Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Sinds 3 maanden in bezit van Renault Scenic, 1.6 16V uit 2003. Tijdens rijden houdt hij af en toe in, daarna gaat het lampje branden electronische fout (Zaagtandsymbool) en gaat de motor, zonder het gaspedaal aan te raken tussen de 2000 en...
Hallo,
Mn scenic begint te rammelen als ik rem of bij zachtjes rijden..ik dacht eerst aan remschijf krom of remblokken maar eergisteren bij de onderhoudsbeurt van de lpg...
Hallo,
Mijn Senic heeft moeite met starten als hij koud is.
Auto heeft van de week een grote beurt gehad dus aan de bougies ligt het niet, ook de computer is uitgelezen en daar was...
GEEFT GEEN FOUTCODES
mijn scenic wil niet meer starten, als je start wilt hij aanslaan maar verder niet. een paar weken terug hetzelfde probleem maar toen was het de opvoerpomp, deze vervangen.
verstuivers laten testen en...
heb een renault megane scenic uit 1-1999 riem anderhalf jaar geleden vervangen en 30.000 km terug
Vandaag is onderweg naar zwemles de distributiriem of multiriem geknapt, weet niet precies wat de juiste benaming is.
Het is de riem die...
Ik heb sinds kort een Scenic 1.6 16v uit 2002 waarvan ik de motor in de auto zelf rauw vind klinken. Ik heb voorheen enkele jaren een Scenic 1.6 uit 1996 gereden en die klonk veel rustiger.
Is de isolatie van het schutbord zo slecht of kan er iets...
Ik vraag mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het trekken van een caravan met een Renault Scenic uit 1998 met een 2.0 8v benzinemotor (114pk).
De caravan weegt maximaal 900 kg. (Dethleffs Camper 350)
Mijn Scenic (bj2000) start al ruim een half jaar heel slecht bij voornamelijk zonnig weer.
Bij koel weer +-18graden zonder zon start hij zonder problemen. Ook regen maakt niets uit.
Zodra de zon begint te schijnen (ook bij koel weer) op de...
Hallo kan iemand mij helpen heb een scenic uit 1996. Ben net in het bezit van de auto en was zeer tevreden,
nu begint hij te stotteren en soms slaat hij af en vervolgens doet hij het weer goed. Hij start altijd maar heeft
er wel een beetje moeite...
Hallo allemaal, mijn naam is Edwin en ik ben nieuw op dit forum.
Na jaren met veel plezier diverse Peugeots te hebben gereden, kocht ik in april een Renault megane Scenic 2L RT uit 1999.
Ik vond het al een paar jaar een mooie auto en wist al een...
Hallo,ik ben nieuw op dit forum met gelijk een vraag;mijn scenic start smorgens vroeg bij lage temperatuur pas naar twee keer goed doorstarten,wat kan dit zijn?Overigens heb ik deze auto pas.(1.8 16v met 198000km).alleen maar smorgens problemen voor...
Ik heb pas een Renault Megane Scenic van 2001 gekocht.
Ik ben er vrij snel achter gekomen dat deze inhoud wanneer ik op wil trekken van 80 naar 120(snelweg) in de 5 versnelling.
Van 80 naar 120 houd deze ongeveer 3 tot 4 keer in, en dat duurt...
hallo Scenic vrienden
mijn 1.9 Dci houd in tot 2000 toeren in zn 1e en 2e versnelling
lastig bij het wegrijden,daar na gaat hij als een speer
iemand een paar gouden tips voor een oplossing?
groetjes DaddyCool 1.9 Dci
Ik een het lek gevonden nl aan de voorkant motorblok komen de rubberen slangen samen naar een stalen buis,die stalen buis gaat het motorblok binnen,daar lekt het. Ik wil het zelf proberen maar zijn er nog...
ik heb een scenic uit 2000 en mijn temperatuurmeter loopt erg hoog op,op een gegeven ogenblik zakt de meter weer naar een normale stand.Komt dit probleem door de thermostaat en zoja waar zit de thermostaat ?
Dag beste Renault rijders zoals ik al aangaf heeft onze scenic de koppakking lek.
Nu wil ik dat zelf gaan doen, heb wel wat ervaring met het vernieuwen van koppakkingen...
Hallo
Ik heb een Renault scenic 1.8, 16v uit 2002, benzine
we hebben de waterpomp moeten vervangen maar krijgen nu de multi v riem er van geen mogelijkheid meer op gemonteerd.
Wie o wie heeft enig idee hoe het ding gezeten kan hebben?
hoi allen ik heb een scenic uit 2001 met een 1,9 dci motor.
nu heb ik een probleempje.
Al ik ik over schakel en en dan weer gas geef dan houd ie heel ff in en dan gaat ie weer als normaal.
nu ben ik er achter gekomen dat ie het ook doet als ik bv 50...
Mijn scenic uit 2003 geeft een p0136 foutcode bij uitlezen. Wie kan me helpen met dit probleem?
Kan niet echt zeggen dat hij slecht loopt, heeft alleen (weer) startproblemen, dat wil zeggen hij gaat (naar mijn idee) te vaak rond...
ik heb een Renault Scinic 1.6 16v uit 2001.
ik heb een probleem met de watertemperatuur display.
de temperatuur stijgt normaal tot een grade van 80/90 en dan valt de wijzer helemaal naar 0 graden en een half minuut later stijgt het weer naar...
Ik heb een koelprobleem met mijn scenic 1.6 16v RXE (met airco) van '99. Nu heb ik weten te traceren dat zowel de radiateur aan vervanging toe is en dat eer tevens aan de distributie zijde ergens een lek zit. Heeft iemand een tekening van de...
Geconstateerd dat de pakking van het inlaatspruitstuk lek is.
Is deze op een redelijke manier te vervangen of wordt dit een lastige klus.
Wat moet er allemaal los om er redelijk bij te kunnen.
Moet de auto op een brug of kun je alles van...
Ik heb een renault scenic van 1997 met een k7m 8 kleppen motor en een eurogas installatie.
Na complete kop revisie en alles vernieuwd te hebben loopt de motor zowel op benzine als lpg goed.
Maar 3000 km verder loopt de auto op benzine goed...
Model/uitvoering : Renault Scenic 1.6 16 V
Bouwjaar : 2000
Brandstof : Benziene
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij met spoed kan helpen, ik moet de Bdp sensor vervangen maar weet totaal niet waar ik hem onder de motorkap kan vinden. Kan iemand...
Ben van plan morgen de olie en filter te wisselen van onze scenic.
Vraagje oliewissel, weet dat het in het boekje staat maar vraag het voor de zekerheid toch even; tips aangaande welke olie te gebriuken voor 2.0 F3R motor. Een 15W40...
De Scenic heeft vanaf het begin eigenlijk kuren met het starten. De ene keer slaat de motor letterlijk direct aan, maar meestal gaat de startmotor 2 seconden rond...
Ik heb het idee dat de olie uit mijn motorblok sneller leeg is dan nodig is.
Na het openen van de motorkap zag ik dat er best veel olie aan de rechterkant van het blok zat.
Nu zit daar ook een slangetje wat naar mijn mening niet heel goed vast zit....
Ik heb een Renault Scenic van 2000 met een defecte motor. Nu wil ik die verkopen, maar wat moet ik hier ongeveer voor vragen? Of is er misschien iemand die een betaalbare garage...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum