Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb mijn vraag gegoogeld,maar geen antwoord gevonden.
Sta op het punt een tweedehandse Megane Scenic (diesel) te kopen, echter twijfel ik of de km stand een probleem zal worden?
Het gaat om:
Onze 2001 Scenic heeft sinds kort een raar probleem.
Na het starten gaat het toerental omhoog, na zo'n 30 seconden gaat de motor zagen tussen de 1500 en 3000 toeren.
Na een tijdje slaat de motor af.
Bij de garage uit laten lezen en...
Na een koude start loopt hij een minuut of 2 slecht en slaat asf als je gas geeft.
na de 2 minuten loopt hij helemaal goed en de rest van de dag heeft hij er geen last meer van.
tevens blijft de motor vrij laag in temperatuur tijdens het rijden...
Sinds geruime tijd regelmatig startproblemen met mijn Scenic. Accu heeft power genoeg.
Na enkele pogingen start hij dan gewoon weer. Tevens valt de motor ook wel eens uit bij...
Even een vraagje, ik heb een probleem met de motor van mijn wagen, en na wat rondzoeken hier zou het probleem liggen aan een verstuiver. toen ik de kap opende zag ik dat de...
Hallo, ik heb een vraagje, mijn Scenic 1,9dti van 2003 draait stationair als een oldtimer diesel, klinkt net alsof hij te weinig toeren maakt, maar volgens mijn toerenteller is dat niet het geval. Ik heb al wel kunnen vaststellen dat de zwarte...
Iemand ervaring met het vervangen van een voorste motorsteun .
Die van mij werd afgekeurd voor de keuring.
Gaat om een 1.6 benzine met airco.
Klopt het dat de aircopomp en stuurpomp reservoir eraf moeten hiervoor?
Sinds een paar maanden hebben wij een Renault Scenic uit 1998. tot afgelopen week er zonder problemen mee gereden. Nu wilde we de auto starten maar dat wilde deze niet. Na uren denken en lezen op het forum hebben we een aantal dingen...
hallo, heb een scenic 2.0 uit 2002. heb 2 maanden geleden de lambda vervangen, die was stuk. na 2 dagen was de melding uit beeld dus klaar.
nu, terugkomen van vakantie brandde het lampje weer., heb hem uitgelezen en idd, sensor bank 1 storing.
heb...
Mijn dochter heeft een scenic 1.6e aida uit 1998. Op het moment loopt hij heel slecht. Maakt stationair een geluid van een tractor en er komt veel witte rook uit de uitlaat. Bougies en bougie kabels zijn vervangen. Dat leek even te helpen...
Sinds vandaag blijft het Symbooltje Tanken terwijl er toch voldoende brandstof in de tank zit. Wat ook opvalt dat de indicatie gereden km's vanaf laatste tankbeurt en nog te rijden km's --.-- aangeven
Het betreft een Renault Sinic 1.6 bj...
hallo, ik ben marcel en heb een probleem met men 2.0 16v scenic.
is 2002, heeft 189000 gelopen en rijd prima.
alleen bij het starten komt er een rommelend geluid, naar mijn idee achter de pedalen weg.
na starten over en heb het idee dat het met een...
Model/uitvoering : renault senic 1.6
Bouwjaar :1998
Brandstof : benzine
Ik heb een renault senic en onder het rijden stottert hij. Niet altijd want
Soms rijd hij 2 dgn perfect en dan begint het ineens. Ook loopt de motor dan niet goed...
Heeft er al iemand de hydraulische klepstoters vervangen van een 1.8 16v
Of is er iemand die dit tegen betaling wil doen.
Motor is al geflushed maar dit helpt niet.
Moet op korte termijn gebeuren als het kan.
Alvast bedankt
Klaas
Ik ben Hans en sinds vandaag de bezitter van een '99 Megane Scenic 1.6e. Mijn hobby is oldtimers en met name luchtgekoelde Volkswagens. Ik heb de Scenic gekocht als 'winterauto', maar hij blijkt bij nadere inspectie nog zo knap te zijn dat mijn...
Ik heb een scenic 1 fase 2 uit 2000 1.6 16v RXE. km stand 160000. De laatste tijd merk ik dat bij optrekken de motor wat hapert, vooral als die koud is. Het zijn maar een paar schokjes. Met een warme motor en je laat het gas los gaat...
hallo ik heb mijn koppakking vervangen van mijn scenic maar nu heb ik een elektrische storing in het systeem het lampje brand dat is een vierkantje met een ribbelig streepje er door heen kan iemand mij wertellen wat dat kan zijn gr wilco
Ik heb een Scenic 1.6 uit 2000. (benzine)
Eigenlijk nooit geen problemen.
Maar nu heb ik iets geks.
Het aanslaan (koude start) gaat moeizaam. als de motor loop, loopt deze zeer onregelmatig. en wil eigenlijk afslaan.
Als het lukt om...
Model/uitvoering : _scenic
Bouwjaar : _1997
Brandstof : _diesel
hallo ik ben eigenaar van een scenic 1.9 diesel en heb sinds enkele dagen het probleem dat wanneer hij stationair draait soms de motor vanzelf in toeren gaat trekken. Nu is mijn...
scenic 1998 cc 8 klepper bouwj.6-1999 slaat af bij eerste koude start ,als auto een minuutje gelopen heeft blijft hij draaien , stationair stappenmotor regelt naar mij inziens wel goed ? . Waar zit de module voor stand 1,2,3, van kagelmotor want hij...
wie kan mij helpen aan een werkplaatshandboek voor een Renault scenic I uit 2001? Er zijn wat reparaties die moeten worden uitgevoerd en de auto heeft pas 167.000km gelopen. Ik wil deze reparaties zelf gaan uitvoeren. Deurdranger,...
Heel af en toe gaat het zaagtandsymbooltje branden tijdens het rijden. Als dit voorkomt lijkt het of de motor dan in een soort noodloopprocedure komt Het vermogen neemt dan af. Als ik de motor stopt en daarna, na enkele seconde, weer start...
Ik heb een probleempje met mijn Renault Megane Scenic uit 1998. Ik heb deze auto 2.5 mnd geleden gekocht via een particulier. Nu reed ik vandaag van een soort van platform bij het tankstation ( randje van 3 cm) waarbij mijn auto leek te knikken en...
Ik ben, sinds kort, de bezitter van een Renault Megane Scenic 2.0-16v automaat uit 2001, de Prestige uitvoering.
De auto is mooi ruim, rijdt heerlijk 100-130km/uur, zit lekker, is luxe enz. Echter heb ik een drietal vraagjes:
ik ben een vrij handige sleutelaar en heb al wat distributieriemen vervangen van diverse Renaults.
Maar nu heb ik een scenic 2.0 van '98, daar ligt de motor dwars voorin met weinig ruimte.
Is dat zelf te doen? en is daar speciaal gereedschap voor...
mijn renault start met name als hij al een tijdje stil staat bv smorgens als ik na me werk wil heel moeilijk , meestal na een keer of 3 proberen start hij met moeite...
Ben in bezit van een Renault Scenic 1.6, 16V bouwjaar 2003 motortype K4m
Vorige week maakte bij het starten de motor behoorlijk lawaai en liep stamend heel onregelmatig. Diriect mijn garage gebeld en de auto naar de garage...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum