Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hoi ik bezit sinds kort een Renault Megane 1.6 16v uit 1999 en mijn koppeling zit nogal hoog in het pedaal . Al verschillende tests gedaan , maar koppeling is goed . Nou zit er een zelfstellende koppelingskabel op . Mijn vraag is kan ik deze zelf stellen ? Het uiteinde van de kabel ziet er zo uit ! met een knop aan het uiteinde waar je allebei de kanten op kunt draaien zonder enig effect .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zit het zelfstellende gedeelte niet bij je koppelingspedaal binnenin de auto , als het een zelfstellende is , zie je boven het pedaal een gekartelde boog zitten .
Ben er nog niet 1 tegen gekomen zonder ?
Als je naar de hevel kijkt die uit de bak steekt , hoeveel ruimte zit er dan nog tussen de hevel en het gat in de bak , als er bijna geen ruimte meer is , is koppeling bijna op zijn einde.
De hevel heeft ongeveer 2.5 cm ruimte en het koppelingspedaal ja heeft wel iets wat op een schuine kam lijkt ! Er zit ook een stekker in en het pedaal heeft 2.5 cm speling .
Ik maak op juist bij koppeling op laten komen dat pedaal bijna los moet laten voor de koppeling aangrijpt.
Ik gok op een vetsleten koppeling. Deze kabels heb ik nog nooit defect gezien,als je deze opzoekt is het een gewone kabel.
Het is een gewone kabel , maar het zelfstellende mechanisme zit bovenop het pedaal waar de kabel ingehaakt zit.
Het is een continue meelopend druklager , de hevel heeft nog ruimte genoeg.
Mooi ik ga morgen kijken denk dat ik eerst een nieuwe koppelingskabel koop als ik deze niet kan stellen ! daarna nieuwe koppeling set en een werkboek als ik de kabel niet goed krijg . moet ook nog de homokineet doen dat kan dan allemaal inèèn . Vriendelijk bedankt voor de info heren
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Kanggo 2001 1.4 benzine
Hallo, weet iemand waardoor het komt dat de radiator ventilator soms niet aanslaat? Temperatuur loopt dan te hoog op bij stationair.
Laatste tijd ook startproblemen. Kan dit te maken hebben met temperatuur sensor?
Groet, Onyx.
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Sinds eind oktober '24 eigenaar van een Captur 0.9 TCe met 84 dkm op de teller waar mijn vrouw mee rijd. Omdat mijn Kadjar nu bij de garage staat voor een nieuwe motor :oops: rij ik ook in de Captur.
Wat mij opviel is dat de koppeling bij het...
Vandaag langs de renault dealer geweest omdat de wagen zo nu en dan stottert met het optrekken. Kreeg te horen na testrit en uitlezen dat het waarschijnlijk aan de koppeling ligt en kosten rond de 2k :cry2:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de scenic 4 -(2022)? Bij het (sportief) rijden met de auto bonkt de motor bij het overschakelen van 3 naar 4.De monteur vond dat ik agressief de koppeling op liet komen, maar dat vond ik wel meevallen....