Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Scenic 2 (Conquest Uitvoering)van begin 2009 1.9dci.
2 weken geleden hield de auto opeens in op de autobaan. Het accelerend vermorgen was weg. Ik kan wel gewoon rijden, maar weinig power.
Na de auto uit te zetten, en weer te...
Ik heb een 1,6 senic met automatische transmissie.
Telkens als ik rij en ik laat het gaspedaal los hoor ik een vreemd bromgeluid ergens onderin het motorblok.
Afgelopen weekeinde heeft hij tot twee maal toe, op de autoweg tijdens...
Onder de motorkap van de Scenic 2, 1.6 van 2003, van mijn vrouw zit een zwart slangetje(?) van hard zwart plastic los... Dit slangetje komt, als je voor de auto staat, aan de rechterzijde van de accu naar boven.
Mijn Grand Scenic 2.0 uit 2007 heeft 225.000 km op de teller. Loopt op LPG.
Altijd probleemloos geweest.
Echter, de afgelopen tijd verschijnt af en toe de melding emissiesysteem controleren.
Altijd als ik stilsta en de motor stationair loopt, nooit...
ik heb een renault megane scenic van BJ 2003 graag zou ik willen weten waar de brandstofpomp en het brandstof filter zitten is dit in de tank als het niet in de tank is waar zitten ze dan wie kan mij dat vertellen B.V.D.
ik heb een renault scenic van 2003 en hij loopt met een volle tank goed als de tank verder leeg raakt begint de auto intehouden dus ik tank hem vandaag maar weer vol mijn vraag zou dit aan de brandstofpomp onder de auto kunnen liggen.
Hallo :D
toch nog even iets vragen .
het geluid bij stationeer draaien vind ik klinken als een
vijf cilinder diesel :?: :?:
dus geen getik of andere bij geluiden.
het klinkt...
Ik wil even het volgende vragen , momenteel zit er 5w30 in de motor en ik ga in juli op vakantie en dus een lange afstand rijden heen en terug ongeveer 7000 km en de olie wat er in zit kan nog ongeveer 13000 km mee maar kan ik...
houdt en is ook ineens lager stationair gaan draaien heeft dit met de nokkenas sensor te maken.als ik met de auto weg wil rijden moet ik eerst met het gas spelen om de moter op toeren te laten komen als hij eenmaal rijdt...
Goed.. Es kijken wat de mogelijkheden zijn en wat niet
Mijn scenic 2 1.9dci daarvan heb ik de egr afgekoppeld door middel van en plaatje nu jaa vind de ecu dat niet leuk het bekende storingslampje gaat aan terwijl er niets aan de hand is.
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en ben opzoek naar een renault vanwege het comfort. Nu is mijn vraag welke type motor kan het beste tegen lpg en waar moet ik extra op letten? Ik heb nu een grand scenic u1.6 16v expr.comfort. met 275000km...
Is er een goede manier om de poelie vast te zetten?
Want die krijg ik niet los
Het gaat zich om den 1.5 diesel van 2004
Waar van moedelijk de distributieriem een tand van Is verspronden
De zuiger tikt vermoedelijk tegen de klep aan zo een...
hallo, sta op het punt om een nieuwere scenic te kopen, heb op een ander topic allemaal uitvoerige andwoorden gekregen wat betreft een aantal vragen die ik had maar uit 1 ding kwamen we niet. wie kan mij vertellen of de krukaspoelie ook vervangen...
Waar zit de nokkenassensor bij Renault scenic als je voor de auto staat zit hij dan links of rechts wie kan mij dit vertellen ik hoor het graag
met vriendelijke groeten Henk
OK deze foto even gekopieerd want beelden zeggen zoveel meer,goed de scenic 1,9 DCI heeft deze klep ook het is het rood om cirkelde geval rechtsvoor in de turbobuis naar de intercooler.
Wie helpt mij naar een oplossing? Sinds maanden is het benzineverbruik vrij plotseling stevig toegenomen tot ongeveer 1 ltr op 8 à 9 km. Vernieuwen van luchtfilter en bougies heeft niet geholpen en oog toevoeging aan de brandstof van...
ik kom hier voor de eerste maal. Ik moet binnenkort een nieuwe firmawagen gaan kiezen en omdat er gezinsuitbreiding op til is, zou ik graag een scenic willen nemen. De standaard wordt bij ons in de firma op 85pk gezet, maar mijn vraag is of...
De boordcomputer van mijn GS 1.5dCi uit 2008 geeft standaard het aantal kilometers tot aan de volgende onderhoudsbeurt. Inmiddels geeft mijn boordcompu 'binnenkort onderhoud' aan. Nu heb ik de laatste tijd niet goed opgelet hoeveel km's hij...
Sinds juni dit jaar ben ik in het bezit van een Scenic (2007) 1.6 op LPG. Ondanks de vrij hoge kilometerstand (bij aankoop 258.000) heb ik er alle vertrouwen in dat ik er nog wel een ton bij kan rijden :)
Inmiddels ben ik alweer 12.000...
Vandaag bij mijn Renault scenic 2 fase 2 1.6 16v op lpg, op zoek gegaan naar de BDP sensor i.v.m. slecht lopen bij koude start.
Bij mijn vorige renault scenic 1 fase 2 kon ik hem zo vinden en zelf vervangen. Maar bij mijn huidige kan...
Sinds gisteren start hij ineens niet meer. Als je op de startknop drukt gebeurt er helemaal niets. Met testen via kabel van accu naar startmotor is er geen probleem maar via normale startprocedure...
Mijn Renault Scenic 1.9dci uit 2007 start heel slecht als hij koud staat. Het duurt erg lang tot wanneer de motor aanslaat en hij valt soms direct uit nadat hij aanslaat. Wanneer de auto warm gedraaid is start hij zonder problemen.
Ik rijd een scenic 2 fase 2 16v 1.6 uit 2007 op LPG
Ik wil zelf de bougies vervangen. Heb ik dan speciale bougies nodig voor LPG?
Zo ja welke zijn dan de beste?
Ik wil het doorgezakte hydrolager motorsteun van een Scenic type 2 F4R (2004) vervangen. In wezen is het een simpel klusje. MAAR het is er wat krap. Kan het zonder demontage van het expansievaatje? In hoeverre moet ik rekening houden met de benzine...
Gisteren stond de auto op de brug voor nieuwe banden, het viel mij op dat er rechts voor olie aan de binnenkant van het spatbord zit. Als ik verder kijk zie ik een nat carter of is dat de automaatbak?
Het olieverbruik is niet dramatisch toegenomen...
Ik zit nu met de Scenic in Italië maar om hier te komen heeft nogal wat voeten in de aarde gehad. Na een uur of 10 rijden kwamen we in de file voor de gotthard tunnel terecht. Mijn lpg was inmiddels op en reed al geruime tijd op benzine zonder...
Ik sta op het punt een Grand Scenic 2.0 16V uit 2005 op LPG te kopen. Hoe zijn de ervaringen van deze auto op LPG? Ik rijd nu Volvo op LPG (onverwoestbare motoren) en ben benieuwd naar ervaringen met de Grand Scenic.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum