Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hoe kan ik de remtrommels openen bij een Clio uit 1995?
Bij de auto's die ik tot nu toe heb gehad zat er een klein boutje/schroef.
Als je die losdraaide kan je zo de trommel van de as schuiven.
Moet bij de clio de asmoer eraf gedraaid worden? :D...
Ik rijd een (lease) Renault Clio 1.4 16V Mk3 (nov 2006). Hierin zit een bij mijn weten standaard radio (degene op bovenstaande foto). Deze heeft geen MP3 support.
Verder zit er een nokia carkit in de auto. Als de telefoon gaat mute de radio. Dat...
Hallo,
ff een vraagje over het stuur gedeelte van een clio 1.4 bebop uit '94.
Na een stoepje te geraakt te hebben (en een flinke deuk in de velg, is vervangen)
trekt de auto heel erg na rechts en stuurt ie wat zwaarder.
Is dit te verhelpen met...
Hallo,
bij mijn vriendin der auto maakt een raar geluid als je de auto gestart hebt.
Dit gebeurt zodra ie aanslaat en duurt 1a 2 sec.
Nu is mijn vraag wat ken dit zijn en is het schadelijk voor de motor of iets anders??
heb gehoord dat het de start...
Kun je glas monteren in de koplampen van een Renault Clio uit 1997?
In november 2008 miste plotseling het glas uit mijn rechterkoplamp, afgelopen maandag opnieuw!!
En gisteren zal ik dat nu ook het glas uit mijn linkerkoplamp ontbreekt.
Vandaar mijn...
Ik heb een nieuwe Clio Rip Curl (is denk ik een III).
En ik wil een Nokia CK-7W carkit inbouwen. Electrisch werkt alles al, maar ik kan het niet wegwerken achter de radio.
Er is geen plek onder de radio, alleen erboven, en dat is lastig.
Nu...
Mijn clio uit '91 start na een week stil staan in deze kou niet meer. Eerst dacht ik dat het de accu was maar krijg met startkabels of na 24 uur aan de acculader ook niet gestart. De startmotor hoor ik wel draaien. Deze is twee weken terug ook nog...
Vandaag heb ik mijn Clio nieuwe type voor een grote beurt gehad bij de dealer. Nu kwam aan het licht dat de voering van de remtrommels versleten is. Hierdoor zijn de popnagels in de trommel ook versleten, waardoor de hele trommel vervangen moet...
de motor houd in als hij koud is als hij warm is wordt het een stuk minder.(maar is het nog wel aanwezig)
je geeft gas maar hij houdt dan in tot 2000 rpm en daarna rijd hij goed tot dat je weer bij dat toerental komt.
temp. sensor vervangen,...
Het displaytje boven mijn dashboard wat de buitentemp. en tijd aangeeft verdwijnt na ± een half uur voor de helft. Is dan dus onleesbaar. Iemand een trukje hiervoor of vervangen ?
De clio(100000Km) verbruikt al lange tijd olie . 1 Liter op 3000 km....
Mijn clio (1.4rn uit 1994) heeft een raar probleem:
Als ik hem koud start pakt de motor gelijk (moet wel af en toe een klein beetje gas bijgeven, maar doe dat nu ook vooral uit voorzorg). Maarrrrrr, als ik even gereden heb, motor uit, en...
Wij hebben een Clio dci uit 2002 waar als je het contact aanzet er een brommende toon te horen is bij de binnenverlichtings unit. De auto heeft klimaatregeling.
Ik heb een Renault Clio RL 1.2. De km teller doet het plotseling niet meer.
Is dat een lastige klus om te repareren? :roll:
Als het niet zo moeilijk is, zou ik dat dan zelf kunnen doen?
Of gaan jullie me nu uitlachen :?:
Ik heb een clio die het bijna altijd goed doet, behalve dat ik af en toe (willekeurig) startproblemen heb. Start motor draait heel goed, maar motor slaat niet aan.
Ik heb de stappenmoter gereinigd, maar ben nu op een ander probleem...
Hallo, ik wil het lampje vervangen van de kilometer teller van mijn clio II uit 99, het probleem is dat ik niet bij de klok kom, ik heb al de bouten en schroeven uit het dashbord los, maar hij klemt nog op verschillende plaatsen heeft er mischien...
Bij onze Clio 1.5dci uit 2002 het volgende fenomeen, als je bijna volledig instuurt naar links hoor je een geluid alsof er iets aanloopt.
Dit hoor je niet als je naar rechts stuurt, alleen bij bijna volledig naar links sturen. Als je dan het stuur...
ik heb een renault clio van 15 jaar oud...
tot nu toe een prima karretje..
de laatste tijd begon hij wat te janken wanneer hij op toeren ging komen...met een klein beetje gekraak, wat achter het koppelingspedaal weg lijkt te komen..
Mijn Clio begint nu wel heel veel kuren te vertonen.
Na de vervanging van het gecorrodeerde vriesplaatje, bleek het verlies van de koelvloeistof eigenlijk alleen maar erger te worden.
Per 20 km loopt het gevulde expansievat leeg. Ik moet - om de...
Hallo, ik heb laatst een clio baccara type1 gekocht met airco.. alles is super aan deze wagen alleen de aanjager en de airco doen het nie... normaal maakt dat me niet zoveel uit, het is alleen dat hij over een paar maanden op keuring moet, en dan...
heeft er iemand advies voor het loshalen van de torsiestaaf lager. Ik moet deze vervangen voor de apk, maar dit lijkt mij nogal ingewikkeld. Het is de beugel linksachter waar de torsiestaaf inhangt. Deze is wat uitgelopen en heeft nu wat...
Goede middag allemaal, kan iemand mij vertellen waar de speaker kabels in mijn clio liggen. Er lopen 8 kabels de auto in waar er maar 4 van gebruikt worden voor de voor speakers. Nou vraag ik me dus af waar die andere 4 liggen. Heb een clio uit '95...
Bestaat er de mogelijkheid om de schakelmomenten van een automatische versnellingsbak in te stellen. Het naar de derde versnelling gaan van mijn bak gebeurt al bij +/- 40 km / uur. Ook als ik meer gas geeft schakeld hij vlak nadat hij naar...
Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum aangezien ik van plan ben een clio 2.0 16v sport (RS) te kopen, nu is mijn vraag; zijn er verschillen tussen het model tot mei 2001 en het model erna behalve dan de uiterlijke verschillen en dashboard?...
Bestaat er de mogelijkheid om de schakelmomenten van een automatische versnellingsbak in te stellen. Het naar de derde versnelling gaan van mijn bak gebeurt al bij +/- 40 km / uur. Ook als ik meer gas geeft schakeld hij vlak nadat hij naar...
Hallo renault people
Al 3 jaar koop ik de ene ellende bak na de andere.
Nu heb ik een aantal maanden geleden een clio automaat van 97 gekocht in de hoop er een poosje tegeaan te kunnen.
De auto had origineel 114000 gelopen en was goed onderhouden....
Bij onze clio 2 dci is er een olielek ontstaan bij de vernellingsbak, schakelarm is nat en er zit ook olie op de stuurhoes (de linker).
Iemand een idee wat de meest voorkomende lekkageplek voor olie is bij een Clio 2 dci?
Wij hebben een Clio II met klimaatregeling.
Nu is het mij niet helemaal duidelijk wanneer de klimaatregeling nou wel en niet de airco compressor gebruikt. Als je het systeem op auto hebt staan gaat bij deze temperaturen (+10-15 graden) nooit het AC...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum