Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo, ik krijg met enige regelmaat de melding 'inspuiting controleren'. Vorig jaar ook al, toen bleek het de sensor van de turbo (ruim € 300), ditmaal moet het koelvloeistof-voorverwarmingselement (72 scrabblepunten, zonder bonus) worden vervangen....
sinds een week rij ik voor het eerst van mijn leven een Renault, een Grand Scénic 2.0 v16 benzine/LPG G3 uit 2006. Wat een heerlijke wagen is dit, zeg! En ik rij voor het eerst van mijn leven op gas. Prachtig hoe hij automatisch...
Ik heb een Megane/Scenic II Diesel van 2007. Er staat nu 125.000km op de klok. In het onderhoudsprogramma staat dat de koelvloeistof vervangen dient te worden bij 120.000 km. Als de garage dit nu niet gedaan heeft wil ik graag weten of dit kwaad kan...
Ik vroeg me af hoe het nou met de tankinhoud van mijn Scenic zit.
Volgens het boekje zit er een 60l tank in.
Als het onderste blokje gaat knipperen dat ik moet tanken, dan stopt de aktieradius rond de 50km.
Moest toen nog een stuk naar huis dus heb...
Het viel me laatst op dat als mijn motor warmgereden is hij een zwaar/laag bijgeluid maakt, je hoort het goed buiten de auto, maar kan niet plaatsen waar het vandaan...
Ik heb een probleem met mijn Renault Scenic 1.6 benzine/LPG (180.000km op de teller) 16 maanden geleden heb ik hem gekocht bij een dealer. Het is een fijne auto waar ik met plezier mee naar mijn werk rijdt...
de sonde na de kat is simpel te vinden maar waar zit de sonde voor de kat
de auto een scenic rx4 2003 met een 2liter benzine motor
wel wat filmpjes op you tube bekeken en die laten allemaal zien waar de secundaire lambdasonde zit maar niet waar de...
Ik heb sinds 2 weken een Grand Scenic 2.0 16V Techline LPG automaat uit 2005. Deze op internet gevonden bij een officiële Mazda dealer. Proefrit gemaakt reed heerlijk en direct gekocht, er stond 195000 op de teller. Uit de...
Hallo allemaal,
Na mijn lange historie met de VW Transporter T4 zit ik nu al een jaar of 3 met een volvo v70 op LPG G3 maar ik ben nu aan het rondkijken voor een Renault Scenic.
Maar goed die Scenic moet wel een caravan trekken die uiterlijk op 1100...
Ik heb gezien dat de radiateur van mij Scenic II 1.6-16V gaat lekken en wil proberen dit zelf te doen.
Ik neem aan dat hier voor de bumper en het voor front verwijderd moet worden.
De volgende vragen: Hoe moet de bumper los, gaat de grill gelijk...
Wie heeft er tijd om mij te helpen distributie exact op tijd te zetten van een scenic 2.0 16v? Omgeving Leeuwarden! Alles ligt eventueel al open als je komt en de koffie staat natuurlijk klaar!
Binnen een week zijn twee problemen opgetreden in mijn Grand Scenic 1.5 dCi uit 2008 (145.000 km):
- in de automatische stand van de klimaatregeling staat de airco niet meer aan. Ik kan de airco wel aanzetten, maar dan springt de automatische stand...
We hebben onze eerste auto gekocht; een Renault Scenic uit 2004.
Overgenomen van de opa van m'n vriendin; altijd in de garage gestaan, 30.000 km op de klok.
Niet mee gescheurd, dacht ik zo. :snooty: :wink:
Hierbij wil ik gebruik make van dit Renault Forum om te kijken of mijn probleem met mijn Renault Scenic II bwjr 2002
vaker voorkomt. Heb een 2 ltr.versie benzine. Als de motor koud is loopt deze perfect.
Zodra de motor zijn temperatuur...
Hallo allen;
Omdat ik vond dat mijn Scenic 1.6,16 van 2008 nogal matig optrok en reed, wilde ik de bougies vervangen.
Nu blijkt een van de bougies te zwemmen in de olie.
Wat kan daarvan de oorzaak zijn?
Hallo Renault rijders,
Heb sinds kort een Scenic 2 2005 op lpg3.
Weet iemand of hier aparte bougies,speciaal voor lpg in moeten?
Zijn er nog meer punten om op teleten bij lpg3?
Vraag 2 Weet iemand een Nederlandstalig werkplaats boek te vinden?
Ik...
Gisteren begon tijdens een ritje naar huis een enorm kabaal onder de kap vandaan te komen. In eerste instantie dacht ik dat er iets onder de auto los hing of dat wellicht de uitlaat lek was. Eenmaal in de stad hoorde ik hoe ernstig het kabaal was en...
Kan iemand mij een hint geven over wat er mis kan zijn met mijn Renault.
De auto geeft bij het starten met warme motor de melding ''inspuiting defect en slaat niet aan, echter als ik wat extra gas geef
lukt het met een aanloopje wel. Bij starten met...
Stationair valt het kloppend geluid nogal op, auto lijkt wel een traktor geworden. Tijdje geleden hebben we het nog eens aan de hand gehad maar plots was het weer weg wat diagnose bij garage lastig...
dag iedereen ben nieuw hier op dit forum - ik rijd al jaren met renault nu onlangs een renault scenic II 15 diesel gekocht met 63000 km op de teller , nu is mijn vraag als ik mijn auto start begint mijn schroef te draaien en slaat niet af,leg ik...
afgelopen vrijdag ineens een vreemd geluid in me motor van mijn gs 2004 1.9dci.
gisteren telefoontje gekregenvan de garage... drijfstang lager defect.
ongeveer 5600euro...
gereviseerde motor, nieuwe waterpomp, rev. turbo, enz enz enz enz.
hallo allemaal mijn naam is jonathan . en heb een aantal problemen , ik rij nu al ruim 2 jaar met de scenic rond en kwa kosten viel het al bij al goed mee, tot over een kleine maand geleden plots...
Ging vandaag naar de garage voor het bijvullen van de airco van mijn scenic 2.0 Privilege.
Toen dat gebeurt was werd mij verteld dat de nokkenasversteller kapot was en vervangen moest worden. Tegelijk dus ook de distrubutieriem, die er nog maar...
Mn scenic 1.6 16v benzine (k4M 782) 2003 heeft het volgende:
Na een koude start (starten gaat goed), loopt ie even (5 seconden) mooi, daarna valt ie uit.
Dan weer starten, en het herhaald zich.
Om de motor aan te houden moet ik dus gas bijgeven, wat...
Model/uitvoering : renault scenic
Bouwjaar : 2006
Brandstof : 1.9 dci
Hallo ik heb sinds kort mijn oudere scenic ingeruild voor een scenic uit 2006 met 1.9 dci motor mijn vraag gaat over de versnellingspook/mechanisme als ik van de 2 naar de 3...
ik ben vorige week naar de garage gegaan omdat ik een emissiesysteem controleren kreeg
daar zeiden ze egr klep defect kosten ongeveer 780 euro
maar eergisteren was alles weer normaal kreeg geen fout melding meer
maar heb wel onder vonden als het...
Heren .. ik heb al een tijdje een mankement met mijn grand Scenic. Ik merk dat met ik de laatste tijd last heb van een trillende auto. Dit heb ik alleen als ik stil sta met ingtrapte koppeling. een...
Heb al sins 2007 een Scenic ,tevreden was ik tot enkele maanden geleden ,want wat is er aan de hand.
Het volgende gebeurt er , smorgens bij het starten maakt de motor een ratelend geluid alsof er een diesel motor start,terwijl het een gewone...
Ik heb sinds een aantal dagen een Renault Scenic Expression Luxe 1.6 16V. De auto rijdt naar mijn mening fantastisch maar hij heeft toch één raar probleem;
Als ik optrek in zijn 1 dan valt de motor meteen na het optrekken in een soort dal. Hierna...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum