Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
hallo ik heb een Renault Clio 3 van 2005 1.6 16v automaat, Ik reed laatst op de snelweg en zette mijn cruisecontrole uit
direct daarna kreeg ik de foutmelding Controleer elecktrice Systeem wat kan daar de oorzaak van zijn Is dat zelf te verhelpen....
Ik ben al vanaf het begin ontevreden over dit systeem en wil deze graag vervangen voor een ander systeem die Apple Carplay ondersteunt.
Helaas is het namelijk voor zover ik weet niet...
Betreft een laguna II ph2
Accu was leeg en accu vervangen sinds dien klopt de toerenteller niet meer(zie foto) bij stationair komt hij iets boven 0 uit alle andere wijzers werken perfect
Diagnose gaat de wijzer wel maar komt ook nog onder 0 uit
Sinds kort gaat het raam van de laguna van mijn vriendin vanzelf open. (Dit als hij centraal gesloten is, tijdens rijden etc.) Niet handig dat hij open kan gaan terwijl wij lekker warm binnen zitten met dit weer!
Ik heb een Talisman uit 2016 met software 7.0.24.166.
Na de installatie van deze software lijkt het erop dat alles een reset heeft gehad waardoor ik bij het benaderen van een flitspaal de visuele waarschuwing in de cockpit niet meer...
gisteren heb ik een radio geplaatst in mijn net aangeschafte Renault Master uit 2016 waar de radio ontbrak.
Een radio gekocht uit een Renault Master bij een lokale sloper uit Friesland.
Na het plaatsen deed de radio het...
Onlangs een paar keer wat startproblemen gehad met onze Clio....na wat rondvragen / horen zou er mogelijks een probleem kunnen zijn met de krukassensor.
Vraag is : waar vind ik deze op onze Clio om deze in eerste instantie te reinigen en indien...
Hallo, ik heb een nieuw knipperlicht in mijn Renault Scenic uit 2003 laten zetten. Toen heeft de monteur de radiostekkers eruit gehaald en toen vroeg de radio om een code. De code staat handgeschreven op de radio aan de binnenkant dus klinkt...
Hallo
Ik ben sinds kort in het bezit van een renault laguna grandtour 2.0 T automaat uit 2007
Ik heb een aantal problemen
De navigatie leest geen dvd geeft telkens aan dvd fout
Dvd dvd draait wel
Is hier de laser los van te vervangen ?
En de...
Beste forumleden,
Ik heb nog een tweede vraag.
In mijn Twingo 2 zit in de kofferruimte en de binnenverlichting een 5w5 lampje die langzaam dooft als de auto wordt afgesloten.
Nu wil ik de lampjes vervangen door led maar een deze led lampjes blijft...
Goeden dag
Zoals de titel al zegt, wil ik van een clio 2 1.6 16v van 2002 de ecu, uch, contactslot met sleutels vervangen omdat deze een storing geeft op de startonderbreker. Ik weet dat ze alle 3 van dezelfde donor moeten komen. Mijn vraag: moet...
Beste mensen.
Ik heb een Clio 3 dci uit 2006 met 240000 km. Tot nu probleemloos maar 2 weken geleden stopten de ruitenwissers ineens. De volgende dag werkten ze weer, paar dagen probleemloos gereden. Toen de auto 3 dagen niet gebruikt, daarna was de...
Mijn oog is gevallen op een megane 1.4 uit 2006 met 175k km op de teller.
Echter heeft de adverteerder mij vandaag medegedeeld dat de auto niet meer start omdat de kaart in het contact blijft vast zitten. De adverteerder wilt de...
Ik heb een Renault Twingo 1,5 dci gekocht uit 2011 met de standaard radio (radiosat classic). Ik wil daar een parrot mki9200 op aansluiten en probeer er achter te komen of dat wel past voordat €200+ uitgeef. Volgens mij moet het passen als de radio...
Beste forumleden,
Voor mijn Twingo 2 Collection b.j. 2011 ben ik opzoek naar:
Een schema of tekening van de aansluitpunten c.q. doorvoerpunten van de gele stekker naar de portier.
Mijn bedoeling is om knipperlichten in de buitenspiegel te bouwen,...
Beste forumleden.
Zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is ronald ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een renault grand scenic 2.0 16v.
Heerlijke auto rijd lekker goede instap en het is ook mijn eerste renault ..heb hiervoor een volvo v50 2.0...
In het klokkengedeelte van het dashboard knippert af en toe een lampje van de achtergrond verlichting .Hoe kan ik dit loshalen ? Kan hier geen info over vinden . Wie kan mij deze info geven?
Ik heb een heel vreemd probleem met de 2 gloeilampjes in het kachelbedienpaneel. Eens in de paar maanden zorgen ze voor kortsluiting waardoor de zekering (7,5A) stuk gaat, zonder dat de lampjes zelf stuk zijn. Stadslicht rechts zit op dezelfde...
De MediaNav in mijn Renault Clio blijft al maanden op het Renault logo staan. Het logo is ongeveer 2 minuten te zien. Dan gaat het scherm even op zwart en daarna is het logo weer te zien. Verder werkt er niks meer op de Medianav.
Ik heb de accu al...
De motor van de cabrio uit 1996 loopt onregelmatig en op veel te lage toerental (600). Ik doe de kap open zie ik een stekkertje loshangen. Hopelijk kunnen jullie op de foto zien wat ik bedoel. Lijkt wel of die aanname stappen motor...
Beste mensen ik ben vrij lomp geweest ben ook een leek qua techiek. Nadat ik vandaag de ruiten ijsvrij heb gemaakt en na de rit de ruitenwisser pook niet op 0 gezet. Moter gestart vastzittende ruitenwisser. Maar bewoog minimaal. Wissers losgemaakt...
Mijn vriendin is sinds een paar dagen in bezit van een nieuwe Twingo. Ik wilde voor haar wat radiozenders via DAB instellen. De lijst ververst prima, alleen houdt deze ongeveer op de helft op. Er staat dan wel --MEM--, maar ik heb geen idee...
--- Renault Laguna 2001-- ruitenwissers voor defect. Volgens plaatselijk autobedrijf is de motor niet defect en zijn de zekeringen in orde. Wat kan het nog meer zijn.
Groet,
Van een renault twingo3 (2016) zijn spontaan de dimlichten uitgegaan (grootlicht werkt gewoon), zekeringen, lampen zijn goed, op de lampconnector komt ook geen spanning te staan voor de dimlichten.
Iemand een notie/idee wat hier het probleem kan...
Onlangs toch maar eens besloten om een origineel Rencom diagnose/uitlees systeem aan te schaffen.Het lijkt mij wel makkelijk om niet voor iedere storing naar de dealer te hoeven met onze Espace en Scenic.
Ben al redelijk bekend met...
Ik heb een renault megane bj 1998. Vorige week stond ik met lege accu, accu weer opgeladen en gestart en mee rondgereden, maar dag erna weer leeg. Vervolgens heb ik hem weer opgeladen en dag erna weer leeg. Toen ben ik de accu gaan...
Ik ga een nieuwe dashcam installeren en wil deze hardwire-en.
De aansluitingen moeten gemaakt worden in de zekeringkast en ik zal daarvoor 2 zgn. piggy-back's of add-a-fuse connectors gebruiken.
1 voor een constante stroom voorziening (voor de...
Ik ben nieuw en heb neit erg veel ervaring met auto's.
Sinds een tijdje heb ik af en toe water in de auto, ik heb wat zitten Googelen en gekeken op Youtube, het is waarschijnlijk de afwatering aan de voorruit die verstopt zit. Dat ga...
Ik heb een twingo uit 2012 type 2 phase 2
En ik kom er achter dat mijn stadslichten het niet doen.
Pitjes zitten er wel beide in en zijn goed, en ook zekeringen lijken heel.
Nu heb ik Twingo uit Duitsland, dus ook Duits boekje erbij....
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum