Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Auto bonkt af en toe aan de onderzijde.
Laatste jaren vervangen: Voor- en achterveren, demping, toplagers voorzijde, aandrijfassen voorzijde, Draagarmen voorzijde. Fusees bij APK indien noodzakelijk. Geen...
We hebben een Scenic 1 uit 1998 met 1.6 handgeschakeld.
Zaterdag jl na een langere rit hoorden we ineens - vanuit het niks dus - een schurend geluid. Het komt voor in vrijstand, in 1-4 versnelling, achteruit maar NIET in de 5e. Dacht daarom aan...
Mijn auto maakt de laatste week een rattelend geluid bij het optrekken. Op de snelweg geen geluid hoorbaar bij bijvoorbeeld continue 100 te rijden.
Dacht me uitlaat maar het lijkt aan de voorkant te horen zijn. Bij stationair...
Hallo allemaal ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom en mij tot aan vandaag nog niemand heeft kunnen helpen
ik heb vorig jaar juni een scenic aangeschaft uit 11-2003 hett model met de rechte achterzijde en grote koplampen ( model 2001)
toen...
Ik heb heb nieuwe cardanas onder mijn Renault Scenic RX4 (2001) gekregen.Al mijn 4 wielen zijn gebalanceerd.maar nu schudt mijn auto zo rond de 100 km.Weet iemand hier een oplossing voor of heeft men hier ervaring mee?
het lampje van de automaat ging ineens (weer) branden. dat gele toetertje waar AUTO onder staat. ik ben meteen naar de garage gereden om de storing te laten uitlezen. maar ze konden geen verbinding maken met de computer van de automaat. wat kan de...
Er komt een schrapend geluid uit mijn versnellingsbak/koppeling, met zowel ingetrapt als niet ingetrapt koppelingspedaal. Als ik de koppelingskabel verwijder en de gafel/hefboom volledig ontspan...
ik heb sinds kort een scenic 2.0 met een 4v traps automaat gekocht. Naar mijn idee schakelt hij goed.
nu hoor ik van het doorspoelen of flushen van een bak. is dat aan te raden?
iemand een goed adresje voor schappelijke prijs in de...
de laatste tijd vond ik dat mijn scenic 1 2003 1.6 330.000km erg veel het gevoel van een kanteling van de motor had, terwijl ik alle motorsteunen had vervangen.
later hoorde ik een bonk uit de versnellingbak en was het gebeurt, ik kon in een geen...
Onze Scenic van 2002 heeft een olielekkage, de olie komt uit de automatische versnellingsbak. Wie kent een bedrijf in de buurt van Arnhem die dit kan repareren en wat zijn de kosten die ik kan verwachten in het ergste geval als de bak uitgebouwd...
Sinds kort ben ik in het bezit van Scenic 2000 met 280K op de teller. Het is zeg maar een auto erbij en ook omdat mijn andere hobbie auto's (BMW E30) ff wat meer onderhoudt nodig hebben...
hallo ik wil mijn koppelingsplaten zelf vervangen, nu heb ik zo beetje alles al zelf gedaan aan auto's maar nog nooit koppelingsplaten vervangen, heeft er...
Goeidag.
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt met een Scenic 1,6 uit 2001 met 125.000 km. Het viel ons op dat met name in 3,4 en 5 er heel veel speling in de pook zit, je kan er echter roeren. Schakelen doet ie prima, de versnellingen zijn goed te...
Mijn Scenic uit augustus 2003 stuurt zwaar. Had er nooit last van maar na een polsbreuk is het ineens heel lastig. Wat kan de oorzaak zijn? Ik kan me herinneren dat het vroeguh lichter ging maar ben er waarschijnlijk in mee gegroeid, tot nu dus. Bij...
Ik ben in het bezit van een Renault Scenic 1.6 16V (Fase I) uit 2003. Wat kan de oorzaak zijn van dat van de remschijven achter de ene warmer wordt dan de andere? Misschien de remkrachtverdeler?
Auto is vandaag APK gekeurd en ik heb geen...
hallo allemaal
even voorstellen
ik ben johan en heb sinds 14-10-2017 een megane scenic 2.0 autm gekocht bj 1999 moter f3r (=2.0 - 8 kleppen)
issiue is
bij koude moter schakeld de aut hakkend maar is na 1min over
bij optrekken laat hij soms de 2e of...
sta ik bij het stoplicht, gooi em in de versnelling, hoor *poek* en blijf staan. Koppelingskabel is waarschijnlijk goed, en als ik em in een versnelling zet met draaiende motor dan komt er een ratelend geluid uit de versnellingsbak. De...
wij hebben een scenic van 2001, auto doet het eigenlijk altijd erg goed, maar de laatste tijd wel steeds meer nieuwe relatief kleine dingen die mankeren.
Sinds gisteren ineens wat problemen met de remmen, rem pedaal moet ineens...
Heb een Scenic 1, ph 2 waar ik een trekhaak onder wil zetten.
Op de sloop heb ik een Brink type 2659 gevonden welke onder een Scenic zat.
De auto staat op krukken maar heb geen flauw idee hoe ik dat gekke ding moet monteren.
(ondanks de handleiding...
Ik heb deze week een renault megane scenic 2001, 1.6. 16v gekocht.
Nu merk ik tijdens het rijden af en toe dat als ik maar even aanstalten maak om mijn voet van het gaspedaal wil afhalen krijgt de auto een terugslag. Ik vraag me toch...
Goedendag allemaal.
Ik zal mijzelf hier voorstellen. Mijn naam is Martin en heb sinds kort een Scenic uit 2002 automaat. Fijne auto. Toen ik hem kocht wist ik dat ik de distributie moest doen en een beurt. Distributie heb ik laten doen, beurt zelf...
Mijn vrouw rijdt momenteel een scenic 1 fase 2 1.6 16v uit 2000 met 230.000 op de teller.
Vandaag heb ik een langere tijd weer eens mee gereden en nu valt me het volgende op.
Er komt een zoemend /brommend geluid uit de voortrein. Het...
Hallo ben nieuw aangemeld op het forum vandaag.
De scenic heeft een opmerking gekregen met keuren over de fusee li en re welke ruimte krijgen.
Nu heb ik deze al gekocht en bekeken...
hallo, ben marcel, heb een scenic uit 2002 2.0 16v met 219000 op de teller, rijst prima, op het zo nu en dan moeizaam starten na maar dat is een andere topic, valt me sinds een week of 2 op dat met sturen en hobbels er wat kraakt aan de rechter kant...
hallo beste renault rijders ik hem een probleem als ik met onze scenic van 2001 met 150000 km weg rij of af rem hoor ik links voor een klakkend geluid]
heb de auto al op de krik gehad en als ik het wiel draai van voor naar achter hoor ik het...
Geachte forumleden, van een scenic 1999 2.0 16v heb ik recent de motor verwisseld. Ik had de oude motor echter al 1,5 jaar geleden deels gedemonteerd i.v.m. een defecte distributie. Daarbij heb ik toen blijkbaar de koppelingskabel ook al losgehaald...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum