Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Zoals in de titel :
Is het mogelijk om de handrem en daarbij afzonderlijk het linker - en rechter - achterwiel te regelen bij mijn auto , zijnde een Clio 1.4 benzine 75 pk , bj 2000 , trommelremmen.
Op youtube kan je wel vinden dat er bij sommige...
Ik heb een Renault megane I hatchback (facelift?, met de 'chromen' voorkant bij logo) uit 2001.
Nu heb ik laatst de motorsteunen vervangen en 1 laten vervangen (rechts, bij de bak geloof ik) omdat de motor een klap geeft wanneer je het...
Ik heb een storing met de elektrische handrem van mijn scenic 2006
Als ik hem uitlees zie ik dat als ik de pook uit de achteruit haal hij aangeeft dat ie
vrij staat maar haal ik hem uit een andere versnelling ziet ie dat...
Als ik op een helling rijd met een bocht naar links dan krijg ik een melding stop voertuig dat verdwijnt na 2 tellen weer en is er niks meer aan de hand. Na een aantal weken (3 maanden) krijg ik een melding dat er een handrem...
Ik heb een Talisman 1.5 dCi 110. Nu heb ik veel last van een hoge reonantie rondom 2000 toeren. Deze is vooral voelbaar in mijn gaspedaal, super irritant.
Eerst dacht ik dat het aan de banden lag, maar ben er inmiddels achter dat bij stilstand en...
Renault clio estate night en day bouwjaar 2015. Zodra ik tijdens rijden het gas los laat hoor je een klapperend geluid. Als ik weer iets gas geef is het weer weg. 4 weken geleden grootte beurt gehad en de winterbanden laten monteren. Wat zou dit...
Hallo allen, ik ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen.
Ben sinds februari dit jaar eigenaar van een tweedehands Megane IV Bose-editie met de 1.2TCE motor en EDC versnellingsbak met de schitterende Dune Beige kleur, bouwjaar 2016. Een...
Ik heb een Renault Kangoo 4x4 van 2003. Deze maakt een schurend geluid rechts voor als ik over drempels of putten rij, hoe kouder hoe meer. Wanneer de auto in neutraal staat doet hij het niet. Ik heb reeds de gehele ophanging vooraan vervangen,...
Even ter introductie: Ik ben eigenaar van een Renault Megane 3, 1.5 DCI (110 pk). Onlangs heeft de Renault garage een B-beurt uitgevoerd op mijn auto. Na de werkzaamheden te hebben uitgevoerd hebben zij ook aangegeven dat de...
Vraagje
Ik wilde aandrijfas van mijn renault scenic 2 vervangen.
Kan iemand mij vertellen of dit erg lastig is en waar ik op moet letten bij het loshalen?
mijn Megane III DCI 1.5 uit 2012 heeft sinds twee jaaar een probleem bij accelereren. Als ik optrek vanaf minder dan 2000 toeren naar hoger, dan heb ik vermogenverlies en stoot de auto wat totdat ik door de 3000 toeren ben, dan gaat het weer...
Mijn Twingo heeft een nare, zware bromtoon bij ong. 100 km/uur.
Dynamo en aircopomp zitten vast, de uitlaat komt nergens tegen aan.
Misschien motorsteun slecht?
Maar welke, zover ik kon zien is er geen een echt stuk.
Iemand een idee?
Iets anders,...
Mensen , vraagje ivm remmen.
Betreft een Megane 2 dci 2004.
Afgekeurd voor de remmen. Vorig jaar vooraan nieuwe blokken gestoken, schijven glimmen mooi egaal, ik ga ervan uit dat het probleem achteraan zit.
Door de corona mag je in Belgie niet meer...
Hey hoi, ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij een paar dingen af omtrend mijn twingo.
Sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van een twingo II 2011 eco2.
Bij de garage was afgesproken dat er aardig wat moest gebeuren voordat ik de auto...
Hallo,
Met mijn RENAULT Master III Bus 2.3 dCi 125 FWD uit 2011, heb ik een vreemd iets, garage heeft nog niets kunnen vinden. Bij met name wat sneller optrekken en direct een bocht insturen lijkt de bus te zwabberen. Ook bij lage snelheid rechtdoor...
Ik heb sinds vandaag een renault kangoo FC 1.5dci uit 2006 aangeschaft. deze heeft net een compleet onderhoud gekregen met nieuwe banden/remmen/distributieriem / alle vloeistoffen en filters enz..., echter tijdens het rijden merk...
Ik ben sinds +/- 1,5 jaar de trotse eigenaar van maggy (megane 250rs) en ben er vandaag dan eindelijk de (nurburg)ring mee opgeweest. Ik ben nog nooit op de ring geweest dus het tempo lag niet super hoog. Het eerste rondje was alles...
Hallo allemaal
Sinds een paar maanden heb ik een Scenic aangeschaft bij 2003.
Nu sinds een paar weken hoor ik wanneer ik de auto start en achteruit rij een knotsend geluid
Wanneer ik vervolgens dan vooruit wegrijd is het meestal weg
Hij doet het...
Ik rijd een Renault Trafic II 2.5 DCI met een quickshift/tecshift automatische transmissie. Afgelopen tijd is het steeds slechter met de schakelrobot gegaan en nu heeft hij het begeven. Je kan de motoren van de robot horen draaien...
Beste Renault forumleden. Sinds enkele maanden merk ik dat mijn koppeling doorslipt in zijn 4 en 5 (dus bij Max gas geven, stijgt het toerental met 500 totdat hij weer aangrijpt). Hij valt wel direct uit als ik hem in zijn 4 op de handrem zet,...
Even een vraagje die ik heb.
Afgelopen week mijn nieuwe auto ontvangen en nu valt mij het volgende op.
Als ik in de 5e versnelling zo rond de 80 a 90 rijdt en het gas intrap, het toerental even van zeg maar 1500 naar 2500 schiet en dan...
Na een kleine aanrijding vorig jaar maakt mijn linker voorwiel af en toe een piepend, jankend geluid. De garage heeft de kogellager al gesmeerd, hielp even. de wiellager is ook inmiddels vervangen, maar niets helpt afdoende. Hij begint nu ook een...
Bij het optrekken vanuit stilstand gaat mijn megane 2 bonken alsof ik niet genoeg toeren maak. Ik heb hier vooral last van bij warme motor. Ook heb ik het idee dat dit nu ook gaat beginnen in de 3e versnelling. Wat zou dit kunnen zijn?
Ook bij heel...
Ben aan het kijken voor nieuw type Scenic ,type 3 op LPG, volgens mij heeft de 1.6 16 v , ook hydraulische kleppen, zijn daar nog punten bij waar je op moet letten bij type 3.
Kijk ook naar Dacia Duster 1.6 16 v , deze heeft Renault motor, de...
Sinds 1 jaar ben ik in het bezit van een Grand Scenic Phase III 1.6 16v uit 2011 met 165.000km op de teller.
Inmiddels alweer 22.000 mee gereden, maar ik blijf me storen aan de achter vering.
Ik heb na 3 maanden de schokbrekers...
Een vraagje : ik ben de trotse eigenaar van een Renault Laguna coupé uit 2009 2.0 t stage 1 gechipt 197 pk & 308nm aan koppel.
Nu wil ik een van de eerste Laguna coupé rs maken en het blok opkrikken naar 250/270 pk met down...
Ik weet niet of deze vraag juist staat, indien niet mag je deze gerust verplaatsen.
2 jaar geleden is mijn Renault Megane RS van 2013 gestolen en vorige week kreeg ik plots telefoon van de politie dat hij teruggevonden is in Frankrijk.
Hij staat...
Ik ben sinds februari dit jaar trotse eigenaar van een Renault Megane 4 GT 205EDC van 2018.
Momenteel 32000 km en altijd goed onderhouden.
Ik ben zeer tevreden van deze wagen maar gisteren is me iets vreemd opgevallen.
Wanneer ik...
Zoals het onderwerp al aangeeft: het valt mij de laatste tijd meer en meer op dat mijn Scenic vaak slecht in zijn 5 te krijgen is. Het is dan net of je naast het gat zit te hengelen. Alsof er iets voor zit wat voorkomt dat je hem in...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum