Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
De twingo II , bj 2009 8 klepper 125 dkm, (is van mijn dochter) heeft veel last van olie die uit de carterventilatie richting gasklep, er ligt daar gewoon een bodempje olie, inlaatspruitstuk helemaal vet.
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Renault megane 16v 1.6 2003
Gisteren starte mijn renault slecht, viel gelijk uit na het starten. Na wat extra gas en een rondje rijden leken de problemen weg. Tot de middag, toen viel de auto...
Ik kwam gisteren tot stilstand met mijn megane van 2004 ( 2 liter 6 bak ) alsof de benzine op was.
Volgens de meter zat er nog wel wat in.........
Dat voor de zekerheid bijgevuld maar starten ho maar.
De startmotor draait wél rond maar hij slaat...
mijn Megane III DCI 1.5 uit 2012 heeft sinds twee jaaar een probleem bij accelereren. Als ik optrek vanaf minder dan 2000 toeren naar hoger, dan heb ik vermogenverlies en stoot de auto wat totdat ik door de 3000 toeren ben, dan gaat het weer...
Hallo,
Wij hebben een Megane 1.6 16v van 2002. Ik meen met k4m motor. Afhelopen tijd start de auto warm erg slecht. Na 3 of 4 keer wil hij pas lopen.
Bougies, bobines en luchtmassa meter al vervangen. Iemand enig idee wat ik verder nog kan...
Mijn dochter heeft een Renault Twingo 1,2 en is er in haar woonplaats hoorn ermee naar de garage geweest omdat hij zo naar olie stonk.
Daar werd haar verteld dat het een klepje was en om daar bij te kunnen het wel 4 uren werk was voor een klepje van...
In Frankrijk tijdens de vakantie een probleem gehad met de wagen. Deze is getakeld en de benzinepomp is vervangen. Sindsdien schokt hij in lage toeren (tussen 1500 en 4000) en dan zie je op het cluster het toerental met...
Nadat al ik een paar keer een storing op verstuiver 2 had gehad, besloten om alle vier de verstuivers van m’n Scenic 3 1.5 dci uit 2009 te laten vervangen door gereviseerde exemplaren.
Vorige week vrijdag de auto weer opgehaald en de motor loopt...
Heeft één van jullie ervaring met Forté Diesel Injector Treatment. Ben vooral op zoek naar het aantal liter diesel wat er nog in de tank moet zitten wanneer je het goedje toevoegt. Vind de gebruiksaanwijzing niet echt...
Vorig jaar heb ik een Espace uit uit 2016 met 40000 Km op de teller gekocht. Ik heb nu 10000 kilometer gereden en moet voor de tweede keer olie bijvullen, is deze frequentie normaal? Bij mijn vorige twee diesels...
beste leden
ik heb een renault clio 1.6 8v full injectie van bouwjaar 98 in de garage
zit echter met het probleem dat hij stationeer op 2 a 3 cilinders loopt
reeds zijn er al wat onderdelen vervangen :
bobines
bougie's
bougiekabels
koppakking...
Hallo mijn naam is jos ik heb een renault megane 2 1.6 16 2003 Ik heb namelijk een probleem als de auto koud is loopt hij perfect maar zodra hij warm is loopt hij slecht en geeft inspuiting controleren aan . Bobine en bougies al vervangen maar helpt...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Goedemiddag omdat ik hier nieuw ben zal ik mezelf even voor stellen ik ben Peter 47 jaar en mijn hobby is het familie wagenpark rijdend houden nu mijn vraag Renault twingo 1.2 16v 75 pk uit...
Vandaag wou ik mijn oliepeil controleren.
Nu wou ik mijn peilstok er uithalen maar heb vervolgens de hele peiltrechter in de hand kan deze niet weer vastzetten. Wie weet hier een oplossing voor.
Hallo! Ik ben de nieuwe eigenaar van een fijne Clio 1.2 TCE uit 2008. Distributie is in april vervangen en hij rijdt heel soepel. Maar hij maakt dus dit soort van zuigende geluid. Hoop dat het goed te horen is in dit audiobestand. Iemand enig idee...
Mijn renault grand scenic 1.6 uit 2004 heeft een klein probleempje.
Eerst rustig rijden zonder problemen. vervolgens ligt ie hoog in de toeren, begint wat te stoten, en dan na korte tijd slaat de motor af. Als ik hem dan weer wil...
Betreft : GSIII bj 2012 1.5 dci 110 pk Privilége , 7 pl. , kmstand 64400 .
Enkele maanden geleden is de distributieriem + waterpomp + hele micmac vervangen ( 1 jaar na datum maar weinig km 's …)
Daar maak ik me dus geen zorgen over . Wel het...
Mijn Megane 1.5 dCi Bose uit 2014 met 230.000 km heeft weer onderhoud nodig.
Nu zit ik over een motorflush na te denken. Is dit verstandig of niet? En welke
werkt het beste?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!
Renault Grand Scenic ant Paris 2/2017 motor 1.6 EDC Diesel..55000km
Laatste onderhoud was vorig jaar in Oktober ,
Ik heb vorige maand melding olie bij vullen ik heb bijgevuld 1L en nu de tweede melding nog moet bijvullen.
Er is geen lekken!
De vraag...
Doordat een bedrijf door de laadvloer heeft geboord is mijn dieseltank vervangen de pomp is overgezet. Nu zuigt hij lucht wanneer de tank half vol is en sta ik stil. Met het pomp voel ik dan ook geen diesel pas na keer of 4 pas. Zolang ik daarboven...
Minn renault grand scenic uit 2004 sloeg af en wou niet meer starten. Uurtje later wou die weer met moeite e een beetje schokkend weer starten dus meteen naar een universele garage gebracht. Uitgelezen maar geen foutcodes. Verder ook niks...
Hoi, ik heb een klein probleem. Als ik de motor start loopt hij eeventjes en slaat weer af. Dat gebeurd een paar keer, en dan blijft hij nadien gewoon lopen. Als ik hem dan weer uitzet
en opnieuw start blijft hij wel normaal lopen.En bij verder...
Mijn Espace 2.0 16v met 290.000 op de teller uit 2002 liet mij vanmiddag in de steek.
Moest met de auto even een aantal boodschappen doen.
Thuis starten totaal geen probleem, 2 km rijden even de winkel in, auto willen starten, maar hé niet gelijk...
Goedendag forumleden,
Ik ben nieuw hier en zoek de juiste onderwerp maar zie het nergens tussen staan.
Bij werkzaamheden die uitgevoerd zullen worden wil ik meteen de multiriem laten vervangen.
Alleen zoek ik nu de juiste multiriem die past op mijn...
Hallo,
de Kangoo vanmiddag gestart en liep direct.
Bumper en binnenschermen gemonteerd en voor het motorkap monteren weer gestart.
Perfect stationair lopen.
Bij gas geven goed in toeren komen en dan gepruttel en uit.
Met remmenreiniger looptie...
Mijn Renault Captur: Captur TCE 150 S-edition
21206660_2018_-_Renault_CAPTUR_S-Edition.jpg
Probleem:
De airco maakt een hinderlijk geluid, klinkt een beetje als brrrrr, brrrr, brrrr, ...
De garage heeft gekeken en zegt dat het de airco pomp is...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Clio 1999 1,9 diesel F8Q Lucas pomp
Blaast op zijn luchtfilter en moet 'm zeer dringend speling geven op 1 of meer inlaatkleppen. Dus 'n beetje van de klepsteel.
Maar ik vind nergens het...
Mijn vriendin heeft een Renault Clio uit 2004 gekocht.
Deze aankoop was op 18 mei.
Omdat de airco niet goed koelde hebben we toentertijd afgesproken dat hem af te laten vullen.
Dit vullen is bij een externe partij gebeurd. Bij koop...
Dit betreft een scenic 1 phase 2 2.0 16v uit juni 2003 met 276xxx kilometers op de teller.
Na al jaren trouwe dienst en weer een voordelige APK begon de Scenic ineens raar te doen: stationair naar 400 toeren en klimmen tot de begrenzer. Snel...
---hallo ik heb een Renault Megane Scenic Renault Scenic MPV 1.6 16V, MPV, Benzine, 1.598cc,
mijn vraag is wij kunnen maar voor 6 euro tanken en dan geeft hij vol aan wat zou dat kunnen zijn en kan ik zelf misschien de vlotter uitzetten of...
Ik heb daarstraks de olie vervangen van onze clio II 1.4 benzine 75 pk bj 2000.
Hierbij viel me iets op na het bijvullen en terug starten van de motor. Eerst wat ik allemaal gedaan heb :
oliefilter vervangen , olie afgelaten , nieuwe koper ring...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum