Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Sinds kort ben ik in het bezit van een tweedehands Renault Clio IV Energy Intense 0.9 TCe. Nog maar weinig kilometers mee gereden, alleen valt het me de laatste tijd op dat er een fluitend geluid van onder de motorkap vandaan komt. Het...
Tijdens het rijden hoor ik een ritmisch bonkend geluid vanuit de rechtervoorwiel komen. Naar de garage gebracht voor diagnose en ze zeiden meteen dat het een breuk is aan de binnenkant van...
Goede morgen, nieuw op dit forum, mijn naam is Leo Verheij uit Rozenburg (Rotterdam) Ik kom uit 1944 ga dus al een tijdje mee.
ik ben in het bezit van een Megane cabrio uit 2001, af en toe voel ik hem wat zwaar sturen, ik heb olie bijgevuld, dat...
Wij hebben een probleem met onze twingo van 2013 1.2 16v.
De schakel pook trilt behoorlijk en trillingen behoorlijk in de stoel. ,dit alleen als de auto stationair draait. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ken dit niet bij een 4...
Heb wat moeite om met zekerheid vast te stellen welke olie ik nodig heb voor de stuurbekrachtiging. Heb een liter Febi nr 08971 gekocht wat als stuurbekrachtigings olie werd geadverteerd op de leverancier site. Fles staat echter ATF automaatolie....
Wij hebben een probleem met onze twingo van 2013 1.2 16v.
De schakel pook trilt behoorlijk en trillingen behoorlijk in de stoel. ,dit alleen als de auto stationair draait. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ken dit niet bij een 4...
Beste mensen,
Gisteren is dan toch mijn bus doormiddel van een autoambulance bij de garage gekomen.
Nu ben ik gebeld door de garage en die melden, het brein van de schakelbak is stuk. Het is een gerobotiseerde schakelbak.
Zij kunnen dit niet maken...
Ik hoor sinds enkele maanden een geluid als ik uit stilstand vertrek en vooral als ik een bocht naar links neem.
Dat geluid is begonnen rechtsachter maar zit nu ondertussen ook vooraan (links en rechts).
Het...
Goedendag,
Sinds vorige week komt er bij het wiel LA soms een 'meedraaiend' piepend geluid. Meedraaiend in de zin van dat het sneller en langzamer kan piepen met snelheid ronddraaien wiel mee. Meestal zacht en soms wat luider en dan is het ineens...
Hai,
Ik moet voor de keuring mijn veiligheidsgordel aan de bestuurderszijde van mijn Renault Megane vervangen.
Dit schijnt niet heel erg moeilijk om zelf te doen, alleen is er waarschijnlijk een koppeling met de airbag waar rekening mee gehouden...
Ik heb een Megane 3 gt 180 estate.
Hier zit op 18 inch met er 49.
Als ik er et 55 velgen van een Clio 4 rs 17 inch op monteer past dit of loopt dit aan aan de binnenkant?
Sinds 2.5 jaar rij ik met veel plezier rond in een rode Megane hatchback uit 2013 met de 1.2 tce motor. Hij bevalt ons erg goed en hopen dat ie nog een tijd meekan! We zijn net terug van vakantie en er is wel 1 ding dat wat twijfelachtig is. Als ik...
Renault Clio Estate 2008.
Ik heb de laatste maanden 3 x een probleem gehad op de snelweg.
1e keer: Bij een snelheid van ca. 90 km/uur plotseling een hard geluid/lichte schok uit de motor, afremmen en signaal transmissie gaat aan. Ik had de 1e keer...
Tijdens het optrekken kan ik niet lang in zijn 1 rijden maar meteen door naar zijn 2 . Omdat er dan wat trilt of aansleept onder voor of achter de auto . Wat kan het zijn ?
Gaat om een Renault senic rx4 bj 2002 handschakel
Mvg Pascal
Maandag ga ik de koppeling van m'n Mégane vervangen. Het ontluchten van het nieuwe druklager is het enige wat me op dit moment nog niet helemaal duidelijk is.
Het nieuwe druklager heeft aan het uiteinde waar de leiding in komt, twee metalen clipjes...
Ik rijd nu sinds bijna 5j met mijn Renault Laguna 1.5dci uit 2011. Sinds kort kan ik mijn automatische handrem niet meer manueel activeren. Als de wagen draait kan ik deze niet inschakelen, echter als ik op de stop knop duw activeert de...
Hoi allemaal, mijn megane 3 stuurt af en toe stroperig, vooral met warm weer net als het stuur blijft hangen en niet soepel stuurt, met koud weer is dit aanzienlijk minder. Wat zou dit kunnen zijn???
Twingo I (1.2 16v bj2002) kmstand 150.000 “schokt” af en toe iets bij ongeveer 100 km/uur. 2a3x per 100km ofzo, niet continu dus. Auto valt niet uit. Het klinkt wel alsof motor dan vloeiend blijft lopen.
Wil van mijn Megane 1.6 Estate (2006) een lekkende diff. keerring vervangen en hiervoor dien ik de linker aandrijfas uit te bouwen.
Ik krijg hem er niet uit door een circlip aan de binnenkant die de aandrijfas tegenhoudt uit de bak te...
Zie de foto a.u.b. De seegerring aan de kopse kant is verwijderd. Ik vraag me af of de 3 puntjes tussen de lagers persingen in de aandrijfas zijn.
Het onderdeel gaat nl. nog niet van de as af. Of moet er meerkracht op gezet worden en hoe gaat het...
Ik ben met mijn Renault espace 2.0t tegen het volgende probleem aangelopen.
Na een flink stuk rijden vanaf de snelweg de binnenstad van Amsterdam door.
Praktisch bij ieder stoplicht stil moeten staan en na de 3e stop trad het volgende...
Bij het aan remmen maakt niet uit welke snelheid begin mijn stuur te trillen ene keer iets erger dan de andere keer.
Ik hemel tot 2 keer mijn schijven vervangen en rem blokjes probleem was even weg narcose tweede keer maar helaas weer terug iemand...
Rem probleem Captur 1.2, bij het loslaten van de rem klinkt er een irritant piepgeluid vanuit het achter onder. De remmen werken verder prima. Het maakt niet uit of het warm of koud is, ook als de motor uit staat is het piepje aanwezig. Iemand een...
Zoals in de titel :
Is het mogelijk om de handrem en daarbij afzonderlijk het linker - en rechter - achterwiel te regelen bij mijn auto , zijnde een Clio 1.4 benzine 75 pk , bj 2000 , trommelremmen.
Op youtube kan je wel vinden dat er bij sommige...
Ik heb een Renault megane I hatchback (facelift?, met de 'chromen' voorkant bij logo) uit 2001.
Nu heb ik laatst de motorsteunen vervangen en 1 laten vervangen (rechts, bij de bak geloof ik) omdat de motor een klap geeft wanneer je het...
Ik heb een storing met de elektrische handrem van mijn scenic 2006
Als ik hem uitlees zie ik dat als ik de pook uit de achteruit haal hij aangeeft dat ie
vrij staat maar haal ik hem uit een andere versnelling ziet ie dat...
Als ik op een helling rijd met een bocht naar links dan krijg ik een melding stop voertuig dat verdwijnt na 2 tellen weer en is er niks meer aan de hand. Na een aantal weken (3 maanden) krijg ik een melding dat er een handrem...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum