Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Ik ben opzoek naar een versnellingsbak voor mijn Scenic van bouwjaar 2005 het gaat om 2.0 16v benzine.
Nou zijn er zat te koop.
Waar moet ik opletten bij aanschaf van een andere?
De schokdempers achter zijn aan vervanging toe. De auto deint nogal na bij drempels en het begint vervelend te worden. Op de huidige schokbrekers staat 562100028R als nummer van Renault en Monroe E3117201 als...
Bij het vervangen van de linker veerpoot en de draagarm kwam ik er te laat achter dat de aandrijfas een beetje uit de bak geschoven was en daardoor er wat olie uit de versnellingsbak was gelopen. Ik heb een deel kunnen opvangen maar er moet nog iets...
Ik heb een Renault Clio 1.6 16v automaat gekocht (2002). Vanaf het begin hield de auto stelstelmatig in tussen de 1200 en ongeveer 2300 toeren in de vierde versnelling. Net alsof iemand even heel kort op de rem...
I am looking for an automatic gearbox sensor for my Twingo from 2000.
It still only runs in emergency mode. Warning lamp indicates after reading at the dealer: Error message 6G circuit TT sensor output gearbox (automatic). Part number 7701201830....
Ik ga op mijn 'rijdende schuurtje' ;) een volledige set nieuwe remschijven en. blokken zetten. Nou zag ik dat er 3 maten zijn. 300mm, 308mm en 324mm. Ik zou zeggen bigger is better, maar gaat dit dan ook passen? Nou wordt het een volledige set van 1...
Ik rij met een Twingo II model 2007.
Ik reed in een put en door de schok kwam een onderdeel los. Ik hoorde het tegen de onderkant van de auto en vondt het op straat liggen. Terwijl ik over de heuvels rij maakt hij een vreemd geluid vooraan...
Na wat checken blijkt het (in het engels) de Brake Booster Plunger Seal te heten.
Ik weet dat ik voorzichtig moet zijn en niet de witte buis moet krassen, maar heel voorzichtig de rubberen afdichtingsring eruit halen
Het lijkt allemaal niet zo...
Vanmorgen ging ik naar de wasstraat, zo'n automatische waar je auto op een band wordt voortgetrokken.
Er staat duidelijk dat de motor moet blijven draaien, auto in neutraal, etc.
Tot nu deed ik dit altijd.
Ik heb speling om mijn rechtervoorwiel. Als ik rijd heb ik geen probleem, maar als ik dan ga remmen trilt mijn stuur. Als de snelheid lager word gaat het trillen weer weg. Wanneer de auto met alle wielen op de grond sta en ik het...
Afgelopen week kwam ik stil te staan vanwege een gebroken koppelingskabel en gebrek aan kennis dat je blijkbaar ook zonder koppeling de weg op zou moeten kunnen. De ANWB laten komen en die hebben me er een noodkabel in gezet. Na wat googlen blij dat...
mijn Megane uit 2017 heeft nu 5000 kilometer op de teller en maakt bij warm weer een krakend geluid. Dit komt vermoedelijk van de aandrijfas.
De dealer heeft er al naar gekeken en door wat vet zou het over moeten zijn. Het...
Ik heb een Kangoo Express 1.6 met 4traps automaat. Dat is een bestelbusje. In April 2019 heb ik voor de eerste keer de mededeling “controleer regelaar” gehad. Destijds was ik bij een Renault dealer en die kon niets vinden. Nu is dat weer gebeurt....
Beste Renault liefhebbers
Ik heb een Renault Clio II bouwjaar 2000
Ik heb een paar maand geleden nieuwe schokbreker aan de voor zijde gemonteerd.
Mijn oude schokdempers waren op olie druk. Mijn nieuwe schokdempers zijn op luchtdruk, dit zou volgens...
Weet iemand in Zuid Limburg een garage waar ze een defecte regelaar in mijn Renault Megane automaat uit 2006 kunnen repareren? Ben bij de dealer geweest maar die vraagt 1700 euro en dat is mij te duur. De auto geeft onder het rijden een knal en...
G.dag allemaal
2weken terug een renault grand scenic 2.0 16v uit 2004 ingeruild . Probleem bij dit auto is dat het interieur zo erg trilt tussen 1500 en 2000 toeren . En wanneer ik met 110-130 rijdt dan schud de hele auto . Enig idee wat het kan...
Ik ben van plan een Clio 2011 ECO versie 1.5 DCI te kopen met 240.xxx op de teller.
Ik heb tijdens proefrijden gemerkt dat koppeling niet slipt en hij netjes uitvalt als ik koppeling snel omhoog trek.
type/model: Renault Twingo 1.2 16V (bouwjaar 2011)
Goedemiddag, vanmiddag is een kabel afgebroken bij de schakelpook die er normaal voor zorgt dat ik de schakelpook in de achteruit kan zetten.
Dat werkt nu dus niet meer.
Goedenavond mensen ik heb een vraag als ik s'morgens weg rij is er niks aan de hand maar als de auto op temperatuur is en ik ga rustig de auto parkeren dan hoor ik een schaven geluid met in parkeren voor of ik nu links stuurt of rechts volgens een...
Wie o wie kan mij helpen ik heb een Renault megane uit 11-2005 1.416v nou moeten de draagarmen vervangen worden maar op de sites zie ik 16mm en 18mm conusafmeting welke moet ik hebben?!?
Ik zoek een afbeelding / handboek van de voorwielophanging onderzijde van deze auto.
Let op: Het betreft de 4x4 uitvoering (Steyr/Daimler/Puch), die afwijkt v/d standaard uitvoering.
In de Haynes publicaties kom ik deze uitvoering niet tegen....
Ik heb een Megane uit 2010 met nog geen ton op de teller en nu merk ik sinds kort dat wanneer ik gas geef (een beetje fel gas geven) en dat, wanneer ik het gas los laat (zonder koppeling of met koppeling maakt niet uit) heel even...
Ik heb onlangs een Renault Clio automaat uit 2004 gekocht voor mijn vriendin.
Toen ik hem kocht ging de automaat af en toe terugschakelen op de snelweg (dit wist ik bij aankoop).
Ik dacht dat het de main pressure actuator is en deze heb ik...
hallo,
ik heb een renault megane IV intens directie wagen in januari 2019 aangekocht met 9.000 km op de teller.
ik heb nu 16.000km en had zo een rattelend geluid ,dus ben ik naar de renault garage geweest aangezien ik nog garantie heb.
daar hebben...
Hallo ik post hier een bericht om erachter te komen wat er mis is met mijn m3rs.
Voor te beginnen is de boite al 2keer gereviseerd geweest op zeer korte tijd omdat deze schade had geleden, nu heb ik hem 2 weken terug van de revisie en hij rijden...
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Renault Laguna Grand Tour 1.8 uit 2004.
Als ik aan het rijden ben en ik geef wat gas bij dan stuurt de auto naar links en gaat naar rechts en als ik dan het gas los laat staat het stuur weer normaal....
Van een twingo 3 voor de remschijven vervangen en de remblokken. Teat gereden 3 km en geen prroblemen. Vandaag al snel bij het remmen kloppend geluid. Alleen vooruit. Achteruit rijden en remmen geen raar geluid. Auto remt goed en teilt dan niet....
Ik heb een Renault clio II 1.4 bjr 2000
Ik heb hem net laten keuren, na een paar kleine reparaties (wiellager achter en ophanging(rubber) achterdemper uitlaat) is hij weer goedgekeurd.
De monteur gaf wel aan dat de linker...
Vandaag liet ik de remblokken van mijn Kangoo (2011) vervangen door een vriend, maar nadien kreeg ik een foutmelding op mijn boordcomputer alsof mijn remmen niet werken. Terwijl ze dat wel doen.. Hij heeft geprobeerd de computer te resetten door de...
Betreft onze 2e wagen , Clio 1.4 benzine , handgeschakeld , 75 pk , bj 2000 .
Toen ik deze middag ter controle van de remschijven + blokjes de wielen van deze auto nam , constateerde ik dat de remschijven/blokjes niet gelijkmatig afslijten :
Het...
Het gaat om en 2015 Mégane Estate met 1.5DCi en EDC, nu ongeveer 125.000 km op de teller.
Enkele dagen heb ik al het gevoel dat de auto anders rijdt. Hij lijkt af en toe traag op te pakken, je voelt alsof de motor zich af en toe (vooral bij...
Allereerst een vraag, aangezien ik altijd in een traditionele automaat (Nissan Almera 1998) reed, ben ik gewend dat als ik mijn rem loslaat, dat de auto gelijk gaat rollen. Bij de Megane lijkt het wel of de versnelling er later in komt, hij gaat...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum