Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag allen..
Bij deze mijn eerste post sinds ik 2 maand terug lid geworden ben.. Ben veelal aan het lezen geweest..
Ik zal me eerst eens kort voorstellen..
Ik ben Richard. Na jaren Bmw gereden te hebben overgestapt naar een mooie Scenic Conquest.....
Ik heb een vraag betreffende mijn renault scenic type 11 bj 2003
Toen ik vanmorgen wegreed schraapte mijn koppeling iets .toen ik de pedaal intrapte was het minder.toen ik onderweg was had ik geen enkele druk neer om te kunnen schakelen .ik jzn het...
Ik zit meteen probleem, de parkeerrem was om een of andere rede defect gegaan waardoor ik de noodontgrendeling heb moeten gebruiken.
In de garage bij mijn schoonvader aan huis hebben we de box onder de auto gehaald en de ontgrendeling weer...
Wij zijn in het bezit van een Scenic 2. Tijdens de APK bleek dat de veerpootlagers versleten waren. Deze lagers (lager+rubber) zijn compleet vernieuwd. Sinds dat deze reparatie geweest is maakt de scenic geluid op klinkerwegen en...
hallo, ik ben marcel, heb een scenic 2 ph2 uit 2006. de auto begint met hobbeltjes en drempels aan de bestuurderskant te kraken , lijkt schokbreker maar die werkt prima, drukken op die hoek en na 2 bewegingen staat de auto weer stil, er is dan ook...
Zijn er experts op dit gebied die weten wat het verschil is in de handrem modules met een lange printplaat en een korte? (Zie foto)
IMG-20190221-WA0007.jpeg
Natuurlijk is een onderdeel met dezelfde nummers de beste optie,die zijn echter alleen...
Vorig jaar heb ik een Scenic 2 uit 2005 over genomen.
Sinds gister hoor en voel een tik geluid bij het intrappen van m'n koppeling bij de 1e t/m de 3e versnelling. Als ik m'n gaspedaal daarna in druk wordt de tik een schok en...
Beste mensen,
Nu heb ik van de week mijn winterbanden er op gezet, en krijg ik een dag later de melden dat de wielsensoren defect zijn.
Is dit iets wat ik kan verhelpen, of zitten deze sensoren op de originele velgen, en werkt dit dus niet met de...
Hallo sinds vanmiddag na t starten de melding abs controleren gister mee gereden maar geen problemen gehad
Gekeken op vooras maargeen losse sensoren
Achter hangt ook niks los iemand idee
Sinds een paar weken hebben wij in onze auto een hinderlijk geluid (welke mieilijk te omschrijven is) welke voirnamelijk aanwezig is bij het afrijden van drempels. Het betrefd hier een scenic 2 Phase 2.
Sinds een paar dagen wil mijn handrem niet automatisch afgaan als ik wil wegrijden en moet ik het handmatig doen, hij doet wel automatisch als ik de motor uitzet,
Waar kan het probleem aan leggen?
Beste mensen,
Linkse voor wiel er af, binnen kap er uit, maar geen contact te vinden van het achteruitrijden licht,. Bij de meesten zit dit onderaan, maar bij de 2.0dci blijkbaar bovenaan, maar waar en langs welke weg kan ik er aan. Wie weet hier...
Ik heb sinds een paar dagen last van een ratelend geluid bij een scherpe bocht maken en tegelijk gas geef. Op het moment dat ik mijn gas los laat is het geluid ook weer meteen verdwenen. In eerste instantie dacht ik dat het aan het stuurhuis lag,...
:D Hallo, ik ben Marcel, heb een scenic 2 phase 2 uit 2006
Vraagje. Heb een 2 hands set winterbanden op stalen velgen gekocht. Bedenk me opeens dat er natuurlijk spanningssensoren in mijn alu velgen zitten. De winterbanden komen van een scenic. Is...
ik heb mijn scenic uit 2004 laten uitlezen met betrekking op de automatische handrem die niet meer werkt.
Bij het uitlezen gaf die de foutcodes 5162 en 516F aan .
Ik zelf heb het vermoeden dat dit betreft dat de storing komt van de handrem regelaar...
hallo, daar was ik weer. gaat om een scenic 2 phase 2 uit 2006, 2 liter F4R motor, handgeschakeld. heb weer wat nieuws. als ik naar links of rechts stuur hoor ik een tikkend geluid als ik in de bochten optrek. niet hard maar je hoort het wel. als ik...
Help,
Ik heb een renault megane scenice van 2004. Nu ben ik de 13 polige stekker aan het vervangen.
Echter heb ik geen foto of overzicht gemaakt van hoe ze verbonden waren. Nu ben ik overal aan het kijken voor een overzicht maar de...
Ik heb onder de renault scenic uit 2004 een andere handrem geplaatst. Maar nu krijg ik aan 1 kant de kabel niet gemonteerd. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Hallo,
ik heb een scenic II uit 2006. Het betreft een automaat.
Van A naar B gereden zonder dat er iets aan de hand was, even geparkeerd om vervolgens te willen wegrijden kreeg ik de volgende foutmeldingen:
Electronisch defect, Transmissie...
Mijn elektrische handremkabel rechts achter is bij de remklauw gebroken ( mantel) nu zit er roest in de binnenkant. Wil deze nu vervangen. Kan wel de klauwzijde loskrijgen maar hoe zit dat bij de elektrische kant?? Heeft iemand daar een...
Hallo, ik weet het , op het forum staan er al enkele berichten en een foto. Nu ik heb de scenic 2 2.0dci met de gekende 6bak, de sensor zou ergens bovenaan zitten, waar eigenlijk, en langs welke zijde kan ik er aan. Enkele duidelijkere tekeningen is...
Gisteren na een ritje de automaat in P gezet om even iets uit de kofferbak te pakken.
Kom ik terug, zit de pook vast in P en kan helemaal niet meer bewegen.
Ondertussen de motor niet uitgezet.
Wij hebben bij onze Renault Megane Grand scenic 1.9 dci bouwjaar 2006 een melding op de dashboard defecte handrem, service en een rode driehoek met een P erop.
Blijkbaar is dit een kwaal bij Renault de handremstoring.
In een garage kregen ze het...
Op mijn Renault Grand Scenic 2008 wil ik mogelijk winterbanden laten monteren. Nu kan ik me herinneren dat mijn garage mij ooit vertelde dat dit niet zonder meer mogelijk is vanwege een mogelijk conflict met de computer, o.i.d. Wat zou hij daarmee...
Ik moest 2 wielsensoren vervangen, maar er zijn nu al 3 paar nieuwe ingegaan en hij wil ze maar niet pakken . Hij blijft zeggen wielsensoren defect . Het zijn universele . De info van de oude zijn gekopieerd en op de nieuwe gezet .
Mijn Senic II 1.6 16v 2007 met 215k op de teller, maakt de laatste tijd en knakkend geluid als ik de bocht instuur en bij terug sturen idem.
Daarnaast als ik iets te enthousiast over een drempel ga kraakt het behoorlijk .
Nu heb ik...
Iets te lang blijven rijden met wiellager, achterwiel viel er net niet af (auto sleurde wel alle kanten op dus misschien hing het er toch al af). Na de herstelling van het wiellager kregen we ABS storing op het dashboard en sindsdien staat er een...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum