Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo allemaal,
Ben op zoek naar een tweedehands motor van een scenic bouwjaar 04/2003, 1870cc 59kw,motorcode F9Q744.
Weet iemand een adres waar ik hiervoor terecht kan?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg.
Eddy.
Ik ben in het bezit van een Grand scenic 1.5Dci uit 2007 en heb sinds augustus een abonnement bij mijn dealer.
Ik begon met inspuitingsproblemen en emissieproblemen. Ook had ik last van een hoog brandstofverbruik.
na analyse...
Maart 2008 2ehands Renault Scenic 1.6 16V aangeschaft bij Renault Dealer km stand 53130, bouwjaar feb. 2004 met 1 jaar of 30.000 km topoccastion renault garantie. Binnen garantietermijn al uitlaatdemper moeten vervangen, geen garantie dus, diverse...
auto start wel maar wil niet aanpakken. krijgt geen diesel. Ook blijft het de verlichting van het dashbord branden, ook al doe ik de deur aan de bestuurderskant open.
Ik laat mijn Renault Grand Scenic uit 2005 bij een eigen automonteur onderhouden. Dat gaat prima. Het enige wat hij niet kan uitvinden is het resetten van de onderhoudswaarschuwingen. Daardoor blijf ik de waarschuwing 'Olie direct verversen' terwijl...
Ik heb sinds anderhalve week een grand scenic uit 2004, het is een 2 liter automaat, maar bij een inhaal moment kreeg ik bij vol gas, de melding inspuiting controleren motor ging in noodloop en reageerde totaal niet op het gas...
Ik rij met een renault grand scenic 1.9 dci met 130 pk en koppel 230 nM. Mijn caravan weegt 1200 kg. Als ik vlak rij met de caravan zijn de motorische prestaties prima maar de airco wordt uitgeschakeld. Ook in de berg is dit natuurlijk zo, maar de...
ik heb een probleem: wil de gaskabel van mijn scenic vervangen alleen weet niet waar ie in de
motorruimte zit. Dus daar waar ie vanuit de gaspedaal bevestigd moet worden.
het schijnt dat het een kastje moet zijn waar ie op moet maar...
Nu ben ik niet heel technisch aangelegd , maar het volgende is mij niet geheel duidelijk. Voor 99,99 % is het zeker dat bij mij de nokkenasversteller kapot is (het bekende rrrrrrrrrrrrr-geluid bij koude start en niet starten van de motor). Auto...
soms heeft mijn scenic II/1.8 uit 2002 startproblemen. Dit is het geval als ik na een flink stuk rijden de motor uitzet bv. bij een tankstation of een stoplicht. Dan start de motor soms niet meer. Er zijn dan twee mogelijkheden, of ik wacht een hele...
Sinds kort heb ik het probleem met mijn scenic dat hij een ratelend geluid maakt bij het starten van de motor.
Dit doet hij ook soms bij warme motoralleen niet zo erg als bij koude motor.Hij loopt dan even onregelmatig en corrigeerd zichzelf...
Hallo,
Door een stommiteit van mij,is het oog van de oliepeilstok afgebroken en zit de rest van de stok in de pijp en is er niet meer uit te krijgen,heeft er iemand misschien een oplossing, om hem er toch uit te krijgen?
Ik heb een Scenic II uit 2003
Heb deze vraag ook maar even op problemcar gezet,
heb dus zaterdag de Scenic opgehaald, tijdens de proefrit had ik al gemerkt dat de auto stationair schokt,
dit ook gemeld aan hun, tijdens het rijden merk je eigenlijks niets, alleen bij gaslos doet...
Ik heb de laatste tijd steed meer problemen met het aanslaan van de motor, van de 10x starten pak hij 8 x wel aan en dus 2 keer niet.
De moror draait dus wel rond maar aan slaan ho maar.
In eerste instantie had...
Hallo allemaal, Ik vraag me af of mijn Grand te chiptunen is, het is een 1.6 16V met 115PK zoja welk adres(sen)
Maak me namelijk zorgen over de vakantie naar Zuid-Frankrijk om door de bergen te rijden ik ga via de Milau (die brug) Beziers clemond...
Mijn Scenic 1.5DCI start slecht de start motor en de accu is geen probleem. Ik heb gisteren de gloeibougies vervangen, vanmorgen hetzelfde probleem weer niet direkt starten. Wie weet wat dit kan zijn. Zelf denk ik dat er te kort wordt voor gegloeid.
mijn auto (senic 2004)
geeft aan op de display de melding inspuiting controleren, ik merk ook als ik de snelweg op weil en geef even goed gas dat die dan inhoud hij gaat dan van 100 km/uur heel langzaam naar de 120 km/uur.
iemand een idee
de auto...
Volgens de onderhoudsrichtlijnen is het nu tijd om de koelvloeistof in mijn systeem van mijn Grand Scenic II Phase I 1.5 DCI te vervangen. Volgens mij kan ik dit ook zelf. Vraag is dus hoe laat ik het afvloeien
Hoi,
ik heb een Scenic uit 2004 1.5 diesel.
Nu heb ik soms zomaar ineens geen vermogen meer en wil de auto dus voor geen meter meer doortrekken,lijkt wel of de toeren begrenst zijn,het gebeurt gewoon af en toe en ik heb dus geen idee wat dit kan...
het digitale dashboard geeft elke ochtend aan wanneer de motor gestart is
inspuiting controleren
bij de garage langs geweest die me vertelde dat alle 4 startkaarsen vernieuwd moesten worden
en dat het dan over is.
als de motor eenmaal gestart is...
Sinds vorig jaar februari heb ik een scenic 2 van 2003, had toen 50000km gereden, bij 60 dkm is de distributieriem vervangen plus alle vier bobine's en de rest van de grote beurt natuurlijk.
Echter zo gauw het iets geregend heeft is het...
Hallo allemaal
ik heb een Scenic 1.5 DCi uit 2003,en nu heb ik het volgende probleem:
bij het optrekken in de tweede vernelling reageert hij traag en als je dan doortrekt tot ongeveer 3500 toeren,dan
krijgt hij weer vermogen.
Iemand enig idee wat...
Ik heb zelf een Renault Scenic 1.5 dCi(100pk) van 2004 145.000km
Is er in het verleden een modificatie geweest voor de motor? Ik ving dit ergens op en was benieuwd of dit bericht correct was.
Van mijn eigen Scenic zijn de...
Ik heb een grand scenic met een stuitend gebrek aan motorvermogen. Bijnaam escargot omdat hij bij inhalen of een berg op niet vooruit is te branden. Bij doormeten in de garage is er niets mis. wat kan er aan de hand zijn? Ligt dit aan de begrenzer...
ik ben in het bezit van een scenic van 2004 100pk diesel
nu zegt mijn boord computer dat in nog 150 kilometer kan rijden , maar het laaste lampje van de indicator knippert wel
hoeveel kun ik dan nog rijden is dat dan 10 , 50 of werkelijk 150...
Ik heb in januari van dit jaar een nieuwe scenic 1.5 dci aangeschaft. Toen ik in de garage deze wagen startte kwam er veel blauwe rook uit de uitlaat. Dit was volgens de garagist normaal. Nu heeft een collega op het werk dezelfde wagen aangeschaft...
Gezien stijgende brandstofprijzen overweeg ik inbouw van een LPG-G3 installatie in mijn grand scenic 1,6 V uit 2005.
Levert op het eerste gezicht bij mijn jaarkilometrage als snel € 1.000 per jaar voordeel op.
Sinds afgelopen week krijg ik bij snelheden boven de 125 km/u de melding in het display dat de inspuiting gecpontroleerd moet worden. Tevens gaat het service lampje branden. Ook houdt de wagen dan in. Bij het loslaten van het gaspedaal verdwijnt...
Wanneer ik recht voor de auto sta in het midden en met een zaklantaarn (tussen de radiator, langs de aircoslangen) naar beneden schijn, zie ik een vochtige olievlek op een onderste motordeel (ook een klein beetje op het plastic afdekdeel aan de...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum