Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben bezig een CanZE module te maken voor de firmware versies van de verschillende modules. Ik heb inmiddels een prototype op de PC en die geeft van mijn Zoe de volgende waardes. Zouden de i907 eigenaren eens willen kijken of dat min of meer overeenkomt?
==> SW ver id SCH (EVC):0203
==> SW ver id TCU (telematica):0112
==> SW ver id LBC (laad controller):0650
==> SW ver id PEB (high power module):0a06
==> SW ver id AIB (airbag):0470
==> SW ver id USM (fuse box?):c630
==> SW ver id CLU (instrument paneel):0507
==> SW ver id EPS (?):014a
==> SW ver id ABS (Remmen):1178
==> SW ver id UBP (?):1516
==> SW ver id BCM (?):140e
==> SW ver id CLI (airco):0602
==> Not available (?): UPA
==> Not available (?): BCB
==> SW ver id LB2 (tweede laad controller):0650
==> Not available (?): LIN
De "Not available" regels zijn van (bekende) moduleadressen die of niet in de Zoe zitten of niet op het betreffende commando reageren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Misschien leuk/interessant als 'iedereen' dit screenshot van z'n Zoe maakt, met vermelding bouwjaar&maand, zodat vergeleken kan worden waar de onderlinge verschillen zitten in softwareversies.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Zeker weten (liefst op http://canze.fisch.lu ). Wat ik dan kan doen is het scherm zo aanpassen dat je kunt zien als iemand een nieuwere versie heeft gerapporteerd dan die in je eigen auto.
We kunnen dit natuurlijk ook wel automatisch doen (versies verzamelen op een webserver) maar ik ben niet zo van de Spyware.
Edit: reference versie zit er inmiddels in en zal morgen wel meegaan. Ik heb als startpunt maar eens mijn eigen auto genomen (paar weken terug voor 30.000 km beurt geweest), behalve de climate control. Harm heeft die gerapporteert op 0701, en bij mij staat'ie op 0602. En ik zie dus in mijn versie keurig "0601 < 0701" als versie. Stel nou dat je een 0703 versie geladen krijgt, dan zal CanZE "0703 > 0701" rapporteren. Zelfde geldt voor de LBC (0650 versus 0651)
Waar willen jullie dat ik de scherm afdruk plaats? Kan het op de canze site niet vinden waar het gepost moet worden? Ik kreeg ook de melding hard reset failed bij het bekijken van de verschillende schermen bleef terug komen om de 10/15 seconde. Auto met kaart motor uit app op voorgrond.
Owww, lekker handig, je kunt op canze.fisch.lu geen schermprintjes zetten.
an wel op github, maar dan moet je weer een account hebben en dat is voor dit wat te veel van het goede.
Je mag het aan mij PM-en of me PM-en om een email adres alsjeblieft.
De hard reset failed is een vervelende, gebeurt als er iets lelijk van de leg raapt tussen de app en de dongle. We werken daar kneiterhard aan. In het ergste geval nu: app sluiten, dongle uit, dongle aan, app starten.
Ja! Gewonnen! Ik heb toch enkele recentere versies dan op het screenshot hierboven.
Schitterende app trouwens. Een welgemeende proficiat aan alle programmeurs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Also, we have gained a lot of information about the Zoe this week, straight from Renault. Consequently, we also now know that a few things in CanZE are simply wrong. (...)
Also, the firmware screen was unfortunately picking up a wrong field. This has been corrected, but of course we need to work on reference versions again based on your input. Please do report newer versions if you see them in your car.
Aha, dank je! Ik zal een nieuw screenshot maken. Maandag zit ik bij de dealer voor de onderhoudsbeurt beurt. Dus ik zal ook een 'na beurt' screenshot maken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Yess, Morgen krijg ik dan eindelijk de software update wat zou moeten helpen om mijn auto boven 100Km/u weer vanzelf in EV modus te laten gaan en dat de bezine in de olie probleem moet oplossen. Alleen denk ik dat de laatste niet echt gaat helpen...
Hallo Allemaal,
Ik ben hier nieuw en mijn naam is Harm, na 50 jaar allerlei andere merken te hebben gereden heb ik nu een Captur 2018 aangeschaft.
Graag wil ik hier dan ook een vraag stellen: Wie kan mij vertellen/uitleggen waar ik kan zien of de...
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.