Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo , wegens teveel kosten aan de scenic gaat ie de deur uit.
Omdat de dieseltank vol was , wou ik er wat uithalen , via de retourleiding met een slangetje erop.Eerst stroomde het diesel goed , na een minuutje draaien leek het meer op schuim in...
Wie weet waar het probleem kan leggen
Vanaf maart doet mijn motor raar en gaat vanaf 1500 alleen maar inhouden/ stotteren
Tot 1500 toeren niks aan de hand
Sedert een tijdje zie ik enkele druppels olie onder de wagen .
Irritant en niet netjes op de oprit klinkers.
Even met de lamp gekeken en beschermplaat eraf gehaald. Op het eerste zicht komt het van de voorzijde motor , zelfs op de koelfan hangt...
Boven op het motorblok van een 1.9 scenic uit 2004 kom ik haarscheurtjes tegen in het blok en blijft er wat olie staan. Als ik de olie wegpoets dat is het er na ongeveer 2 maand weer, kan dit kwaad of is het begin van iets ergers?...
De Clio kreeg deze week nieuwe remmen en een groene kaart op de autokeuring, en jawel , de Scenic heeft kuren . Tijdend het rijden ineens een getik/geklepper.Niet heel luid.
Auto rijdt nog zoals tevoor.
Injector ? Retourtest gedazn vandaag en...
Goeiedag ik heb een storing egr klep.
Na het uitlezen kwam deze storing tevoorschijn,wat kan ik hier tegen doen??
Hoor dat men de egr klep afdopt??Hoe doe ik dit???
hoi
mijn vraag is ,ik heb een scenic uit 2004 ,2.0 16v
en nu wil ik de nokkenassensor vervangen ,maar waar zit dat ding in hemelsnaam ?
heeft er toevallig iemand een foto of tekening ?
Mijn gran scenic 1.9 diesel wil niet aanslaan. Wij hebben op de computer de foutmelding kapotte nokkenassensor, en deze vervangen . Hik wil nog steeds niet aanslaan en nu nog een foutmelding nokkenassensor
Wat kan dit zijn?
hallo, na lange tijd geen vragen te hebben gehad, nu maar weer eens 1 op dit mooie forum.
gaat om een scenic 2 phase 2 met een 2.0 16v motor.
ga de bolide weer een grote beurt geven maar vindt erg weinig handleidingen van deze auto. behalve van...
Ik heb sinds januari 2006 een nieuwe grand scenic met een 1.5 dci motor (105pk).
De auto maakt bij een snelheid tussen de 90 en de 120 een beetje irritant fluitend geluid als ik het gas loslaat.
Het maakt niet uit in welke versnelling ik...
Ik wil mijn eigen even voorstellen ik ben John uit Eindhoven 31 jaar, getrouwd vader van 2 kindjes . Ik heb nu sinds een 1,5 jaar een Renault Scenic uit 2006. Hiervoor heb ik een Scenic uit bj 2001 gereden.
Sinds gisteren stottert de motor van mijn scenic bij het optrekken, lijkt wel of hij op 3 pitten loopt. Ook bij gewoon optrekken vanuit stilstand houd hij in. Bij stationair draaien merk je amper wat. Wat kan dit zijn ?? Is er iemand in de buurt van...
ik rijd al enige jaren een RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_), benzine, 1.6, 113 pk.
Na wat gedoe met een ratelende startmotor (nokkenasversteller vervangen) en laadstroom defect (dynamo en accu vervangen) heb ik nu last van het volgende:
ik heb een renault megane scenic als de motor stationair draait dan voel je de hele auto heel licht mee schudden de motor licht niet stil wat zou dit kunnen zijn of is er iemand die dit herkent en de oplossing weet zou erg welkom zijn .
ik heb een Scenic 1.5 dci uit 2008 met ongeveer een ton op de teller. Deze rijdt prima, geen klachten op dat vlak. Alleen heel af en toe geeft het display de melding injectie controleren.
Hierna werkt de cruise control niet meer en gaat de...
De drukomvormer bij de Scenic blijft na uitzetten motor enige tijd brommen /zoemen.
Eens op de snelweg gaat de auto in noodloop en is 100km/h amper haalbaar.
Kan dit aan de drukomvormer liggen ?
Heb gezien dat de OEM nummer 8200575400 , zelfde als...
Ik rijdt een scenic uit 2007 1.6 16v met een gas installatie vanaf importeur.
Nu is het gas systeem een beetje de weg kwijt. Bij koude motor gewoon starten op benzine en dan over naar gas. Na een tijdje begint hij te piepen om aan te...
hallo ik heb een scenic uit 2003 en heb nou geen compressie meer hij slaat aan en valt dan gelijk uit zou het de krukassensor kunnen zijn of heeft iemand een idee de distributie riem is niet kapot
Ik heb een Scenic II uit 2004 met een 2.0 liter motor en automaat.
Nu heb ik al sinds vorige zomer last van een tikkend geluid de eerste paar seconden nadat de motor is gestart.
Dit gebeurd alleen als ik al gereden heb met de...
Het betreft een 2004 Grand Scenic met 2.0 motor (F4R) op benzine/LPG ca. 250dKm.
De auto start goed, loopt prima op LPG en benzine, en geeft bij het uitlezen geen foutcodes.
Als de auto koud is, is er niets aan de hand. Ook na langere tijd (1 uur)...
Ik had een vraag over mijn renault scenic 2006 handschakel benzine/lpg die ik 2 weken geleden gekocht heb. Ik heb pas gemerkt dat er olie in de koelvloeistof zit. Maar bij de olie zit er geen koelvloeistof. Waar kan dit aan liggen?...
Mijn oliepeil sensor van mijn Renault Scenic 1.6 2005 ,is defect, nu hen ik aantal onderdelen sites, bezocht en ook gebeld, maar meeste konden
het niet leveren, weet iemand mischien waar je deze kunt bestellen, kan natuurlijk bij de dealer,...
Sinds gisteravond heb ik het volgende probleem met mijn scenic 2007 16v 1.6 gas/benzine km stand 228000.(Bougies en bobines zijn zijn 1000km geleden vernieuwd)
Sinds vanavond problemen met het rijden op lpg. In eerste instantie...
Het betreft een renault scenic 1.6 16v met 229.000 op telre. Loopt
Vanmiddag viel het me op dat temp.meter van ( gewoonlijk ) 4 a 5 streepjes heel snel op liep naar 8/9 streepjes om daarna weer heel snel te zakken naar 5/6 streepjes en...
Hogedruk brandstof systeem diesel senic 1,5 kapot door ijzer in brandtsof na hogedrukpomp
Wie heeft dit al meegemaakt?
Mijn 5 jaar oude senic 1,5 diesel gaat ineens slecht lopen en geeft stopmelding defect injectiesysteem.
Na diagnose renault blijk...
Sinds een tijdje versneld mijn auto ( scenic 1,5 dci uit 2005 ) slecht. Soms rijd hij gewoon goed en soms bij optrekken of versnellen geef je gas maar dan gebeurd er weinig na paar seconden pakt hij hem pas op en versneld de auto.
Kan vol gas geven...
Betreft Renault Scenic 1.6, uit 2005, sinds een paar dagen krijg ik geen melding meer als ik de auto start van olie ok, elke keer als ik de auto starte, kreeg ik dat wel en kon door op ruitenwisser handle knopje te drukken zien hoeveel olie ,...
Heb een probleem met mijn motor.
Heb vorig jaar een andere kop er opgekregen met nieuwe kleppen, nokkenas.
nou is een tijdje terug de keringen van de nokkenas vervangen (3500km terug). tot zo ver geen probleem.
Nou was ik onder weg voor...
Ik ben inmiddels alweer 2 jaar bezitter van de Scenic 2.0 uit 2004 (automaat).
Auto rijd erg fijn. Heb wel paar dingetjes gehad wat eigenlijk allemaal slijtage is (behalve parkeer sensoren defect) . Maar verder en fijne en prima...
onze auto maakt een ratelend geluid vooral als ik wat langer rijd. Soms is het geluid ook weg.
Ik vind het beetje klinken als het geluid van een busje maar dan wel wat zachter..
Heb er zelf geen verstand van en naar meerdere garages geweest...
Laatst is bij mijn SCENIC II BJ2008 2.0 DCI de ACC uitgevallen. Eerst dacht ik: koelmiddel erop en klaar. Dus naar de Renault-garage, €109 armer, koelmiddel erop, en nog geen airco....
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum