Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
ik ben mij aan het verdiepen naar een Clio 4 hatchback of estate. ph1 2012/2016
Maar ik lees zeer veel verhalen over een aantal motorblokken die slecht schijnen te zijn en wat ik vaak terug zie komen is de 1.2 TCe. (van een megane of captur)
Hallo ik heb een Renault clio ll uit 2004 een 1.5 diesel 06PPJL nu heeft hij 2 storingen in het opgeslagen systeem staan met uitlezen
Wat moet ik precies vervangen met deze storingen
Zie bijlage of hoe kan ik zien of dit al verholpen is
Wel...
Inmiddels ben ik in het bezit van mijn 2e Renault Megane Estate.
De vorige was een Estae Dynamique van bouwjaar 2010, had uiteindelijk 364000km gereden toen ik deze weggedaan heb.
Zeer goed bevallen en dus weer op zoek gegaan naar een...
na een probleem met de koppaking hebben we de kop van onze kangoo 1.4 bezine uit 1998 eraf gehaald. Daarna hebben we deze laten vlakken alleen tot onze grote schrik zien we een soort kras op de cilinderkop ik heb een foto geplaatst in de...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo KC 15 DCI 2005
Gisteren toevallig een youtube filmpje gezien over K9K, een spieloos krukastandwiel en een afstelpen dat tegen de krukaswang rust voor het OT punt ervan. Met schroedraad...
Beste forumleden,
Weet iemand of een eind sportdemper van een Twingo RS op een Twingo Collectie uit 2011 past.
Waar ik wel ben achter gekomen dat een sportdemper voor de Twingo 1 niet past op een Twingo 2.
Graag jullie mening .
Groetjes Ton
Heb een dacia met 1,6L motor 8 kleppen type K7m.Op benzine.
Het onderhoudsboekje zegt niets over stellen van de kleppen
Heb eerst een Renaul 19 gehad met de zelfde motor.
200000 km op gas gereden. Nooit kleppen gesteld.
Kan ik dit verder vergeten?
Goedemorgen allen,
Twee weken is mijn Scenic 1.6DCI 2011 bij de garage geweest na een paar de melding te hebben gekregen: Stop, kans op motorschade en controleer regelaar. Daar bij werd bij uitlezen de melding gegeven: P0471 druk roetfilter (volgens...
Ik heb een renault megane coupe uit 2001 en met een obd2 scanner heb ik 'm uitgelezen omdat het motor lampje brand maar nu krijg ik dus 3 verschillende foutcodes
Namelijk:
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus weet nog niet precies hoe het hier werkt maar ik heb een vraag over het koelsysteem.
Ik heb een Grand Modus van Bj 2008 met motortype TCE100 waarvan mijn koelventilator niet werkt, voor zover ik kan zien zit er geen...
Heb een vraag.
Ik ga een grote beurt doen bij me megane benzine.
Nu kon ik ook een brandstoffilter bestellen, en ook gedaan.
Maar waar zit dat filter?
Kan alleen maar over diesel vinden..
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo ph II
Lektest van de injectors na 20 min, zeer weinig en allen gelijk. Maar de blaasjes uit de retour zinnen men niet en laten de motor stationair slecht draaien. Lektest bij alle 4 had...
Megane IV 2016 met 1,2 TCE motor in 132 pk uitvoering.
Sinds een tijdje heb ik dit :
Wanneer ik vanuit lage snelheid wil versnellen en gas geef, niet weinig maar ook niet sportief veel, ..gewoon met het verkeer mee gaan aan een stoplicht, krijg ik...
Op de foto zie je de onderdelen van de lpg installatie. Voor het kleppen smeersysteem, zijn er ronde onderdelen waarop de vacuumslang via een tstuk is aangesloten. Er gaat ook een staalkabeltje naartoe. Zoals op de.foto te zien is,...
Hoe blokker ik het vliegwiel om de krukaspoelie los te draaien?
Zit er egens een gat om het vliegwiel te blokkeren?
Heb onlangs de riem van mijn Clio vervangen. Heb daar toen de startmotor van verwijderd om het vliegwiel te blokkeren .
Bij deze...
Sinds een paar weken eigenaar van een Megane IV 1.6dci 130 uit 2016.
Nu heb ik het volgende probleem als ik langer stuk gereden heb (+-1uur) lijkt het of de motor over gekookt is.
Aan de rechter kant van de motor waar de buis van de...
Net de fusee's en remmen vervangen van mijn Master 2.5dci 99pk g9u uit 2006.
Ik wilde hem wegrijden maar hij slaat niet aan.
Hij start wel en draait netjes rond maar hij slaat niet aan.
Ik heb hem rijdend, zonder enig probleem, op de oprit gezet....
Gisteren ging het schakelen naar de onderste versnellingen opeens erg stroef/zwaar.... het leek er niet lekker in te klikken. Vandaag vind ik de 2, 4 en 6 dus de onderste versnellingen niet meer. Het...
Ik weet niet of mijn probleem (als dit er een is) onder deze rubriek valt, maar ik ervaar sinds kort een licht trillend geluid als ik de 2000 tpm passeer. Het is er 1 seconde, en gaat dan weer weg. Ik heb al getest of het de...
Ik ben sinds januari in het bezit van een prachtige twingo. Alleen de laatste dagen heb ik last van dat de motor gaat stotteren en wegvalt. Ik heb er een nieuwe brandstofpomp ingezet(kon hier makkelijk aankomen bij een garage). Ik heb het idee dat...
Hallo,
Mijn naam is Edwin. Ik ben sinds 4 jaar in het bezit van een Renault Laguna 3.0 24v bj 2004. Bij deze auto heb ik het volgende probleem: Na dat ik de auto had gekocht, viel mij de volgende dag op dat bij de koude start ik elke keer een 'Klak'...
Renault scenic 2 1.6 16v automaat 2004
Beste mijn mechanieker heeft de d riem en de nokkenasversteller vervangen van mijn Renault en hij krijgt deze niet meer op punt hij zegt telkens dat hij het op punt zet dat de versteller van de nokkenas naar...
Mijn Laguna 3 geeft om de haverklap de stopmelding: storing inspuitsysteem gevolgd door de waarschuwing ' Controleer ESP' .
De eerste keer dat dit gebeurde was in de zomer van 2019, in Frankrijk, onderweg naar huis van...
Hallo voor het eerst dat ik hier een vraag stel.
Ik heb deze wagen nu drie jaar en heb een kleine 74.000 gereden.
Nu zit er een een tijdje iets vervelends in de wagen.
De motor loopt niet mooi rond.
Hij is best wel aan het...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Hallo allemaal,
Weet iemand of een link naar een website waarbij een foto tekening van de positie locatie vd verschillende sensoren an het motorblok, in mijn geval een Renault Megane II ,...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum