Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo ieder.
Ik zit met een probleem in buitenland.
Heb een kapotte turbo. Deze wil ikzelf vervangen.
Heb info gezocht op internet maar zijn niet duidelijk.
Hopelijk heeft iemand een stappenplan voor mij.
Alvast bedankt.
Of een link met goede...
goedenavond,
Lampje luchtverontreiniging gaat knipperen en daarna hapert/stottert auto. Even op forum verder gekeken en zie dat het bobine kan zijn die defect is waardoor 1 cilinder wordt afgesloten en lampje gaat branden. Oh ja, dynamo is week...
Mijn 2.0t leek nooit een spat olie te verbruiken maar sinds 2017 is dit wel het geval en ben ik in ca. 6dkm al enkele streepjes op de boordcomputer kwijtgeraakt.
Is dit het begin van een kapotte turbo of kan ik aan iets anders denken?
De auto start niet meer en had op haar laatste rit vermogensverlies. Ze startte daarvoor ook niet echt lekker en liep dan pas na een minuut mooi rond. De auto stinkt na wat startpogingen enorm naar benzine uit de uitlaat en de...
Beste iedereeen.
Op vakantie had ik een fluitende turbo dit is toen verholpen door een slang vast te zetten. Nu lijkt het alsof ik weer het zelfde ga krijgen. Nu zou ik dat graag zelf na kijken. Kan iemand mij vertellen waar deze zit en hoe deze te...
Op het dashboard krijg ik een foutmelding die zegt controleer ESP. De garage vertelt mij dat de hogedruk sensor kapot is en dat het hele systeem vernieuwd moet worden kosten over de 1000 €.
Is er geen goedkopere oplossing bv een 2e handse uit een...
Afgelopen maandag gaf mijn Espace de melding 'inspuiting controleren'. Hij ging in de noodloop en net voor een tunnel kon ik hem stilzetten. Herstarten en de melding was weg, helaas voor korte duur. Aangezien ik richting Venlo moet (195km enkel...
Met het hele gezin .... op pad, vrouwlief reed.
Vanuit 1 naar 2 ging ie hikkend stotterend (oranje esp tractiecontrole...ging aan samen met service etc) naar stilgevallen motor.
Vervolgens auto uit.... dood... geen kracht meer. Zodra je wilt...
Hallo allemaal,
ik ben Peter, en voor ik begin moet ik vertellen dat ik geen verstand heb van auto's.!
ik heb dus een espace en vorig jaar stopte die met een harde klap. wegenwacht gebeld, auto naar de garage gesleept.
Krukas sensor was defect, maar...
Sinds kort Espace rijder, maar het volgende geeft me toch zorg:
Bij het optrekken/wegrijden, gas geven bij wegrijden, komt er regelmatig een brandlucht/vieze lucht binnen.
Ik let op de toeren, zit heel laag, maar zo'n beetje slechts bij bijna...
gisteren pech gehad motor viel uit gisteren ,, niet meer te starten ,, alle lichtjes branden nog ,,
wat zou dit kunnen wezen ??
motor stuk ??
distributieriem ??
hoe kan ik dit zelf controleren ??
weet er iemand hier een antwoordt op ??...
Dag jongens,
ik heb deze week mijn pride & joy naar de knoppen geholpen door een ongelooflijk domme fout: verdraaide oliefilterpakking waardoor olielek, oliedrukverlies en tot slot een kapotte motor. Pure horror voor me want ik heb nog nooit zo'n...
Ik heb een espace 2.0t uit 2005 met 260.000 km erop. Hele fijne auto maar nu is de katalysator gescheurd. Mijn garage geeft aan dat de motor dan eruit moet en de hele operatie rond de 1000 euro gaat kosten. Klopt dit of is er een goedkopere methode....
Het tankstation waar ik altijd benzine (Euro95) tank, biedt nu ook Competition102 aan ( Volgens de website is het geschikt voor alle auto's en geeft het...
Ik heb hier een Espace 2.0T Aut. uit 2006 op LPG en met 179000 op de teller.
Een paar maanden geleden gaf de Espace een storing, (na wat autoweg kilometers afrit genomen en na het stoppen bij stoplicht stotterde auto alsof hij op 3...
ik heb even een vraag over een probleem met oliedruk.
in januari 2015 een espace uit 2007 gekocht.
Op een gegeven moment (net buiten de gerantieperiode) begon de auto tijdens het rijden te piepen en brandde het STOP-lampje met de melding...
Hallo,
Ik heb een renault grand espace met een 3.0 dci motor uit 2004. De wagen loopt prima, alleen rookt deze soms veel. Ik heb gemerkt dat dit te maken heeft met een vervuilde dieselfilter, waardoor de motor te weinig diesel krijgt. Probleem lijkt...
Ik heb het volgende probleem met mijn Espace. Als ik optrek en de motor komt rond de 3000 toeren dan begint de motor in te houden en te bokken, alsof ie opeens op drie cilinders loopt. Als ik dan mijn gas los laat en weer gas...
Tijdens beklimming motortemp Max. Bakje koelvloeistof kookte over. Weggesleept naar garage in lienz maandag hopelijk meer nieuws. Mégane van mij deed het uitstekend. Espace 4 130pk diesel van mijn zus niet. :D
Bij hogere toeren begon de Espace deze namiddag grijze rook te produceren en er rook iets verbrand maar er was onder
de motorkap echter niets te zien . Ook niet bij draaiende motor .
Naar de garage dan maar en net voor de Renault garage was er een...
De espace start slecht in koude dagen. Daarom wil ik iig 3 van de 6 gloeipluggen van mijn Renault Espace IV 3.0 dci vervangen.
Ik denk dat alle 6 een lastig karwei zal worden.
Daarom mijn vraag: Waar zitten die gloeipluggen, want ik...
Onze oude Espace IV van 2003 heeft halverwege 2008 bij aankoop een LPI installatie ingebouwd gekregen, er zijn heel wat jaartjes voorbijgegaan waar in ieder geval met de LPI...
Ik ben in het bezit van een Grand Espace 3.5 V6 uit juni 2006.
Omdat ik het leuk vind (en om kosten te besparen) doe ik het
onderhoud graag zelf zo veel mogelijk. Onmisbaar is dan goede
WerkplaatshandboekWeet of reparatiehandleidingen. Wie weet
hoe...
ik heb een espace 4 phase 1, bouwjaar 2003, 2.0 turbo met 141.000km op de teller.
Er zit een k&n luchtfilter in. Blijkbaar kan dit filter opnieuw worden gebruikt na reinigen en opnieuw olieen.
Voor zover ik kan nagaan is er bij een kilometerstand...
Om onderhoudskosten van de Grand Espace 3.5V6 een beetje binnen de perken te houden wil ik een paar dingen zelf doen.
Dit zijn :
-motor olie
-filters (olie en lucht)
-remvloeistof
-koelvloeistof
Ik heb dit vaker bij mijn andere auto's gedaan dus...
Als kersverse eigenaar van een fraaie Grande Espace 3.5 V6 uit 2003 heb ik me net aangemeld op dit forum. Eerste Renault ook, dus ben benieuwd naar de ervaringen voor de komende jaren.
Al sinds een paar maanden lees ik berichten op dit...
De motor houd sinds kort weer in.
Lijk wel of hij af en toe geen signaal krijg en de andere keer dan houd hij een fractie van een halve seconde in.
Ik heb het brandstoffilter gisteren al vervangen en gelijk wat cleaner bij het filter ingegooid maar...
Model/uitvoering : Grand Espace 3.5 v6
Bouwjaar : 06/2006
Brandstof : Benzine
Goedemorgen, welke motorolie is het best om te gebruiken bij een onderhoudsbeurt? Hij heeft nu 193.000 km op de teller staan wordt alleen prive gereden tot 20.000 km per...
Ik ben in het bezit van een Renault Espace 2.2 DCI van 2005 met automatisch transmissie.
De auto is spontaan in de noodloop gesprongen zonder een storingsmelding te geven, ook bij het uitlezen van de storing zijn er geen afwijkingen geconstateerd....
2.0 V16 espace IV. De motor houdt na ca 2 min. na het starten in. Euvel lost zich op door te ontkoppelen en gaspedaal los te laten even uit laten rijden en gas erop. Verder geen vermogens verlies en de rest van de rit komt het ook niet meer voor....
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum