Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Sorry als ik het hier verkeerd heb geplaatst, maar ik ben nieuw. Ik heb een laguna 3, en tijdens het rijden wordt het gebied bij de versnellingspook erg heet. Weet iemand wat dit kan zijn?
Scenic 2 9/2000
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de bussen van draagarmen vd achteras en de bussen van de torsieveer ?
is dit redelijk te doen en waar zijn de bussen te koop ?
Mijn master met automaat maakte al rijdend een ratelend geluid, ook motor in stationair toerental maakt ratelend geluid.
Na bijvullen olie draait hij stationair mooi rond, maar reageerd hij niet op indrukken gaspedaal.
Soms grijpt de koppeling van de onze Twingo met een bonkend geluid aan of met een doffe bonk.
Slippen doet de koppeling absoluut niet .
Wanneer je de koppeling wat minder voorzichtig op laat komen en de motor warm is lijkt het...
Wij beztitten een twingo 2 fase 2 1.5Dci van 2012.
Een heerlijke auto in het dorp, maar op de snelweg is het een regelrechte dweil.
Hij zwabbert echt en je blijft corrigeren.
Sturen naar links en stuur centreert onmiddelijk, sturen naar...
Hallo, ik kocht onlangs een Scenic automaat maar zit regelmatig klem tussen rem- en gaspedaal. Ik ben van plan het rempedaal uit te bouwen en deze zo te verbouwen dat er meer ruimte ontstaat. Het plan is om het plaatje waar het rubber op zit 2 cm...
Hallo Renault liefhebbers. Ik ben Ton en heb mij zojuist aangemeld op dit forum.
Ik ben opzoek naar een sensor voor de automatische versnellingsbak voor mijn Twingo uit 2000.
Hij rijdt nog wel maar alleen in de noodloop. Waarschuwingslampje geeft na...
Ik heb al een tijdje een krakend/knakkend geluid ergens bij het linker voorwiel, dit hoor ik alleen wanneer de auto wat warmer is en wanneer het weer kouder word komt het weer na een aantal kilometers te hebben gereden.
Dit gebeurd...
Mijn electrische stuurpomp is stuk. De code die erop staat is: 488107197r. Ik heb online een paar gebruikte gevonden met de volgende code: 488109586R. Zal dit een probleem opleveren, zit er een verschil hierin?
Hallo,
Na 3 dagen rijden met de nieuwe clio 1.4 16v automaat (hm, wel van 2002) met 45000 echte km op de teller, doet zich het volgende voor. Na 20km autoweg, 100km gaat het automaat lampje branden en merk ik dat de automaat uit de lockup schiet....
Hallo allemaal
Renault clio 2015
Ik wil graag weten hoe je de twee volledig chippen met de knoppen eraan verwijdert zie voorbeeld hoe het uiteindelijk eruit moet zien
Mijn vragen zijn dan ook moet ik ergens drukken klepjes of zo want ik zie ze...
ik heb afgelopen week samen met een vriend de koppeling van mijn renault megane scenic 1.6 2003 gewisseld. En toen we klaar waren lag er nog een steuntje met een m8 bout op de kar. Na zoeken konden wij niet meer ontdekken waar deze gezeten...
Ik heb een Grand scenic Bose 2013 1.5dci automaat. 143.000KM
Deze houdt soms in (lijkt als de motor koud is alleen).
Ik geef dan gas maar er gebeurt dan even niets, opeens schiet hij door.
Ook heb ik wel eens gehad dat hij pas bij een veel te hoog...
Ik heb een renault kangoo 1.4 benzine uit 1999 waarvan ik een aandrijfas links voor van wil vervangen.
Nu is het aanbod van nieuwe aandrijfassen een beetje verwarrend voor mij.
Het is namelijk zo dat ik 7 verschillende lengtes aangeboden krijg, 621,...
Ik heb een grand scenic ll uit 2006 een 2.0 automaat
Nu zat ik gister vast op een soort van talud.
Zat met mijn bodem vast op het asfalt...hierdoor moest er een bergingsbedrijf langs komen om hem eruit te slepen.
renault kangoo , bouwj 2001 , benzine , 43 Kw ,1149 cm
beste leden ,
mijn broer heeft een renault kangoo en sinds kort onstaat er een raar geluid bij het remmen vooraan, is zo een schurend , knarsend geluid gelijk dat de remblokken op zijn en op de...
Ik ben in het bezit van een camper master 3.0 dci.
Wat voor problemen kom ik tegen als ik een espace benzine moter en aandrijving in de master wil bouwen.
Ik denk om een complete donor auto te kopen
Hallo, Ik heb dit weekend een Renault Clio gekocht en wou later de Cruise Controll aanzetten maar ik drukte op de knopjes op het stuur maar er gebeurde niks er stond op de boordcomputer set --- KM/H maar als ik het op de begrenzer stand heb staan...
Ik heb een renault clio III 1.6 16V dynamic automaat (van het jaar 2006). Ik heb hem tweedehands gekocht in juni 2018 met een nieuwe APK en afleverbeurt.
Afgelopen zomer was ik in Zuid-Frankrijk voor vakantie werk. Op mijn vrije dag ging...
Rond de 2000 toeren begint er een licht jankend geluid te ontstaan. Het maakt niets uit of ik bv 90 rijd of 50. Dit geluid is ook hoorbaar bij gas geven (ook boven de 2000 toeren).
Door de garage...
Hallo ik heb een renault megane gt uit 2011 automaat
Nu is het geval dat als ik moet remmen er een vreemde (piep) toon hoorbaar is .
De toon is alleen te horen aLs ik rem , en af en toe als ik rem hoor je de toon niet , en dan weer wel .
Zodra ik de...
Mijn wiellager rechtsvoor is hemelen. Dat wilt zeggen: hij zingt de sterren van de hemel.
Op Youtube gekeken, maar het zelf vervangen vind ik toch wat veel werk. Vooral omdat we maar één auto hebben kan ik het niet permitteren wanneer het niet in...
Ik heb een renault twingo bouwjaar 2008, 1.2 motor, en als ik elke keer naar links of naar rechts stuur, of over een rotonde rij, dan knapt ie ergens bij de wielen in de buurt. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij doet dit trouwens...
Ik heb sinds anderhalf jaar een Renault Grand Scenic uit 2004, hoop ellende mee gehad. Zit nu een tweede nieuwe parkeerrem onder. Deze geeft sinds achter de remblokken vervangen zijn door de garage een foutmelding handrem defect. Volgens de monteur...
Hallo,
Mijn auto trekt sinds ik hem heb altijd naar links of rechts als de weg een beetje scheef is. Dusdanig dat ik hier zelfs last van heb op de snelweg die over het algemeen toch vrij vlak is.
Ik nam dit aan als normaal maar ik heb eigenlijk nog...
Ook onze Scenic uit 2002 met km. stand 158.000 (1.6 16V)heeft last van de beroemde hydraulische kleppen in het brein, mijn vraag heeft iemand ervaring met het flushen van de automatische versnellings- bak en helpt dit of moeten de klepjes...
Ik ben sinds april 2017 in het bezit van een Grand Scenic 2017 dCI 110 EDC.
Hoewel de auto dus nieuw is aangeschaft ( nu op ca. 37.000 km) heb ik toch al twee serieuze storingen gehad die ik graag wil delen.
Alles is netjes binnen de...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum