Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo Forum,
nieuw hier, omdat een vriend gevraagd heeft of ik mee wil helpen de motorproblemen van een Kangoo, bj 2000 met 1.4 benzinemotor op te lossen.
Nadat eerst de garage een lek koelsysteem gerepareerd heeft door een nieuwe waterpomp en...
Ik ben nieuw op dit forum en mijn naam is Charles. Ik heb meerdere auto’s en onderhoud die zoveel mogelijk zelf. Een half jaar geleden heb ik een camper gekocht. Hierin ligt een 3.0 DCI motor (30 dci, 140 JP, 136 pk, ZD3a motorcode.)...
Mijn Renault Scenic ,uit 2005, is een Mpv.
Ik rijdt er al een paar jaar mee rond en de auto bevalt mij prima. Natuurlijk wel wat Franse probleempjes maar dat kan het plezier niet drukken
Alleen ik begin mij nu toch enigszins...
Sinds een tijdje heb ik een clio, alles was leuk in het begin tot er meerdere dingen gebeurden..
Omdat ik niet veel van auto's weet vraag ik jullie hulp.
Het Controlelampje voor-verwarming / waarschuwingslampje elektronische...
1 dag voor de keuring is mijn luchtverontreiniging lampje gaan branden terwijl de motor gewoon perfect loopt..
Heb een elm obd2 scanner waarmee ik altijd contact heb weten te maken met de ecu,maar sinds deze melding niet meer waardoor ik de foutcode...
Sinds een paar dagen heb ik last van dat als ik getankt heb er niks bij komt op de brandtofmeter (het lampje dat ik moet gaan tanken blijft ook branden) na een beetje te hebben gozocht online (daar vind ik allemaal dingen die je kunt...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---renault master safari camper 1987.
mijn naam is Dedde Hoekstra en ben woonachtig in Brabant , we hebben sinds kort een Renault master safari camper, hier moet nog wel een beetje aan worden...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Mijn Kadjar 1.2 TCE 130 blijft niet helemaal lekker lopen ondanks nieuwe bougies en veel E5 EURO98 tanken. Bij 20.000 km is destijds de motor al eens gereinigd door de Renault dealer (2019)...
Ik heb vandaag de bougie's van mijn megane 2 1.6 16v vervangen. Hierbij viel het op dat er 1 bougie vol olie lag en er zelfs op de bougie(dus buiten de cilinder) een plasje lag.
Ik dacht eerst aan een overslaande cilinder, maar dit zou ik toch wel...
Advies gevraagd; wat is verstandig bij het vervangen van de achter schokdempers? Ook de veer vervangen? En wat is beter gasdruk of oliedruk? Wie heeft ervaringen?
Is er advies voor het merk, er is zoveel? Zijn de Renault dempers goed?
Bedankt alvast...
Ik heb een Renault Master 2.5dci 120 met G9U754 motor.
De boel ligt op dit moment open omdat de kleppen krom zijn, bij het monteren wil ik meteen nieuwe klepstoters monteren.
Ik weet alleen niet hoe ik de oude uit de tuimelaar kan krijgen....
Ik rijd al een tijdje met een Renault Laguna 1 (1.8i 16v RXE) en rijd er erg graag mee. Nu merkte ik onlangs bij het openen van de motorkap (ik.kijk zo nu en dan eens of alles nog wel goed loopt gezien de leeftijd van de wagen, is...
Mijn airco van mij Twingo 1.5 Dynamique uit 2012 blijft bevriezen.
Bij de lokale garage komen ze na 3x een bezoek niet verder dan dat de condensator kapot was. Deze is vervangen (aansluitend verder afvullen etc etc) maar het probleem blijft...
Bij aanschaf op 20.000 km is de kleppentrein gereinigd vanwege onregelmatig lopen. Advies om voortaan betere benzine te tanken.
Probleem leek opgelost, motor liep beter, alleen met de cruise control een helling af leverde nog...
Het thermostaathuis van mijn Renault is lek.
Ik wil dit graag zelf doen, en waarschijnlijk is het alleen de pakking.
Maar wil gelijk het hele huis maar vervangen.
Heeft er iemand enig idee welke ik moet hebben en wat voor...
Goedendag.
Ik heb een Renault Clio 1.4 16v bouwjaar 2001
Een tijdje geleden is de distributie riem en alles vervangen.
En nu was ik vandaag de vloeistoffen aan het controleren.
En toen viel me dit op.
Zie foto. Dit lijkt me niet goed neem ik aan.
ik ben mij aan het verdiepen naar een Clio 4 hatchback of estate. ph1 2012/2016
Maar ik lees zeer veel verhalen over een aantal motorblokken die slecht schijnen te zijn en wat ik vaak terug zie komen is de 1.2 TCe. (van een megane of captur)
Hallo ik heb een Renault clio ll uit 2004 een 1.5 diesel 06PPJL nu heeft hij 2 storingen in het opgeslagen systeem staan met uitlezen
Wat moet ik precies vervangen met deze storingen
Zie bijlage of hoe kan ik zien of dit al verholpen is
Wel...
Inmiddels ben ik in het bezit van mijn 2e Renault Megane Estate.
De vorige was een Estae Dynamique van bouwjaar 2010, had uiteindelijk 364000km gereden toen ik deze weggedaan heb.
Zeer goed bevallen en dus weer op zoek gegaan naar een...
na een probleem met de koppaking hebben we de kop van onze kangoo 1.4 bezine uit 1998 eraf gehaald. Daarna hebben we deze laten vlakken alleen tot onze grote schrik zien we een soort kras op de cilinderkop ik heb een foto geplaatst in de...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo KC 15 DCI 2005
Gisteren toevallig een youtube filmpje gezien over K9K, een spieloos krukastandwiel en een afstelpen dat tegen de krukaswang rust voor het OT punt ervan. Met schroedraad...
Beste forumleden,
Weet iemand of een eind sportdemper van een Twingo RS op een Twingo Collectie uit 2011 past.
Waar ik wel ben achter gekomen dat een sportdemper voor de Twingo 1 niet past op een Twingo 2.
Graag jullie mening .
Groetjes Ton
Heb een dacia met 1,6L motor 8 kleppen type K7m.Op benzine.
Het onderhoudsboekje zegt niets over stellen van de kleppen
Heb eerst een Renaul 19 gehad met de zelfde motor.
200000 km op gas gereden. Nooit kleppen gesteld.
Kan ik dit verder vergeten?
Goedemorgen allen,
Twee weken is mijn Scenic 1.6DCI 2011 bij de garage geweest na een paar de melding te hebben gekregen: Stop, kans op motorschade en controleer regelaar. Daar bij werd bij uitlezen de melding gegeven: P0471 druk roetfilter (volgens...
Ik heb een renault megane coupe uit 2001 en met een obd2 scanner heb ik 'm uitgelezen omdat het motor lampje brand maar nu krijg ik dus 3 verschillende foutcodes
Namelijk:
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus weet nog niet precies hoe het hier werkt maar ik heb een vraag over het koelsysteem.
Ik heb een Grand Modus van Bj 2008 met motortype TCE100 waarvan mijn koelventilator niet werkt, voor zover ik kan zien zit er geen...
Heb een vraag.
Ik ga een grote beurt doen bij me megane benzine.
Nu kon ik ook een brandstoffilter bestellen, en ook gedaan.
Maar waar zit dat filter?
Kan alleen maar over diesel vinden..
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum