Verlichting kachelunit Megane III
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 dec 2012 10:31
- Actief als: particulier
Verlichting kachelunit Megane III
Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Ik heb een Megane III 1.5 DCI van 2009.
Van de kachelbedieningsunit werkt 1 van de lampjes niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze unit kan demonteren om het lampje te kunnen vervangen.
Ik voeg een plaatje bij van de versie die ik heb.
Helaas zit die van mij nog in het dashboard!
Graag uw hulp.
Bedankt
Ik heb een Megane III 1.5 DCI van 2009.
Van de kachelbedieningsunit werkt 1 van de lampjes niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze unit kan demonteren om het lampje te kunnen vervangen.
Ik voeg een plaatje bij van de versie die ik heb.
Helaas zit die van mij nog in het dashboard!
Graag uw hulp.
Bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Re: Verlichting kachelunit Megane III
Stelt niet zoveel voor.
Boven je handschoenvakje zit een sierstrip, deze kun je losklikken, zit erg vast! En links van je kachelpaneel zit een klein kapje op dezelfde hoogte als die boven het handschoenvakje, deze ook losklikken. Dan kun je de sierkap rondom je kachelpaneel losklikken, schroeven van het paneel los halen en je kunt het los manouvreren. let wel op dat je de bediengskabels van de unit niet knikt bij het loshalen.
Boven je handschoenvakje zit een sierstrip, deze kun je losklikken, zit erg vast! En links van je kachelpaneel zit een klein kapje op dezelfde hoogte als die boven het handschoenvakje, deze ook losklikken. Dan kun je de sierkap rondom je kachelpaneel losklikken, schroeven van het paneel los halen en je kunt het los manouvreren. let wel op dat je de bediengskabels van de unit niet knikt bij het loshalen.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 mar 2013 09:59
Ai ai ai
ik zit met hetzelfde probleem! Heb je toevallig geen fotos gemaakt bij het demonteren?
groeten!
ik zit met hetzelfde probleem! Heb je toevallig geen fotos gemaakt bij het demonteren?
groeten!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zoals ik het beschreven heb gaat het precies, weinig moeilijks aan 

Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 mar 2013 09:59
Hazo ja bedankt!
Ben niet zo handig en schrik om clipjes kapot te maken enzo
Bij mij gaat het probleem meer als volgt.
- Het lichtje achter de knop waar je de 'blaasstand' (rechtse knop aan het handshoenvakje) kan veranderen brand niet metteen na het starten, brand het dan uiteindelijk toch en je draaid dan aan het middelste knopje van het paneel ' blaassterkte enz' dan valt het lichtje terug uit....
Als niet autokenner, denk ik dan van ja , dat is een slecht contact ofzo......maar het probleempje uitleggen is zelfs al moeilijk.
Morgen gaat de wagen voor nieuwe remblokjes hier ergens in een onafhankelijke garage, maarja leg ik het daar uit, of laat ik het ff zo en wacht ik tot ik mijn groot onderhoud doe in een renault garage ( onderhouden doe ik tot nu toe nog in de merkengarage)......ben een beetje vertrouwen in renault kwijt doordat ik toch al veel problemen gekend heb met de wagen, vanaf dag 1.
Nog 1 klein vraagje, stel dat je zulk bedienningspaneel nieuw moet kopen? hoeveel kost dit dan ongeveer?
MERCIEKES en goede zondag !
Ben niet zo handig en schrik om clipjes kapot te maken enzo

Bij mij gaat het probleem meer als volgt.
- Het lichtje achter de knop waar je de 'blaasstand' (rechtse knop aan het handshoenvakje) kan veranderen brand niet metteen na het starten, brand het dan uiteindelijk toch en je draaid dan aan het middelste knopje van het paneel ' blaassterkte enz' dan valt het lichtje terug uit....
Als niet autokenner, denk ik dan van ja , dat is een slecht contact ofzo......maar het probleempje uitleggen is zelfs al moeilijk.
Morgen gaat de wagen voor nieuwe remblokjes hier ergens in een onafhankelijke garage, maarja leg ik het daar uit, of laat ik het ff zo en wacht ik tot ik mijn groot onderhoud doe in een renault garage ( onderhouden doe ik tot nu toe nog in de merkengarage)......ben een beetje vertrouwen in renault kwijt doordat ik toch al veel problemen gekend heb met de wagen, vanaf dag 1.
Nog 1 klein vraagje, stel dat je zulk bedienningspaneel nieuw moet kopen? hoeveel kost dit dan ongeveer?
MERCIEKES en goede zondag !
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Wellicht is de gloeidraad van het lampje defect, en wanneer deze dan weer wel werkt smelt deze en dan werkt deze weer niet. Zitten 2 kleine steek lampjes achter die prima te vervangen zijn. Heb deze units nog nooit vervangen, en denk ook niet dat het nodig is.
Je kunt de nodige onderdelen losklikken, ze zitten wel vast omdat ze vermoedelijk nog niet eerder los geweest zijn.
Je kunt de nodige onderdelen losklikken, ze zitten wel vast omdat ze vermoedelijk nog niet eerder los geweest zijn.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-