Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Brandstoftemperatuur sensor Grand Scenic II bedrijfswagen JM0/1 JM14 (hoop ik).
Tijdens uitlezen van de live data op mijn OBD lezer staat de brandstoftemperatuur op -40 graden C. Ik krijg geen foutmelding.
Ook kan ik op de onderdelen sites geen...
Al heel wat forum topics gelezen en geprobeerd, maar zonder resultaat zover.
Ik ben in het bezit van een Renault Clio II 1.4 16V uit 2001.
Sinds een tijdje heeft de auto het bekende opstart probleem. Soms zelfs zo erg dat de accu leeg...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
Clio 3 RS 203 ---
Beste lezer,
Sinds kort heb ik als 2e auto een clio 3 RS 203.
Echter tijdens het rijden blijft de koelvloeistof temperatuur meter op een kwart staan.
Stationair bij het...
Onze RENAULT MEGANE | 2.0 140 (174) | 2010 automaat gaf vanmiddag (28-7-2019 26°) de melding: Oververhitting auto. transmissie aan.
Ik ben 1500m daarna gestopt bij een P en heb de auto 5 minuten aan de kant gezet. Daarna ben ik in de...
Renault Megane 1.2 TCE estate uit 2013 (kleur wit)
Goedenavond,
Ik ben een leek op autotechniek, maar zal proberen de situatie rondom mijn auto uit te leggen.
Ik heb in 2013 de auto nieuw gekocht.
Bij bijna 60000 km hoorde ik een ratelend geluid...
Ik ben nieuw op dit forum doordat ik recent mijn eerste auto heb gekocht. Het is een Renault Twingo 1.2 MKZ uit 2008. Nu ben ik er echt super blij mee, maar ik ben 18 jaar dus met andere woorden mag het van mij nog wel iets sportiever...
Bij deze wil ik graag een probleem met jullie delen die ik heb met mijn auto. Ik hoop dat er iemand is die mij van wat advies kan voorzien en/of zijn ervaring met mij wilt delen met een vergelijkbaar probleem.
Betreft een Twingo 1.5 DCI 90 k9k kenteken 34xjs4
Wie de exacte vervangingstermijn van deze auto ? zowel km als aantal jaar.
Riem is in 2018 vervangen bij km 146000 en auto gaat nu richting 220000.
Ik krijg nl verschillende informatie.
3 maanden geleden apk en beurt gehad, onder andere bougies vervangen.
Sinds paar weken stottert mijn auto af en toe met een koude motor (denk ik). Nu sinds gisteren reed ik en ineens klapperend geluid onder motorkap wat weg was en niet meer...
Mijn dochter ontving gisteren een potentiële koper voor haar Renault Twingo, automaat, uit 2006.
De auto was in orde zonder foutmeldingen op het dashboard.
De geïnteresseerde koper kwam gisterenavond kijken en nadat hij in de motorkap wat had...
Ik wil zelf mijn distributieriem vervangen bij mijn espace 20.T uit 2006, en ik heb al wat ervaring, zo heb ik de distributieriem bij mijn megane 2.0 cabrio en (sorry) mazda mx5 zelf vervangen. Nu lees ik ik het werkplaatshandboek dat ik de bouten...
Ik heb een Renault Scenic uit 2003.
Deze auto stottert in elke versnelling bij optrekken / gas geven hierna volgt de meeste keren een motorstoring welke 10 seconde knippert en weer uit gaat. Op lange stukken als ik eenmaal 100 rij...
Renault Megane Scenic 1.6 16v bouwjaar 2003
Hallo,
Onze Renault is op de snelweg stil komen te staan.
Conclusie ANWB distributiesnaar geknapt.
Vraag is nu is bij deze motor veel schade of kan het meevallen ?
Er zijn motoren waarbij het geen kwaad...
Graag zou ik het volgende willen weten.
Kan iemand een indicatie geven van het verschil in onderhoudskosten tussen een 3.5v6 en een 2.0t uit de espace/vel satis?
Ik snap dat een V6 meer bougies heeft en er wat meer olie in zal gaan,...
Ik heb een Renault Megane MK2 1.6 16v met 163km op de teller en vroeg mij af of het plaatsen van een ander luchtfilter aangeraden is.
Daarmee bedoel ik uiteraard een afwijkend van de fabrieks standaard luchtfilter,...
hey, heb een renault senic II megan (7 zitter) 1.5 cdi bj 2005.
heb het volgende aan de hand .rookt enorm geen blauwe maar grijze rook heb hem aan een diagnose toestel aangesloten en zegd dat inject 2 3 4 geen verbranding heeft.heb de injectors...
sinds het weer kouder is, start onze Megane 1.5 Dci uit 2014 bijzonder slecht.
Gloeibougies zijn vervangen en er zit een nieuwe accu in. Heeft iemand een
idee wat een veel voorkomend probleem is? Heb alles al afgezocht, maar kan...
Al een aantal jaar ben ik de trotse eigenaar van een renault megane 1,6 uit 1996 en rij deze met veel plezier. Helaas is de koppakking kapot en moet deze vervangen worden. Dit wil en kan ik zelf doen maar heb wat gegevens nodig en zou graag...
ik heb een Renault Trafic benzine 2,2 ltr uit 1995. Ik kan er maar niet achter komen welke motorolie en versnellingsbak olie van de fabriek uit er in moet. Wie weet dit ?
Ik hoor graag van iemand .
Lovri
Bij dealer 3x geweest zonder resultaat
Bij dealer hebben ze geconstateerd dat een slangetje kapot was dus gerepareerd en 2x hebben ze een nieuwr sensor gezet elektroklep wn 3x...
Ik heb sinds 2017 een mooie Renault Mégane 2 1.6 16v uit 2007 op LPG-G3 in mijn bezit. Ondanks de km-stand (365k!) loopt en schakelt hij nog steeds geweldig.
De laatste tijd vertoont hij echter kuren bij koude start in...
Hallo! Vandaag ben ik bezig met mijn Megane 3 2013 met 273000km op de teller. Na 120.000km met oude riem is het nu tijd voor nieuwe. Vorige heb ik niet zelf vervangen, is van voor mijn tijd door een renaultgarage gedaan. De spanning op de riem was...
--- Captur TCE90 van 2019---
Vraagje, zijn er meer mensen die problemen hebben met de Captur of een andere auto met een TCE90 motor. Wij hebben problemen gekregen na de serverbeurt waar de software is geüpdatet. Het probleem zit in de kracht onder...
ik merkte onlangs met mijn Grand Scenic 1.2TCE 130pk uit 2013 dat wanneer ik achteruit ga rijden, het toerental van de motor hard/zacht/hard/zacht gaat, net alsof ik continu heel klein beetje gas geef zeg maar...
Gaat om het volgende model :Renault Clio 4 Estate 2014
Wil de remblokken+schijven vervangen voorzijde.
Nu kom ik steeds twee types remblokken tegen.
Welke moet ik aanschaffen? weet de OEM nummers helaas niet....
Vandaag kwam ik er per toeval achter dat de dealer bij de laatste B beurt van mijn GS III 1.2 Tce ( 115) bwj 2015 een afwijkende oliespecificatie in de motor heeft gedaan.
Volgens de stukken en eerder onderhoud hoort er 5 W 40 in te zitten, er is...
Renault grand scenic. 2004. 1.6 benzine. Bij 164000 db vervangen. Km stand nu 208000. Sinds kort een ratelend geluid direct na het starten. Houd 1 of 2 seconden aan en dan is het klaar. Waar moet ik aan denken?
Ik heb sinds kort een Twingo 1.2 16v uit 2001 met de D4F motor.
Er zit een storing in de motor, Torque pro (android appje) en nog een andere fysieke OBD uitlezer geven een storing in de TPS (P0220 en P0225).
Heeft iemand een...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum