Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo ph II
Lektest van de injectors na 20 min, zeer weinig en allen gelijk. Maar de blaasjes uit de retour zinnen men niet en laten de motor stationair slecht draaien. Lektest bij alle 4 had...
Megane IV 2016 met 1,2 TCE motor in 132 pk uitvoering.
Sinds een tijdje heb ik dit :
Wanneer ik vanuit lage snelheid wil versnellen en gas geef, niet weinig maar ook niet sportief veel, ..gewoon met het verkeer mee gaan aan een stoplicht, krijg ik...
Op de foto zie je de onderdelen van de lpg installatie. Voor het kleppen smeersysteem, zijn er ronde onderdelen waarop de vacuumslang via een tstuk is aangesloten. Er gaat ook een staalkabeltje naartoe. Zoals op de.foto te zien is,...
Hoe blokker ik het vliegwiel om de krukaspoelie los te draaien?
Zit er egens een gat om het vliegwiel te blokkeren?
Heb onlangs de riem van mijn Clio vervangen. Heb daar toen de startmotor van verwijderd om het vliegwiel te blokkeren .
Bij deze...
Sinds een paar weken eigenaar van een Megane IV 1.6dci 130 uit 2016.
Nu heb ik het volgende probleem als ik langer stuk gereden heb (+-1uur) lijkt het of de motor over gekookt is.
Aan de rechter kant van de motor waar de buis van de...
Net de fusee's en remmen vervangen van mijn Master 2.5dci 99pk g9u uit 2006.
Ik wilde hem wegrijden maar hij slaat niet aan.
Hij start wel en draait netjes rond maar hij slaat niet aan.
Ik heb hem rijdend, zonder enig probleem, op de oprit gezet....
Gisteren ging het schakelen naar de onderste versnellingen opeens erg stroef/zwaar.... het leek er niet lekker in te klikken. Vandaag vind ik de 2, 4 en 6 dus de onderste versnellingen niet meer. Het...
Ik weet niet of mijn probleem (als dit er een is) onder deze rubriek valt, maar ik ervaar sinds kort een licht trillend geluid als ik de 2000 tpm passeer. Het is er 1 seconde, en gaat dan weer weg. Ik heb al getest of het de...
Ik ben sinds januari in het bezit van een prachtige twingo. Alleen de laatste dagen heb ik last van dat de motor gaat stotteren en wegvalt. Ik heb er een nieuwe brandstofpomp ingezet(kon hier makkelijk aankomen bij een garage). Ik heb het idee dat...
Hallo,
Mijn naam is Edwin. Ik ben sinds 4 jaar in het bezit van een Renault Laguna 3.0 24v bj 2004. Bij deze auto heb ik het volgende probleem: Na dat ik de auto had gekocht, viel mij de volgende dag op dat bij de koude start ik elke keer een 'Klak'...
Renault scenic 2 1.6 16v automaat 2004
Beste mijn mechanieker heeft de d riem en de nokkenasversteller vervangen van mijn Renault en hij krijgt deze niet meer op punt hij zegt telkens dat hij het op punt zet dat de versteller van de nokkenas naar...
Mijn Laguna 3 geeft om de haverklap de stopmelding: storing inspuitsysteem gevolgd door de waarschuwing ' Controleer ESP' .
De eerste keer dat dit gebeurde was in de zomer van 2019, in Frankrijk, onderweg naar huis van...
Hallo voor het eerst dat ik hier een vraag stel.
Ik heb deze wagen nu drie jaar en heb een kleine 74.000 gereden.
Nu zit er een een tijdje iets vervelends in de wagen.
De motor loopt niet mooi rond.
Hij is best wel aan het...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Hallo allemaal,
Weet iemand of een link naar een website waarbij een foto tekening van de positie locatie vd verschillende sensoren an het motorblok, in mijn geval een Renault Megane II ,...
Ik heb een Renault Megane 3 2011 1.4 TCE motorcode H4J 700.
Ik ben bezig met de distributieketting te vervangen .
Ik moet de krukaspoelie bout en de nokkenas uitlaat tandwiel bout vastzetten maar ik kan de de aanhaalmomenten nergens...
De airco van mijn 2012 GT DCI wordt te koud ( in AUTO en MAN ). Zie het filmpje maar. Zodra de verdamper bevriest, wordt de luchtstroom van de aanjager geblokkeerd. Bij het uitschakelen van de AC, smelt de ijsopbouw weer en komt de luchtstroom...
Hallo. Denk. Stel weer eens een vraag. Heb een Scenic 2 phase 2 uur 2006
Benzine 2.0
Is de interval nu nog steeds 5 jaar of 120000 km
Hoor het graag. En wat ongeveer de kosten zijn
Alvast bedankt
Hallo, eerst mij even voorstellen.
Ik ben Charles Richel en ben in het bezit van een mooie en fijne Renault Kangoo, een diesel uit 2015 en kom uit Leerdam.
De Renault heeft een wazig probleem!
Het begon 3 weken geleden, de auto stond op een...
Hallo forum leden,
Wij zijn op zoek naar een motorblok voor een renault trafic uit 1985. De motorcode van inliggende motor is A1M P 707 maar als het mag iedere passende motor zijn. Echter lijkt het er tot heden op dat geen enkel ander blok past....
Ik ben in het bezit van een Twingo rs 1.6. Sinds een tijdtje heb ik problemen om hem te schakelen naar de 5e versnelling. Het voelt eigenlijk alsof de kopeling niet goed word ingeduwd. Deze heb ik vorig jaar ( jan 2020) vervangen met de drukgroep....
Even een vraagje ik heb een Renault Scénic 2.0 16v uit 2003. Mijn distributieriem is helaas aan de beurt. Iemand hier een idee wat een beetje een normale prijs hiervoor is? incl waterpomp en multieriem.
Alvast bedankt
Van mijn Renault Mégane Break 1.6 16v uit 2002 met DP0 4-traps automaatbak worden de druksolenoids vervangen. Dit wordt bij een universele garage gedaan.
Is het nodig om na het vervangen v/d solenoids bij een Renault-dealer langs te gaan om de...
bwj 1999 Kangoo 19 D
Gisteren nog naar de keuring geweest en geen gaatjes. Teveel km (300K) of te laat gesmeerd, ik hoor nu een tikkend geluid bij ralenti.
Ik ben al aan't zoeken voor een andere wegens de steeds nieuwere milieuwetten.
Renault Kadjar 1.5 DCI uit 2015 met km stand 372000.
Goedendag medeforumgebruikers. Ik zit met een flink probleem. Mijn auto staat.ongelooflijl te trillen en te schudden als hij stationair staat te draaien. Als hij warmer is word het erger. Had al...
Mijn vader heeft een captur automaat met net 60000km op de teller ,stopt de motor ermee en krijgt hij te horen dat er een nieuwe motor in moet ..altijd bij de garage netjes op tijd alle onderhoud gehad .
Zijn er meer van zulke gevallen...
Ik heb een renault Kangoo 15DCI van 2010 met 130000km. Tot 110km/hr is alles ok, de auto rijdt prima, maar vanaf 120/hr houd hij om de paar seconden in. Iemand een idee?
Goedendag.
Ik heb een probleem met me Renault Clio.
Gaat om een 1.4 16v. Van bouwjaar 2001
Motor maakt stationeer een raar geluid.
En blok beweegt wat.
Zie filmpje.
Hopelijk kan iemand me iets meer zeggen.
Alvast bedankt.
Ik heb laatst mijn eerste auto gekocht en begon gelijk al goed met een lekkage door de paravan.(opgelost)
Nu heb ik sinds gister dat de auto soms niet start bij het draaien van de sleutel.
Als ik de sleutel dan draai gebeurd er niks....
Brandstoftemperatuur sensor Grand Scenic II bedrijfswagen JM0/1 JM14 (hoop ik).
Tijdens uitlezen van de live data op mijn OBD lezer staat de brandstoftemperatuur op -40 graden C. Ik krijg geen foutmelding.
Ook kan ik op de onderdelen sites geen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum