Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb begin april een 2de hands Renault Megane Scenis 2.0 RT gekocht, zo zie ook mijn vorige topic hierover.
Goed, ik heb de auto gekocht waar ik achteraf misschien wel wat spijt van heb gehad, met oog op de carrosserie, hoewel ik motorisch...
Ik heb bijna een jaar geleden een Renault Scenic uit 2002 gekocht, nu vanavond wil ik naar huis rijden en de auto wil slecht starten, bijna thuis en de auto stopt er gewoon mee (KUT) sorry maar voor deze auto had ik een ford modeo ook de...
Mijn Scenic uit 2000 heeft koelvloeistof problemen :oops: en lekt dus. De ventilatoren draaien goed als de temperatuur hoog is.
Na bijvulling staat de temperatuurmeter in het midden en branden er geen lampjes meer. Na ongeveer 80 km loopt de...
Ben vandaag bij de Renautl Dealer/Importeur in Amsterdam Zuid-Oost geweest om een offerte op te vragen voor het vervangen van een distributieriem inclusief loop en spanrollen, en op advies de waterpomp.
Vandaag mijn scenic bj. 1999 even een grote beurt gegeven.
Ik zag er eigenlijk tegenop. Mede omdat ik alleen nog maar nog oudere wagen ooit een zelf onderhield.
Ik hoorde bij het afremmen een piepend geluid van rechtsvoor komen. Dus ging ik er...
Wie kan mij helpen?
Als ik met de auto constant 80 km rij en dan gas bij geef om in te halen dan begint de motor in tehouden en moet ik het gas los laten en terug schakelen en dan moet ik nog oppassen want dat heb ik totaal geen vermogen meer en...
Sinds ruim een maand ben ik in het bezit van een Scénic 1.4 16V uit 2000. Nu vind ik dat hij tijdens het accellereren een tamelijk storend roffelend geluid maakt. Volgens een monteur van de garage waar ik hem gekocht heb (Citroën-dealer) is dit...
Tijdens afgelopen vakantie begon het voorgloeilampje op te branden tijdens het rijden met name bij optrrekken boven de 100 km en bij hellingen, als ik iets gas los liet ging het weer uit.
Nu begint het lampje af en toe al te branden bij snelheden...
Mijn Scenic dCI van december 2001 heeft al een hele tijd hetzelfde vervelende probleem. De auto houdt (kort) in tijdens optrekken ( bij ca. 2200 toeren) . Bij constante snelheden doet dit fenomeen zich voor in het toerengebied tussen 2000 en 2500...
Een lekkere vage kop boven dit item. Maar mijn vraag is de volgende: onze scenic, 1.6E 8 klepper uit 1996 met een LPI instalatie(2006) heeft een probleem. Het starten vraagt altijd om wat extra gas geven, anders is het toerental te laag en valt de...
Ik doe nogmaals een beroep op jullie kennis. Nu heb ik een nieuw probleem met de auto.
Woensdagavond hebben we met de auto gereden en deed het perfect (ook op gas). Donderdag wil ik de auto starten en kreeg hem niet meer gestart. Ik heb hem...
het vervangen van de multiriem van een senic 1600 uit 2000.
Aangezien ik meerdere malen zoon ding heb vervangen bij mijn clio’s dacht ik het zo gedaan te hebben bij de senic van mijn pa. Maar ik zag dat het niet zo ff was van dynamo ontspannen en...
hallo wie kan mij hulp bieden.
ik heb een scenic uit '96 en ben er goed over te spreken.
alleen wil nu het volgende zich voordoen.
als ik langzaam rijd gaat de auto steeds schokken dit doet hij in alle versnellingen bij een laag toerental.
Als je...
Hallo allemaal.
Ik heb een scenic dti 02-2003, 200.000 km met een 1900dti f9q motor, met het volgende probleem;
Bij een koude motor start de motor slecht en lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt.
De brandstofpomp heeft een ratelend geluid/tik bij...
ik heb een renault scenic 1.6-16v van 2000
deze lekt koelvloeistof,en dat komt onder de stuurbekrachtigingspomp vandaan
het gaat om de onderste aansluiting van de radiateur de slang gaat over in een stalen leiding
en die schiet links boven de...
Nog niet met mijn caravan (max gew. 1050kg) op vacantie geweest
hoe is de ervaring met deze wagen (aantal pk 105)
kan ik met gerust hart naar de ardeche of de tarn met bergen tot ook wel 10% - 12% of moet ik bij voorbaat deze
mijden.
gaarne advies.
Mijn scenic slaat af als hij over schakeld naar gas.
Hij wil niet stationair lopen wel als ik wat gas geef dan loopt hij wel maar niet als ik
de gaspedaal los laat.Op benzine loppt hij wel normaal.
Heeft hier iemand ervaring mee of weet...
In mijn (megane) Scenic uit '97 heb ik sinds het vervangen van de koppakking ( die lek was) het volgende 'probleem'.
Mijn koelvloestof temperatuur schommeld tijdens het rijden tussen de derde en tweede streep op de temperatuur meter. Dit met een...
ik ben helemaal geen autotechneut. ik rijd met de wagen en daarmee is alles gezegd. daarom deze vraag:
DCi staat toch voor Diesel Common Rail Injection, hé.
Wil dit dan ook automatisch zeggen dat dergelijke motoren uitgerust zijn met een turbo?...
ik had een vraag .ik heb een tijdje geleden een megane scenic gekocht met 227dkm op de teller.
Mijn vraag is dat de kleppen een beetje tikkeneren.zitten hier geen zelf stellende kleppen in,
of moet je deze handmatig stellen.
en de...
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een scenic 1.6 16v RXE automaat op gas(G3) bj 2000.
Auto rijdt perfect, start goed, loopt mooi, enz, enz........ alleen af en toe gebeurt het dat na een aantal km gereden te hebben de motor langzaam in...
Ik heb een renault scenic dci 1.9 ltr 105 pk motor koppel 200nm met climate control
ik heb gehoord dat ik de temperatuur van de motor in de gaten moet houden
wanneer je gaat klimmen in de bergen waar moet ik op letten??ga volgend voorjaar naar zuid...
Betreft: Renault Scenic 1997, 195.000 km. Tijdens vakantie in Baltische staten problemen gekregen met koelwater; kokende motor, oorzaak onbekend. Wilde naar Renault-garage in Kaunas (Litouwen), maar 100 km daarvoor door noodgeval gestrand in garage...
Ik rij sinds april 2005 een Renault Scenic Megane automaat 1.6. uit nov 1997. Gekocht met 125.000 km.
Met al heel veel problemen en reparaties, zoals smoorklepproblemen, klepperende verwarmingsklep, lekkende koppakking, lekkende remcylinders.
Zo is...
we hebben pas een paar weken een scenic uit 99 met een 1.6 16v motor op lpg-g3 op zich rijd ie heel lekker.
maar telkens als we um starten ruikt het naar benzine dat wel weer snel weg is.
ook het toerental schommelr heel erg van zeg...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum