Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Grand Scenic 2.0 16V :
2004 :
Benzine :
De schokbreker RV. lekt een klein beetje hij werkt nog wel en bij de APK was het een adviespunt.
Nu is mijn vraag zijn die makkelijk te vervangen ze hebben het over de aandrijfas die los kan schieten hoe...
Ik heb voor mijn vriendin net een Grand Scenic automaat uit 2004 gekocht, maar de lampjes die de stand van de automaat aangeven op het dashboard (P/R/N/D) doen het soms niet. Volgens de verkoper zou dit een defecte sensor zijn, die krijg ik erbij....
Vandaag mijn band kapot gereden, dat ie er pas 3 weken opzat was niet het ergste probleem. Mijn Grand Scenic heeft het reservewiel onder de auto hangen en zou je vanaf de binnenkant kunnen laten zakken. Dat was nou juist het probleem, kon draaien...
Na de aankoop van mijn Grand Scenic II phase 1 heb ik 'm laten controleren door de lokale dealer bij mij in de buurt. Deze gaf aan dat de remblokken wel de eerst volgende buurt vervangen moeten worden. Kan ik dat ook zelf doen en is daar nog...
Sinds enige tijd voel ik een lichte trilling (zwabbering) aan de voorkant, bij acceleratie. Het stuur trilt totaal niet evenals de versnellingspook. Wel voel ik het lichtjes in de bestuurdersstoel en in het gaspedaal (bij gasgeven). Bij...
onze scenic bouwjaar 2008 automaat heeft sinds enige tijd het volgende euvel tijdens het rijden voel je een enorme dreun en op het dashbord verscheind de melding transmissiestoring
heeft iemand enig iedee wat de oorzaak kan zijn en wat is er aan te...
Van mijn Scenic heb ik de accu vervangen. Daarna stond de automatische parkeerrem aan en die was met geen mogelijkheid uit te zetten. Daarom de noodhandgreep gebruikt.
Normaliter gaat het daarna als volgt:
- Contact aan, zet de parkeerrem vrij...
Vorige week heb ik op mijn nieuwe grand Scenic uit 2007 de schijfremmen voor laten vervangen. Hier zat roest op en ik wou bij aanschaf nieuwe dit is dan ook gedaan. Echter bij het remmen trilt mijn auto het stuur iets maar je voelt...
Binnenkort moet mijn auto voor een apk keuring. Een mogelijke vervanging die er aan zit te komen zijn de remschijven (en blokken). Weet iemand wat de minimale dikte van de remschijven moet zijn of hoe ik deze kan achterhalen?
Voor de tweede keer heb ik de auto naar de garage moeten brengen voor een lekkage tegen de versnellingsbak aan. De hoes lijkt in takt.
Na diagnose (b)lijkt de as zelf niet in orde te zijn.
Op welke manier kan een as zo, niet in orde, zijn dat er...
Beste forumleden, even een vraagje mijn vader heeft een renault grand senic 2004, bij welke km-stand zouden jullie adviseren om de versnellingsbak-olie te verversen, heeft nu +/- 157000 op de teller...
Titel zegt het al past een 15 inch velg op de grand scenic 2.0 16 v van bj 2005, normaal zitten er 16 inch velgen onder maar kunnen er dus ook 15 inch velgen onder of past dit niet met de remklauwen?
Ik sta op het punt om een set winterbanden voor mijn Scenic 2 te gaan kopen. Maar ik heb wiel sensoren op mijn huidige velgen. Wat gebeurt er met de auto als je wielen plaatst zonder sensoren, krijg je dan alleen een foutmelding, of heeft dit...
Had laatst de bekende plug helemaal weggerot onder de stoel. kabelbomen bij dealer en loon 2700 euro. Dus zelf maar alles netjes doorverbonden (gesoldeerd en crimpsleeve eromheen).
Alles werkt weer goed echter de service melding van de parkeerrem...
vandaag heb ik een scenic 2.0 automaat gekocht.
Erg leuk maar op de terug weg merkte ik op dat hij rond de 80km begint te hobbelen.
Iemand een idee wat het is, hoe het op te lossen is , en hoe ernstig het is?
Hallo, ik ben vandaag begonnen om mijn schokbrekers te vervangen van mijn Scenic 1.5 dci van 2005.
Achter geen probleem, binnen een uurtje opgelost.
Echter van voor rechts bij het demonteren vd schokbreker is de aandrijfas los gekomen. Ik denk bij...
Model/uitvoering : Grand Scénic
Bouwjaar : 2005
Brandstof : diesel
Na verwisseling van banden (zelfde maat, ander fabrikaat) bleef ik steeds maar foutmeldingen krijgen. Voorheen zou het gaan om bandenspanning (alle banden zijn 2,5 bar opgepompt),...
Hij rijdt heel vlot maar tijdens het remmen krijg ik de indruk dat dat nogal 'schokkerig' gebeurt, het is moeilijk precies in woorden uit te drukken. Je kan het het best vergelijken door lichtjes pompend te...
Wij hebben vrijdag een caravan gekocht uit 1990 , bij vertrek alles nagezien of het werkte ( dat deed het ).
Wij zijn 30 km onderweg , beginnen de mensen te wijzen naar onze caravan .
Heb hem aan de kant gezet om te kijken wat er aan de hand...
Model/uitvoering : renault scenic
Bouwjaar : 2004
Brandstof :[/lpg 3
:roll: hallo ik heb even een vraagje
ik zou graag een trekhaak onder mijn scenic willen
nou kan ik er een overnemen een gebruikte ?
wel geheel compleet en komt onder een...
Ik heb een Scenic uit 2006. Als ik de auto uit zet trekt hij automatisch de handrem aan.
Ik kan nergens in het boekje vinden hoe je dit uitzet.. Ik wil dit namelijk niet. Laat hem altijd in de versnelling staan.
Straks vriest het in de winter vast..
Ik heb een Scenic uit 2006. Een 1,5 diesel.
Deze is zonder trekhaak, is het mogelijk om er een trekhaak op te laten zetten?
En wat zou hier de kosten ong van zijn?
Even voorstellen ,ik ben Willem met een Grand Scenic van 2004.
Was op Internet naar een oplossing aan het zoeken voor het probleem van mijn auto en op dit forum terecht gekomen en maar meteen aangemeld . Wil hierbij graag even het probleem...
Gisteren zijn bij mijn (Grand) Scenic 2006 achter de remblokken en schijven vervangen. Nu heb ik in mijn display het volgende staan: Parkeerrem controleren , daar rechtsboven in een oranje rechthoekje Service met daarnaast een oranje driehoekje met...
Betreft 2006 grand scenic 1.5 diesel.
Ik ben aan het proberen de koppeling te ontluchten, maar dat lukt niet.
Motor is gewisseld vanwege een kapot drijfstanglager. Koppeling en drukgroep zijn overgezet op de nieuwe motor. Het hydraulische...
Hallo ben sinds vorige week in het bezit van een Scenic Privilege Luxe A 2.0 16V uit 2004. Een fantastische auto, hij heeft echter wel erg piepende remmen bij het aan reken van de remmen, als je eenmaal verder het rempedaal indrukt is het piepen...
Onze Scenic II van 2007 met 51.000km laat af en toe een metaal-achtige tik horen bij het schakelen naar de tweede versnelling. Het geluid komt uit de tunnel waar de pook insteekt. Alsof er metaal tegen metaal aan stoot. Mechanisme is ingespoten met...
Via Winparts heb ik een nieuwe axiaalkogel besteld. Nu krijg ik de oude met geen mogelijkheid los.
Ik zie ook geen zeskant waar ik een sleutel op kan zetten. Iemand een goede tip voor me?
Ik heb al meer berichten gevonden en gelezen over dit onderwerp maar kon zo snel niet het antwoord vinden op mijn vraag.
Mijn auto werd afgekeurd omdat de buitenkabel rechtsachter van de parkeerrem gescheurd was.
Zit er een hydraulische koppeling in een 1.5dci scenic uit 2006?
Vandaag met dt koude weer (-9) had ik het idee dat ik een kortere slag in het koppelingspedaal had.Nadat ik het pedaal een paar keer had ingetrapt leek er een...
Ik ben zoekende naar een setje lichtmetaal voor mijn Scenic II 1.5 Dci van 2008. 17 inch, Nervasport liefst. De huidige velg is 16 inch met 205/60 banden. Bij 17 inch zie ik eigenlijk alleen bandenmaat 205/55-17 als advies. Die bandenmaat is qua...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum