Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Even een korte introductie :-)
Mijn auto-carriere begonnen met een Ford Sierra 1.8TD die ik van m'n vader had gekregen, toen samen gaan wonen en met een Daewoo Matiz 0.8 aan rijden, die mijn vrouw net had gekocht. Twee auto's was zwaar overkill, dus...
Sinds enkele dagen krijg ik via de boordcomputer van mijn GS uit 2004 (2.0 16V 99KW )de melding Wielsensoren defect .
Het gaat altijd om linksvoor (van binnenuit gezien), en de melding verdwijnt na een aantal minuten vanzelf weer. Lijkt me los...
Tijdens een rit wilde ik de automatische bak naar de R schakelen om achteruit te rijden, per ongeluk schakelde ik de bak in P. Op het midden van de rijbaan werd de bak vervolgens geblokkeerd in de P stand, Met geen mogelijheid was de bank weer in de...
Ik merk toch dat de achterveren bij onze GS te wensen overlaat..
Bij een drempel veert de kont nog een keer na.
Bij onze oude fase I had ik een set gemonteerd wat het rijgedrag 100% verbeterde, in een uurtje gepiept!.
Korte blik onder...
Na 1 weekje vakantie gehad te hebben pakte ik maandag de Scenic weer, bij terugkomst zag ik een stuk ijzer
in de garagebox liggen, ik zag gelijk dat het van een veer was, bleek van de passagierskant voor te zijn.
Deze week opzoek gegaan naar 2...
Mijn Grand Scenic heeft een afneembare trekhaak. Ik heb de auto een aantal maanden geleden gekocht en nu ik de trekhaak een keer wilde gebruiken, blijkt dat het sleuteltje er niet bij zit. De vorige eigenaar is helaas niet te achterhalen.
Volgens de...
Even voorstellen, wij zijn een groot gezin uit de provincie Antwerpen, en rijden met en Grand Scenic, model 2008.
Tot nu toe reed de auto prima (+/- 25000 km) tot in januari, tijdens de eerste 'winterprik' de versnellingsbak kuren kreeg. Op...
Ik heb een scenic 1900diesel van 2004 met 130pk.Als ik over een vluchtheuvel rij dan komt er een enorme gekraak
van m'n linkervoorwiel(sckokdemper,veer???).Ik ben naar de garage geweest en die zegt me dat er op de bovenkant van de schokdemper een...
Hallo onze Scenic II geeft ook aan banden sensors defect.
Maar weet er ook iemand of ze dan allemaal stuk zijn, of is het mogelijk dat er maar een stuk is.
En kunnnen ze bij de garage dit ook uit lezen welke sensor er stuk is.
Ik heb een ramault scenic van maart 2007, een busnissmodel. Ik heb al erg vaak, tevaal bij d egarage gestaan met van alles. Uitvallen airco, nieuwe airco erin, een of ander startding, nieuwe accu en nu weer lamp nummer 5 die kapot is....
Ik heb gisteren de handrem handmatig moeten ontgrendelen met de hendel in de kofferbak om de auto te kunnen verplaatsen, maar nu werkt de automatische handrem niet meer.
De motor die de kabbel moet aan tekken doet het nog wel, maar krijg de melding...
Kan ik de klem voor de aandrijfhoes makkelijk zelf vervangen?
Hij is afgebroken en hebhem tijdelijk met een tyrip vast gemaakt.
Is ie open en moet je hem dicht knijpen of is ie dicht en moet de aandrijfas uit stuurhuis.
Vandaag ging ik voor het eerst met mijn GS door de wasstraat, maar werd hier geconfronteerd met de automatische handrem die de auto meteen stil liet staan. Het was zo'n wasstraat waar de auto doorheen getrokken wordt waarbij je de motor uit moet...
Hoi. Ik heb een scenic II van 2003, uitvoering Confort Dinamique. Deze auto is voorzien van een schakelaar voor het uitschakelen van het ASR. Wanneer ik de schakelaar bedien zou er een lampje op het dashboard moeten gaan branden. Dat is niet het...
Ik heb een GrandScenic met 205/60-16 winterbanden met lichtmetalen velgen.
Nu is de ruimte tussen de veerpoot en de band erg beperkt en ik ben bang dat mijn 16mm kettingen (die passen) gaan aanlopen. Heeft iemand ervaring met kettingen op...
ik ben in het bezit van een conquest 2.0 van 9-2007 in het display staat de auto met 4 wielen afgebeeld maar op de ventielen zie ik geen gekleurde ringen
heb ik dan geen sensoren en is de melding dan uitgeschakeld ook na het starten krijg ik geen...
Sinds een aantal weken maken de achterremmen van onze GS uit 2004 een zwaar geluid (je zou het piepen kunnen noemen, maar dan anders). We horen het geluid alleen bij achteruit inparkeren. Bij de laatste keuring (twee weken geleden) niets gevonden,...
Sinds een aantal weken krijg ik een melding in mijn scherm dat mijn elektronische handrem kapot is. Deze melding krijg ik gemiddeld 2x in de week. Het systeem geeft wel constant aan dat er na de handrem moet worden gekeken.
Aangezien mijn auto...
Bij onze scenic uit mei 2005 kraakt het wanneer wij over een vluchtheuvel gaan of over een ongelijke weg rijden.
Het geluid is echt niet meer te harden, komt boven de autoradio uit.
Kunnen jullie mij aub vertellen wat er aan de hand kan zijn...
Vandaag kreeg ik te horen tijdens de 180k beurt van mijn Grand Scenic 1.9 diesel (2005) dat een achterwiellager defect was en vervangen moest worden.
Het blijkt dat het lager niet los vervangen kan worden maar dat ook de remschijf en wat daar aan...
Ik heb nieuwe velgen onder mijn grand scenic laten plaatsen en nu krijg ik melding lekkeband I.V.M sensor
niet aanwezig kan je dat zelf uitschakelen of moet dat door de dealer..
Ik ben in het bezit van 4 winterbanden, maat 205/ 55 16.
Kunnen c.q. mogen deze onder mijn Grand Scenic, deze heeft nl. een standaard bandenmaat van 205/ 60 16.
Mag het en...zijn er gevolgen v.w.b. afwijking van de snelheidsmeter, nav-systeem etc....
Hoi, wie weet welk probleem ik heb met mijn wagen. Ik ben in het bezit van een Scenic bouwjaar 2008 met 15000 km op de teller. Tijdens het remmen krijg ik de jimmy in het stuur. Aan wat zou dit te wijten zijn?
Zijn de achter remmen zelf te vervangen bij een grand scenic uit 2004? Hoe hou je dan de automatische parkeerrem vrij?
ABS geeft die nog problemen?
Alvast bedankt.
Dus ook de stalen wintervelgen vanavond maar even aangepakt. Gewassen met NXT shampoo en gedroogd met keukenrolpapier !!! Ik wilde hier mijn dure microfibers niet voor gebruiken ! Een oud blik Turtle cleaner (had ik nog staan) uit de 70-ger jaren...
Zaterdag, lekker bezig geweest met de Renault ! Nieuwe velgen en een kleine detail !
Ditmaal geen voorfoto`s omdat een vies uitziende auto met nieuwe velgen geen gezicht is !
Velgen vorige week al in de Rimwax van Smartwax gezet (zowel de binnenkant...
Volledig nieuw hier en maar meteen een technische vraag als binnenkomer.
Wij hebben sinds maart ll. een Scénic 1.6 16V met nu ongeveer 3000 km op de teller. Hij heeft de dp0 automatische versnellingsbak. En daar gaat het over: schakelt...
Mensen even een vraagje.
Vanmiddag mijn Grand Scénic ter keuring aangeboden.
Afgekeurd op de handremkabel, ik zeg zet er maar nieuwe onder , maar dit blijkt niet te gaan!
Meneer Renault heeft weer wat verzonnen , een automatische parkeerrem met...
Scenicvrienden,
Ik ben onlangs voor een apk geweest en heb te horen gekregen dat mijn automatisch handrem volgend jaar waarschijnlijk aan vervanging toe is omdat de kabel half is doorgesleten.
Dit blijkt echter een kostenpost van 1000 euro te zijn...
Ik heb net na aanschaf GS in december jl. al op het forum geschreven dat hij naar rechts trekt.
Toen is hij uitgelijnd bij de Profile. Dat heeft niet geholpen, dus twee maanden later nog eens uitgelijnd. En nu erger ik me eraan dat het...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum