Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een scenic van 1999 op G3.
Heb een defecte brandstof pomp gehad die is vervangen door een andere (gee nieuwe).
Na dat de garage dit vervangen heeft heb ik start problemen.
bij de eerste keer starten moet ik lang door...
Ik heb een Renault Senic uit 2002 1.4 16v benzine lpg g3, de motor levert geen vermogen meer het komt net boven de 120 uit alles daarboven schokt de moter en komt hij niet verder dan 125. ik had een...
Ik heb mijn auto 2 dagen geleden terug gekregen na het vervangen van de distributieset en de waterpomp en een aantal kleine reparaties (kleine beurt) :)
Tot mijn verbazing knippert nu het lampje boven de (handmatige)schakelaar rood/groen als ik...
hallo,
ik heb een senic uit 2000 met een gastank (G3) maar nu doet hij een beetje raar als ik b.v. in de vierde rij en naar de derde terrugschakel is het net of de motor niet meer doet(als ik dan gas geef is het net of ie afgeslagen is en niets meer...
ik heb zo´n flauw vermoeden dat mijn koppakking lek is gegaan van mijn renault scenic fase 1. 1,6E
Hij start heel erg moeilijk en als hij eindelijk loopt dan lijkt hij op 3 poten te lopen en komt er wiite rook uit de uitlaat.
Als de motor warm is...
De eerste tien minuten na de koude start slaat de motor gewoon af als je de koppeling bijvoorbeeld bij een stoplicht indrukt. Dit gebeurt zowel op benzine als op gas. Bij herstart loopt hij gelijk weer goed. Bij gas geven en terug naar stationair...
Bij de apk keuring is mijn scenic uit 1997 met Eurogas installatie afgekeurd door een te hoog CO2 gehalte.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe los ik dit op.
Ook de rembekrachtiger zat vast. Wat is hier aan te doen om deze weer los te...
Mijn Scenic start normaal maar loopt soms stationair al gauw richting de 3500- 4000 rpm. Het maakt dan niet uit of het koud, warm of vochtig weer is. Het gebeurt overigens niet altijd maar is erg vervelend als je bv. voor een stoplicht staat en de...
Renault megane senic uit 2003 1.6 benzine, bij een koude start lijkt het de eerste keer dat ik start net een dieselmotor, dan slaat hij af. Bij de tweede start gaat het altijd goed. Na ca 2wkn stil gestaan te hebben (vakantie) start hij de eerste...
Hierbij mijn ervaring met een K&N inlegfilter in mijn Scénic 2.0i 16v uit 2000:
Aangezien ik graag wil dat al onze auto's goed rijden en het liefst ook zuinig rijden, ben ik een voorstander
van het plaatsen van een sport-inlegfilter, merk maakt...
Ik ben Lammert Siepel woonachtig in het noorden van het land (Grunn), en ben sinds een week weer een eigenaar van een Renault Scenic 1.6 RT bouwjaar 1999 LPG-G3
Dit is onze vierde Renault alweer.
Ik heb nu bijna een jaar een Renault Scenic 2.0 op LPG g3 uit 1997. Nooit problemen gehad met het peil van de olie. Tot 2 maanden geleden.
Ik heb toen een kleine beurt laten doen en ben weer lekker gaan rijden echter na 4 weken gaf de auto...
Wij hebben een Megane Scenic 1999, 2ltr Automaat Benzine met 90k op de teller.
Distributie riem is ouder dan 5 jaar dus moet vervangen worden. Ik heb begrepen dat ik dan ook het beste meteen de waterpomp...
Nadat de distributie riem vervangen steeds startproblemen, hoeft er niets mee te maken te hebben?
Op bepaalde periodes wil de wagen niet aanslaan, start motor draait gewoon.
Meestal is 10 tot 15 minuten wachten voldoende om dan wel aan te slaan.
Er...
Ik heb een Scenic van eind 1999 1.4 16V, net het nieuwere type.
Nu heb ik tijdens het rijden met opschakelen in de lagere toeren dat de motor stottert.
Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken?
Vandaag de scenic naar de garage gebracht voor een vakantiecheck en kleine beurt.
Nu blijkt de motor op te zijn. Als de motor warm is en stationair draait gaan het olielampje en waterlampje branden.
Volgens de monteur valt de oliedruk weg. Je hoort...
Vandaag een vervelende mededeling gekregen, 2 van de 5 klepstelplaatjes die ik nodig heb voor m'n 2.0 8v zijn niet te krijgen omdat ze of te dun zijn, of te dik zijn. (Renault heeft ze iig niet)
Weet iemand een adres waar ik klepstelplaatjes voor...
Gister heb ik nieuwe bougies in de Scenic gezet. Nu blijkt er verschil te zitten tussen de bougies van bouwjaar 5/'97 tot en met 09/'98 en bougies van 10/'98 tot 06/'99
Onze Scenic is van 15-10-'98 dus gaven ze me de bougies vanaf 10/'98 (NGK...
Wij hebben een Scenic uit 2001, 1.6 liter 16 klepper motor. Nu hebben we daarachter een caravan gehangen die max. 1000kg weegt. Het verbruik lag gemiddeld op 1 op 9 volgens de boardcomputer. Graag horen we meningen van anderen en ook verbruiken. Is...
onze renault heeft startproblemen...hij slaat na 3 of 4x lang doorstarten pas aan....met lang bedoel ik ongveer 10 tot 15 seconden...bijna de wegenwacht gebeld maar goed, hij liep gelukkig na de 4e poging. dit heeft hij af en toe. andere keren slaat...
Ik heb een renault scenic 2.0 uit 1998 op LPG g3. Als ik stil sta en de blower staat aan dan ruik ik een sterke benzine/stink lucht. Ga ik weer rijden heb ik er geen last van ook als ik stil sta en de blower uit zet ruik ik niks.
Je ne sais pas si il y a quelqu'un parmis vous qui peut me dire comment peut-on eviter la cassure ou l'endomagement du joint de culasse est-ce qu'il y a des possibilites pour eviter ce fameux probleme.
(Le joint de culasse a pour fonctions...
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe vervang je de bougies van een Scenic uit 2001??
Waar is ze zou verwachten zitten me van die vreemde projectielen ........
En het luchtfilter, alvorens ik de zaak helemaal sloop ........
Ik rij nu in een Megane Scenic uit 1999, maar aangezien de automaat kapot is, wil ik een andere Scenic kopen.
Bij de dealer staat een Scenic uit 2002, ook met automaat en 2.0 16V motor. Dat lijkt mij wel wat. Heb al even proefgereden....
Een tip voor diegene die hetvolgende meemaakt. Scenic 1996 2.0 benzine
Als je de motor probeert te starten en je krijgt hem niet aan , pas na meerdere pogingen slecht stationair loopt en pas na ongeveer 5 minuten de motor stabiel draait , binnen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum