Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo weet iemand van jullie waar het benzine filter van een renault Espace 4 3.5 2003 zit? ik heb me gek gezocht gevraagd en gegoogeld maar ik kan er niks over vinden (het liefst met een plaatje)
Gaat om een Renault Laguna type 3 1.5dci. 215.000km
Ik kreeg de melding controleer inspuiting en de cruise control viel dan ook uit, achteraf bleek de slang van de intercooler naar de turbo kapot te zijn, deze moest besteld worden maar het kon geen...
Ik zit echt met mij handen in het haar.
Mijn airco pomp is defect gegaan (tikken) en deze is vervangen samen met de condensor en het filter wat daar aanvast zit.
Na de reparatie heb ik een gierend geluid in de auto wat meedraait met...
Beste forum leden, ik wil de bougies van mijn Grand Scenic IV vervangen (eerste vervanging 60.000 km) welke delen moet ik demonteren om hierbij te komen? Ze zitten helemaal achter tegen het schutbord en zijn onzichtbaar. Volstaat een 14mm...
Betreft Scenic 2001 RX4: Airco climate control systeem koelt zeer goed, maar alleen op de stand AUTO. Als je de temperatuurknop b.v. naar 16 of graden zet gaat ie uit de auto stand en opwarmen naar 20-22 graden. Zit er ergens een sensor of ander...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Ik ben in het bezit van een Scenic IIII 1.2tce uit eind 2016 en vraag mij of er mensen zijn die ervaring hebben met chiptuning van deze motor/auto?
Of is deze motor totaal niet geschikt voor...
Clio 4 Grandtour 1.5dci december 2013
Ik heb de waterpomp vervangen en in het filmpje op internet staat 10nm voor de waterpomp boutjes maar volgens mij zaten de bouten veel vaster.
Ik heb...
Clio 4 grandtour 1.5dci
Ik ben bezig met de distributieriem want die zit er al 7 jaar in en mag maximaal 6. Er is in die 7 jaar maar 68.000km gereden terwijl een riem 150.000km mee kan. De...
Hallo allemaal.
Ging verleden week voor 30 euro tanken en de digitale Meter gaf slechts een kwart gevulde tank aan.
Toen er nog voor 10 euro bij gedaan maar er veranderde niets aan de tank stand.
De tank lekt...
Hallo iedereen ,
Ik heb een trafic nieuw model 1.6dci 90pk met volgend probleem.
De motor start zonder problemen maar bij stationair draaien voelt men een trilling die groter is dan normaal , voelbaar tot in de cabine.
Wanneer ik gas geef voel...
Helaas is mijn distributieriem geklapt, dus nu proberen we hem weer op te lappen.
Uit 1 van de nokkenas wielen zijn er een paar stukken aan de zijkant uitgebroken wat wellicht de breuk heeft veroorzaakt. nu willen wij deze vervangen...
Wanneer ik gas diep(er) intrap, nog niet eens zo heel diep, krijg ik ineens een bok of schok en vervolgens gaat de motor stationair en heeft geen kracht meer. Alleen plank gas, dan komt er weer leven in, maar hoe...
Mijn Renault Megane Estate 1.6 dynamique, Bj 2010, koelt niet meer. (airco)
Paar weken terug bij laten vullen toen er nog maar 9 gram in bleek te zitten. Meteen met Fluor gedaan, voor de zekerheid, en een paar weken later weer het zelfde probleem....
Een paar weken geleden merkte ik een geluid op dat ik niet eerder (bewust) had opgemerkt.
Ik zou het omschrijven als een rammeltje, treedt op rond de 1800-2400 tpm tijdens het rijden.
Bij stationair draaien/stationair ca. 2800 -...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting --- Purflux LS218 haalde ik weg van mijn motor K4M. Ik heb ooit zo'n Purflux dop gekocht om ze gemakkelijk los te maken.
Bij de Purflux LS218 zit het klepje vooraan, of dat een terugslagklep of...
De motor van mijn Renault Clio uit 2001 lijkt wel overtoeten te maken. Maar alleen als ik onder de 50 kilometer per uur rijd, en dus veel moet schakelen. Het lampje van de luchtkwaliteit brandt ook. Kan dit er iets mee te maken...
Renault Kangoo express lichte vracht Diesel 1.5 cdi
De thermostaat van mijn Kangoo was stuk en volgens de garagehouder moest ook het kabeltje van de draaiknop van de verwarming vervangen worden.
De prijs die ik hiervoor betaalde was € 400 !
Is dit...
Een paar weken geleden is de katalysator onder mijn auto gestolen. Auto startte daarna nog gewoon. Is na dat weekend met bergingsbedrijf naar garage gebracht, vervolgens startte de auto opeens niet meer. Garagebedrijf weet niet hoe het komt. Iemand...
Ik hen sinds 2 weken iets op gemerkt aan mijn auto. Als ik heb start bij een koude start komt er een raar lawaai van onder mijn motor kap. Ik heb een video er van, maar ik denk dat dit mijn distributieriem...
Ik zit met een dilemma. Ik heb een fijne en goede Twingo ph2 uit 2012 met zo'n 158.000km op de klok.
Sinds september 2020 rijd ik er al mijn wekelijkse kilometers mee, altijd in comfort en heerlijk ontspannen...
Onze Laguna ll uit 2005 heeft sinds een tijdje een kwaaltje.
Tijdens het rijden (vooral bij warme motor) valt de auto uit,
Zodra de koppeling wordt ingedrukt. De toeren vallen dan ook
Gelijk snel naar beneden. Hij valt niet elke keer...
Ik heb een Renault Grand Scenic, automaat met start/stop knop uit 2011.
Het probleem loopt eigenlijk al een paar jaar, intussen zijn bougies vervangen en gisteren nog weer maar eens een nieuwe accu..
In de zomer start mijn auto als een...
The check injection warning has come up on my megane IV (2019, 1.3 tce) and I have a loss of power until 4000 revs.
Car has done 140 000 km (86 000 miles), and I was to get an oil change at 150 000 km (last one was at 120 000) and...
Vandaag wilde ik de bougies van onze Clio 4 0.9 tce vervangen, maar helaas heb ik iets afgebroken dat lijkt op een 1 richting klep van het vacuum systeem.
20221031_215354.jpg
Kan ik bij een Renault dealer een nieuw klepje halen of ligt dat...
De Mégane Break uit 2002 met 1.6 16v motor... daarvan is de koppakking lek :cry2: Het plan is dat de pakking over 3 weken vervangen wordt. Tot die tijd zou hij nog moeten rijden. Alleen... hoe ver kan ik nog komen zonder dat er meer schade optreedt...
Ik heb een probleem met mijn Clio 3 1,6 16V met de K4M motor. Begin dit jaar begon de auto de klassieke ratel tijdens het starten te vertonen dit werdt steeds iets erger totdat je hem vaak twee keer moest starten. De auto was inmiddels ook...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum