Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een vraag. Tijdens het rijden blijft het Stop lapmpje en het lampje van de handrem branden. Onderweg gaat het af en toe uit en weer aan. alsof ergens los contact zit. Vanmorgen heb...
In de versnellingsbak (de onderkant) zit een seal/afdichting van het koppel/ontkoppelmechanisme,deze stang gaat naar het interieur waar je dus kan schakelen.De seal lekt en wil deze dus vervangen maar hoe moet ik dit doen ? Heb ik speciaal...
Mijn Renault dealer geeft aan, dat de remschijven en blokken zowel voor als achter vervangen moeten worden.
Dit had ip geen haast en zou over 1 jaar bij de volgende beurt kunnen plaatsvinden.
Ik heb hier zo mijn twijfels over.
Remschijven...
heb van mijn oude laguna een 1.8 RN uit 96 nog lichtmetalen velgen liggen.
zijn 4 gaats velgen 15 inch bandenmaat 196/65 R15.
mijn vraag is gaat dit ook onder een scenic 1 passen?
voor een idee dit zijn de velgen waar het om gaat.
hallo allemaal ik ben nieuwe hier mijn naam is Gerard ben 49 jaar en rijd een renault senic 1.6.i van 1997
maar nu heb ik het volgende probleem ik had geen km teller of of snelheidsmeter nu heb ik de sensor er uit gehaald
maar nu blijkt dat de...
Hallo,
bij mijn scenic -mod. 1998- gaat de kilometerteller en de kilometeraanwijzer niet.
Kan zijn dat dit te wijten is aan een nogel harde schok bij aanrijding.
de rest gaat wel, temp, toerenteller en alle lichtjes branden.
Ik ben bij een...
Na het vervangen van de kachelradiateur moet er voor komende zomer de schokbrekers nog vervangen worden.
Wij hebben een vouwwagen (roadmaster) en gaan hiermee op vakantie. Vorig zijn we er ook mee weg geweest maar de kogel kwam nog wel eens...
Wellicht dat iemand weet wat het volgende zou kunnen zijn:
Na enige dagen geen gebruik te hebben gemaakt van de renault megane scenic uit 99 geeft deze
vandaag plots tijdens het remmen een extra geluid aan de achterzijde van de auto. Het...
ik heb een Scenic uit 2002 ,16 16v
al enige tijd hoor ik een rammel klapperen achter in de auto .
gister heb ik de schokbrekers laten testen en deze zijn goed .
ik overal al gekeken of er iets los zat of los lag maar nee.....
heeft iemand een idee...
Ik heb een renault scenic uit 2000
ik heb een probleem bij de 60 km/h in de 5e versnelling.
De auto begint dan te trillen bij de 80km/h ook maar dan veel lichter,
de auto trilt alleen maar in de 5e versnelling niet in de 4 bij de 60
Mijn Scenic 2.0 16v 2000 heeft een bijgeluid in de versnellingsbak. Bij lage snelheid nauwelijks hoorbaar, echter bij hogere snelheid ( + 65 km/h) behoorlijk hoorbaar. Bij intrappen koppeling is het geluid minder hoorbaar( bij de hogere snelheid)....
Ik heb een scenic 1.6 16v uit 2002 gekocht met 170.000 km op de teller. waar ik een soort rattelende geluid hoor bij optrekken, maar dit geluid hoor ik niet als ik stil sta en gas geef, bij een constante snelheid hoor ik het ook niet.
Vandaag de auto weggebracht voor de APK en helaas, hij werdt afgekeurd. De afkeurpunten zijn : 2 banden die niet meer voldoende profiel hadden, 2 gordels die te erg beschadigd zijn, en een kapotte fuseekogel. De eerste 4 punten zijn nog wel te...
Ik heb wegens problemen met de auto hem een tijd niet gebruikt en hem op de handrem laten staan. Nu wou ik hem naar iemand toe brengen om hem na te laten kijken maar nu zitten de remmen vast. Hoe kan ik deze weer los krijgen? Het...
Ik heb een scenic uit 2001 LPG automaat met 206000 km
Nu brandt af en toe het lampje van de automaat, als het brandt schakelt hij niet meer over naar de 4.
Zet ik de auto af en start opnieuw dan geen problemen meer en kan het zijn dat ik weer lange...
Ik kan een paar mooie velgen kopen voor mijn Scenic uit 2001. Het is een 16 velg met een naafgat van 60.1 een boutafstand van 4x100 en een ET waarde van 48.5.
Nu is mijn vraag hoever ik kan gaan in de ET waarde op dit type...
Ik heb oog op een Scenic Sport Way 1.9. Dci uit 2002 met 160000 op de teller. (zo 1 met een apart te openen achterruit en van die oranje accesoires en witte wijzerplaten) Hij rijdt prima alleen 1 ding is opvallend:
Ik ben voornemend om voor de zomer een paar mooie lichtmetalen velgen aan te schaffen. Nu is de wens om 16 er onder te leggen (of misschien wel 17 ) en weet dat deze ook van Renault te koop zijn maar er zijn ook andere merken die...
hallo, ben op zoek naar de steekmaat en de naafmaat van een scenic 1997 2ltr
omdat ik winterbanden met velg kan overnemen maar weet niet de juiste maten,wie kan mij helpen.
Sinds kort het probleem dat mijn Scenic uit 99 bij het wat vlottere optrekken een bonk geeft (alsof je door een gat rijdt in de weg).
Als ik wat harder optrek dan doet hij dit in de eerste versnelling en ook (wat zachtere bonk) in...
nieuw op het forum en excusses als dit onderwerp verkeerd staat.
Gisteren een aanhanger opgehaald ( boedelbak ) en bij het aankoppelen altijd even optillen of hij goed vast zit.
Tot mijn verbazing zat er een flinke speling in de...
De automaat van een 2.0 8v scenic BJ 1999 valt in de noodloop bij een koude motor na ongeveer een minuut of 4 en blijft dan in de 3e versnelling staan, als je dan al in de 4e versnelling rijd klapt hij met een knal in de nood loop.
ik rij nu sinds een tweetal maanden met een Renault Scenic (BJ 2001). op zich een heel erg leuke auto om mee te rijden.
als de wagen koud staat zit er een klik in mijn stuurinrichting. precies of het stuur spand een beetje. dit is vooral het...
Voor mijn Megane Scenic wil ik nieuwe velgen hebben, omdat mijn huidige banden te klein zijn, en versleten zijn nieuwe velgen en banden een mooie optie.
Ik kwam 5-spaaks velgen tegen, van een Mazda MX5, in 16 . Gaat dat passen? Oftewel, welke maten...
Ik ben nieuw op dit forum en dit is dan ook mijn eerste post.
Ik heb dus een Scénic uit 2002, er staat 190.000km op en heb er nooit eerdere problemen mee gehad. Nu is mijn probleem het volgende: Als ik de snelweg op rij is de auto zeer...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum