Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, heb een aantal Renaults gehad van R5 tot R25 , scenic 2x, m'n huidige Renault is een scenic 1 ph 2 2.0 16v automaat uit 2002, 230000km. Wat mij opvalt is zodra de motor loopt er een gesis onder het rempedaal vandaan...
Ik heb sinds pakweg een maand 'last' van een tikkend/slaand geluid aan het rechtervoorwiel. Het komt enkel voor bij een bocht naar rechts, geen geluiden bij een bocht naar links. Het komt het meest voor bij een oprit/afrit van een...
Ik had gedonder met een remtrommel. Nu wilde ik de trommel vervangen, maar ben nu op zoek naar een vervangende ABS ring. Ik baal er eigenlijk nogal van, want ik had al een trommel gekocht met lager en dat stomme lager is er los bijgeleved,...
Ik ben op zoek naar een aansluitschema voor een stuurbekrachting van een twingo. de kabelboom zit er wel bij maar is door geknipt en heb daar nu 7 losse draden maar weet niet welke functie ze hebben.
1x rood 2.5 mm2
1x zwart 2.5 mm2
2x groen 1 mm2...
Over mijn Scenic II van 2008 met 155000 km op de teller ben ik zeer tevreden.
2e hands aangeschaft in 2013 met een tellerstand 75000
Regulier onderhoud pleeg ik zelf.
Alleen een airco probleem en het vervangen van de distributieriem liet ik liever...
Ik heb sinds 3 maanden een renault megane uit 2008 waar ik ontzettend veel problemen mee heb gehad.
Nu is gelukkig bijna alles gemaakt alleen hoor ik een zachte maar hoge piep bij het sturen.
De garage zegt dat dit door te weinig...
Gisteren ivm problemen met de automatische oliepeil sensor de auto uitgelezen, kwam ook een melding van de automaatbak tegen die ik niet meer verder heb bekeken maar had te maken met een losse verbinding van de sensor voor het turbine toerental....
Ik zit met een probleem. Ongeveer 1 week terug begon mijn auto (Renault Megane 1.6 LPG G3 uit 2009) te trillen bij snelheden vanaf 70 km/h tot 110 km/h. Dit doet die enkel bij het optrekken (maakt niet uit in welke versnelling die...
Model/uitvoering : Grand Scenic
Bouwjaar : 2005
Brandstof : benzine]
De grand scenic ( de carroserrie) begint te trillen van 2800 tot 3300 toeren (met name 4e en 5e versnelling). met veel weerstand, Bij bijvoorbeeld optrekken en helling op neemt...
Mijn vrouw rijdt lekker in haar Paarse Twingo uit 2013, type CNF105
Eens per maand wil zij graag dat ik alle vloeistofniveaus naloop van haar auto.
Nu wilde ik vandaag ook even de vloeistof van haar stuurbekrachtiging checken maar...
Vraagje : vorige week op vakantie in de eiffel Duitsland. Ik rij de garage uit en schakel van 1 naar 2 wil door schakelen naar 3 maar dat wil niet .auto aan de kant gezet proberen te schakelen maar niks alleen 1 en 2. Rondje gereden naar het huis...
mijn scenic 1 1.6 lpg 2003 kraakt aan de achterkant. Nu heb ik hem op de brug bekeken en is duidelijk te zien dat de rubbers van de achterophanging gescheurd zijn. De kosten aan rubbers zijn het niet maar hoe vervang je deze hier zit namelijk een as...
ben gisteren bij de Garage geweest, om de distributieriem en waterpomp te laten vervangen en ook de multiriem.
maar nu blijft op Dashbord plots de melding staan * Handrem Defect * of * Controleer Handrem*
kan dit gebeurd...
Mégane III/ DCI110 Estate GTline :
2014:
Diesel:
Ik zit met het volgende probleem: Soms (regelmatig) grijpt mijn koppeling heet bruusk, schokkend aan. Dit is alleen bij wegrijden in 1e versnelling en na overschakelen naar de 2e versnelling...
Model/uitvoering : Clio 3 Drs 12 16V Team Spirit
Bouwjaar : dec 2005
Brandstof : Benzine
Hallo techneuten, ik ben sinds kort in het bezit van een Clio III 12 Team Spirit, en ik voel iets raars tijdens het rijden op de snelweg. Het lijkt alsof er...
Hallo wie kan mij helpen met mijn scinic uit 2004
Heb een storing in de pakeer rem
Heb naar de stekker gekeken onder de stoel en die is aangetast bij het los halen zijn er twee contact puntjes afgebroken heb de twee draaitjes van die contact puntjes...
Ik heb sinds 2 maanden een Megane Estate (bij ons in België Grandtour). Dit weekend ben ik in een parkeergarage bij het achteruit rijden tegen een muur terecht gekomen. Daarnet bij het parkeren had ik een gekraak achteraan bij het links...
Ik heb vandaag een vreemd geluid gehoord tijdens het rijden met mijn renault megane 130tce (7baks dubbele automatische koppeling).
Deze is van het bouwjaar 2017.
Tijdens het automatisch schakelen van 3e naar 4e...
De bouten van de motorsteun zijn los, doordat de schroefdraad in de versnellingsbak weg is. De vorige eigenaar heeft de koppeling laten vervangen en heeft de bouten niet goed aangedraaid. Zo is nu de schroefdraad weg in de bak.
Wij zijn de bezitters van een Renault Koleos uit 2017. Een heerlijke auto, maar het brandstof verbruik is 1-10 tot 1-13. Erg hoog dus! Wij proberen er achter te komen wat er mis is en hebben...
Mijn Renault Megane Estate van 2012 , 170D Km, heeft met name bij de hogere versnellingen (3,4,5,6) dat bij ongeveer 1500 toeren als ik het gaspedaal goed indruk dat de toeren sneller omhoog schiet dan de snelheid.
Indien de motor warm is en...
ik heb een renault scenic uit 2004 en heb sinds vandaag dat mijn automatische parkeerrem vast zit. hij gaat er niet vanaf als je weg wllt rijden. hij geeft aan een electronische storing te hebben. maar het feit is dat ik zo natuurlijk niet langs de...
Ik heb sinds een tijd problemen met mijn Twingo 1.2 Air uit 2000. Er is reeds van alles aan gedaan, maar het probleem blijft. De versnellingsbak , wiellager en aandrijfas zijn reeds vervangen.
Ik kan jammer genoeg geen MP4 toevoegen, anders had ik...
Goedendag ik heb een Koleos 2.5 ltr benzine uit 2009,
nu moet het volgende worden vervangen; koppeling +drukgroep +druklager +vliegwiel.
Kan iemand mij een indicatie geven wat mij dat gaat kosten?
Alvast bedankt voor de reactie. gr Ted
wie kent er mogelijkheden (adresjes) om een hadremmodule van Laguna 2005 te repareren. Het zijn niet de kabels maar motor of electronica. Alle tips zijn welkom
Zojuist heb ik van mijn dealer te horen gekregen dat van mijn nog geen 2 jaar oude Captur met 52.000 KM op de teller de voor remblokken en schijven vervangen moeten worden. Dit lijkt mij wat snel, zeker voor de schijven. Wat zijn de ervaringen...
Wie heeft er een idee wat mijn probleem is? Sinds kort maakt mijn Megane estate 1.5 dci 2012 een dof rammelend/bonkend geluid bij iedere snelheid. Het lijkt bij de achterwielen vandaan te komen. De frequentie van het geluid neemt niet toe als je...
Kangoo kcoe
Ik denk dat het kruisje droog zit . Zopas gaan zien naar de L mof en is iets vettig.
Ken het van vroeger van 'n andere mekanieker en die deed zo'n uitspraak.
Eigenaardig dat het enkel fluit ca 70 kmh ,bij L bocht is het weg, eigenaardig.
Model/uitvoering :Clio 2 fase2 1.5dci 68pk
Bouwjaar :2007
Brandstof :Diesel
Hallo ,
Ik herinner me mijn eerste Clio2 , die schakelde perfect. Schakelen bij 2100 tpm verliep naadloos , geen schokken, niks.
Misschien net daarom dat er bij...
Ik ga de de koppeling/ druklager van mijn scenic uit 2004 vervangen.
Kan iemand mij vertellen wat ik in welke volgorde moet loshalen om er bij te komen?
Moet het subframe los of is er een handigheidje voor. :think:
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum