Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik had een probleem met mijn auto. Ik kreeg de melding 'controleer inspuitsysteem'. De turbo was uitgeschakeld en de auto trok supersloom op.
In de garage is een turboklep' een paar slangen en een paar sensoren vervangen.
de auto te rijdt...
Het volgende dilemma.
De auto heeft 5100 kilometer gelopen sinds de vorige distributie wissel.
De termijn is volgens mij 120.000 of 4 jaar , hij is er dus aan toe.
De riem ziet er nog prima uit.
Als...
Dit kapot slangetje loopt van mijn gasklep naar het benzinedamp absorbsievat, weet iemand de exacte benaming van dit onderdeel? Dan kan ik eens googelen of ik een...
Even een vraag. Ik lees op het forum veel over het niet aanslaan van de motor. Ik heb er ook last van.
Ik lees iets over een Krukassensor (nokkenassensor) en over een stuurdraad.
Grand Scenic
2009
Gas
Vorige week ging na start de auto niet over van benzine naar Gas. Heel even maar , maar hij begon te stotteren en roken en ging weer meteen over naar bezine. Volgende dag op bezine gestart, ging goed. Ook overzetten naar gas...
Hallo,
Heb last van slecht starten vooral koud, aan de filter is een doorschijnde leiding die van de tank komt en er is duidelijk te zien na een paar uur dat er veel...
Hallo, vorige week heb ik een een Renault twingo gekocht voor 800 euro,
Het is een tijdelijke auto voor korte afstanden
De distributieriem is vervangen bij 135000 en de km...
kan iemand mij vertellen waar een turbodruksensor zich bevind bij een megane rs? heb soms storing en kans is groot dat sensor niet meer goed is. heb...
Tijdens het rijden gaat ineens spontaan het brandstofverbruik omhoog naar wel 17 liter per 100km.
Ook het stationaire toerental loopt dan op tot 1000.
Qua...
Model/uitvoering :clio 1.5 dci
Bouwjaar : 2012
Brandstof : diesel
hr13:40
ik heb nu voor de tweede keer een defecte injector melding en de deze lampjes gingen branden . stop ,sleutel ,motormanegment die bleek vals is .
verleden jaar na 200 km op weg...
ik heb een grand scenic uit 2004
en deze rijd op G3 / Benzine
nu viel mij op (heb de auto gisteren gekocht)
Ik had wat getankt benzine en lpg vol
ik ben gaan rijden naar huis toe
en...
Ik heb een Laguna op het oog maar heb vragen omtrent de distributie
Hij heeft momenteel 190 gelopen, distributie is bij 140 vervangen
maar zit er inmiddels 6 jaar...
Op mijn vakantie kreeg ik problemen de auto hield heel er in en bij stilstand rookte hij bij het spruitstuk en stonk naar olie ?
Anwb er bij heeft het bekeken en zei vertellen dat er idd olie in het...
Na overbouwen van motor met de zelfde motorcode wil hij niet meer aanslaan, gloeiers werken maar lampje van gloeibougies blijft aan, krijgt nu geen brandstof en heb pomp...
Na te horen te krijgen van Renault dat mijn airco compressor defect was, heb ik besloten om hem zelf te vervangen.
Alles goed gelukt, er steekt nu een NISSENS compressor in.
hallo,ik heb een renault laguna ide 2.0 16v uit 2002.
Met de bekende motor storing, ik heb div oplossingen geprobeerd en niks help, ecu stekkers schoon gemaakt,...
Na het plaatsen van kaart en startknop indrukken doet hij niets, motorkap open hoor ik een soort signaal als ik links van de motor een tik geef start hij meteen.
Wat zou dit kunnen zijn ??? Alvast hartelijk...
Model/uitvoering :Laguna 1.8 16v _
Bouwjaar :2001 _
Brandstof :benzine _
Ik ben op zoek naar het probleem die mijn Laguna heeft. Nu heb ik gelezen dat het probleem de EGR kan zijn. Nu ben ik al de hele dag opzoek naar de EGR, maar ik kan het niet...
Model/uitvoering : Grand Scenic
Bouwjaar : _2007
Brandstof : _Diesel Automaat
[/hr
Er wordt altijd geadviseerd om eenmaal per jaar of bij een bepaalde km stand onderhoud te laten doen. Als je niet zoveel rijd kan jij dat dan ook na 1,5 jaar of...
Beste,
Het gaat over het climaatsysteem van mijn Koleos.
Hoe kan ik het aantal graden speling op de ingestelde temperatuur verminderen of vermeerden?
Bedankt
Model/uitvoering : Renault Master II
Bouwjaar : 1999
Brandstof : Diesel
Hallo,
Doordat er een lampje blijft branden in mijn master wil ik graag een grote beurt uitvoeren. maar van het brandstoffilter heb ik geen kaas gegeten. wat moet ik...
PURFLUX Oliefilter - LS932 ;M20 x 1,5 zit erop. 'k Heb er zelfs een dopsleutel voor gekocht.
Maar dat ding is zo klein, ik zou er wat groters willen opzetten. De olie blijft dan...
Hallo, ik heb een probleem met mijn megane, de oliepeilstok is helemaal droog, maar waar ik de olie
in moet doen, zit helemaal vol. Wie weet raad ?
Groetjes Brigitte
Wij hebben een laguna uit 2002 en hebben eigenlijk nooit problemen gehad maar de laatste weken doet hij soms moeilijk dan valt hij uit en wil soms een tijdje niet meer...
Bij de 3rde versnelling vanaf 3000 toeren ,begint de auto helemaal te schudden , 4de ook t.e.m 6de versnelling , vandaag ook ontdekt :: luchtbelletjes in de diesel...
Model/uitvoering :Megane 2.0 16v
Bouwjaar :2003
Brandstof : benzine
Ik heb al sinds de aanschaf van mijn Megane (7 maanden geleden en 17.000km gelden) al last van een raar geluidje.
Ik begin er onderhand wel genoeg van te krijgen en zou er...
Model/uitvoering : Grand Scenic II phase 1
Bouwjaar : 2006
Brandstof : Benzine/LPG
Hoe kan ik het makkelijkst de 1ste lambda sonde vervangen van mijn Renault Grand Scenic II phase 1. Hij zit volgens de garage vast in het spruitstuk en is...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum