Espace JE Problemen met Display en ECU

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gesloten

Topic author
rsauerschnig
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2019 15:10
Actief als: particulier

Espace JE Problemen met Display en ECU

Bericht door rsauerschnig »

Geachte Forumleden,

Ik ben een liefhebbende eigenaar van een Grand Espace JE 2.0i 16V uit 2000. (Het is al de 2 de van deze serie, ik ben hardleers :fp: ). Deze heeft er nu 290 000 km opstaan, rijd nog steeds fantastisch (omdat ik er al bijna alles aan heb vernieuwd), maar hij heeft probleemen met de electronika die ik niet krijg opgelost en ook niet bij de Renault dealer. Daarom dit bericht. Mischien dat een van jullie mij kan helpen om deze geweldige wagen rijdende te houden.

De Probleemen:

Temperatuur in het Display loopt naar verloop van tijd op naar max. Waarschwing STOP, zakt daarna weer af, loopt op Stop, zakt af enzovoort.
(Wagen door 2 renault garages bekeken en een vrije garage, koeltemperatuur is in orde)

Sporadisch start de Auto niet, effen aanduwen en hij start direct. (Starter en kontactslot zijn in orde)

Waarschuwingslampje oliedruk verschijnt als ik de auto start (draai ik de sleutel snel genoeg, dan niet)

Aan het einde van de indicator schakelaar zit een knop warmee je normal tussen dag km en gemiddeld verbruik kan schakelen, kan daar allen de km op null zetten.

Diagnose van Renault:
Display en ECU vervangen. Probleem ermee, erg duur en onderdelen zijn niet meer te verkrijgen. Dan maar laaten revisieren, maar heb geen bedrijf kunnen vinden die deze probleemen kent. Of van donoorauto ecu, display, sloten vervangen ...

Weet een van jullie mischien een oplossing? Ben niet Dagobert Duck, maar wel bereid om het nodige te investeeren om deze wagen nog zo lang mogelijk te laaten rijden. Het is mijn hobby auto, kan hem wel een tijd missen als een van jullie mischien een oplossing weet.

Bedankt, en sorry voor dit lang bericht.
Groetjes
Richard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht