Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Heb een paar weken terug een mooie renault mk2 5deurs automaat met een 2.0l gekocht!
Rijdt super alleen 2 dingen storen mij zeer dat de garage(waar ik de garantie heb) niet zo 123 kan vinden.
Sinds kort ben ik eigenaar van een renault scenic II 2.0 automaat. Na een x aantal km's gereden te hebben valt mij nu (met raam open rijden) op dat ik getik hoor. Ik heb een link bijgevoegd van een opname (MP3 format)... kan iemand mij...
Bij het rondrijden hoorde ik gisteren slagen komende van rechtsvoor, vooral bij het opvangen van putjes in de weg. Vandaag eens het wiel eraf gehaald en gekeken of er ergens een rubber verduurd was en inderdaad, er was een rubber...
Sinds een aantal maanden heb ik een Grand Scenic 1.5 dCi van eind 2012. Tijdens het rijden hoor ik een irritant geluid. Dit begint als ik ergens rond de 110 km per uur ga en het verdwijnt weer als ik boven de 130 kom.
Het geluid laat zich...
Na het laten vervangen van mijn distributieriem heb ik rechtsvoor een schrapend geluid. Dit is alleen te horen bij lage snelheid/toeren. Je hoort het alleen als je bijvoorbeeld opeens het gas los laat (maar niet ontkoppeld), of als je hem in de...
Sinds halfjaarte volg ik jullie forum. Sinds kort in bezit van Scenic 3 130TCE, na 15 jaar met plezier Scenic 2 gereden te hebben. Meeste onderhoud steeds zelf gedaan.
Terzake: ik wil achterremmen inspecteren, schoonmaken en...
Ik heb een Renault Megane scenic uit 2005.
Een paar weken geleden heb ik tijdens het manouvreren een knak/klok gehoord bij de voorwielen/het stuur.
Sindsdien hoor ik deze bij het inparkeren soms weer, maar alleen als ik het...
renault megane estate tce 115
2015
Bezine
Ik heb in januari een nieuwe megane gekregen.
Na enige tijd merkte ik,dat hij bij gas los laten begon te trillen.
Vooral in de 3 en 4 net boven de 3000 toeren.
Terug naar de dealer,deze constateerden ook dit...
Hallo
Ik heb pas een Clio 3 uit december 2005 mijn vraag is het moeilijk om nieuwe remschijven achter te monteren
vanwegen het ABS systeem ik heb ze voor de voorkant ook gekocht.Voor de achterkant heb ik gekocht met ABS Ring en lager
merk is Bosch...
Hallo we hebben een reault kangoo bj 2000 automaat
Nu blijft de bak vaak vast staan in een versnelling en dan gaat het lampje branden op het dashboard.
Als we de de automaat dan in vrij zetten en hem op nieuw starten reset de bak zich maar nu gaat...
Ik heb een renault scenic 11 motortype 1.9 DCI van 2006 waarvan de automaatbak niet naar de 4 de versnelling schakelt, dit is een dure reparatie, mijn vraag is of een automaatbak van een renault scenic 1 motortype 1.9 DCI (model...
Mijn garage heeft nieuwe remklauwen gemonteerd op de achterwielen. Daarna bleek bij het uitzetten van de motor een schrapend geluid te ontstaan. Na onderzoek bleek één van de kabels niet gangbaar meer te zijn. Vervanging van beide kabels (L+R) is...
Renault Captur Energy TCe 90 Stop en Start Dynamique
april 2014
benzine
Wanneer ik in zijn1e versnelling rijd hoor ik een fluittoon. Ook wanneer ik doorschakel naar de 2e versnelling hoor ik dit.
Wanneer je daarna in zijn vrij zet hoor je het...
Ik rij in een scenic automaat uit het jaartal 2000, gisteren ging er een lampje branden op het dashboard (auto met een voor mij vreemd figuur) met een gevolg van een soort tik uit de motorkap. Auto schakelt dan automatisch naar...
Hallo Allemaal, wij zijn sinds kort de trotse eigenaar van een Grad Scenic bj 2010 2.0 16V met cvt bak. Hele fijne, comfortabele en ruime auto. Echter hebben we op de cruise control en van de cruise control af dat het toerental een beetje fluctueert...
Ik heb nu een week of 9 mijn Nieuwe Megane met een 1.5 diesel blok en de EDC automaat. Erg fijne auto, maaaaar....
In de laatste 2 weken heb ik al 3x forse storing gehad. Op willekeurige momenten schiet de auto in storing, schiet het oranje...
Mijn vriendin heeft een clio 2 van 2002, 1.4 16v automaat. Echter vandaag heeft ze een ongeluk gehad en zijn er redelijk wat stukken aan de auto. Het is weliswaar repareerbaar voor weinig, als ik een onderdelen...
Onze kangoo 4x4 uit 2003 trekt naar rechts. Ik heb hem bij aanschaf correct laten uitlijnen omdat ik zag dat de band rechtsvoor schuin afsleet.
Bij het uitlijnen stonden de bandjes mooi recht, was niks mis mee.
Het naar rechts trekken...
Ik heb even een vraagje, volgens de garage zijn mijn remschijven en remblokken zowel voor als achter aan vervanging toe.
Nou zou dit kunnen kloppen aangezien de auto 96500 kilometer gereden heeft en een gemiddelde remschijf zo tussen...
Zit wat te surfen op schokdempers. Dit omdat ik mijn Laguna, een auto die vaak wordt omschreven als comfortabel, vrij bonkerig vindt. Stel dat ik er andere schokdempers onder zet, welk type / merk is dan qua comfort het beste om voor te gaan? Zie...
Siem hier ik ben nieuwe op dit forum en heb een vraag aan jullie echte Renault kenners.
Ik heb persoonlijk een Volkswagen maar mijn ouders een oude Renault kangoo uit 1999 met 2 ton op de teller.
Nu komt het probleem de...
Heeft iemand inzage in de specificaties of verschillen van de onderdelennummers 7700 426 450 en 7700 827 435 ?
Diverse (onderdelen) sites geven geen opheldering.
Originele Renault 7700 426 450 ziten er nu op, maar hebben teveel speling t.o.v. de...
Ik heb hier dus een nieuwe renault clio grandtour. Al een hoop gedoe mee gehad maar na een tijd merkte ik dat het stuur ietswat scheef naar links stond, dit terwijl de auto toch precies rechtdoor rijd. Ook bij het automatisch...
Ik heb een R19 1.7 carbu 92pk van 1989.
Deze is voorzien van stuurbekrachtiging.
Mij probleem is het volgende, als ik stil sta en ik draai aan het stuur tijdens het parkeren bv. dan schiet het toerental omhoog tot zo'n 3000 toeren.
Ik denk dat het...
hallo beste leden
zelf heb ik een renault grand scenic van 2011 met een dci motor van 110pk
bij de opstart 's morgens komt er een wining of zingend geluid van de motor naar de binnenkant toe(heeft het niet altijd)
en niet hoorbaar wanneer de...
Mijn Scenic 16dci uit 2013 heeft bandenmaat 205/55/17 V.
Is het verplicht onder deze auto het extra load type te monteren? Prijsverschil tussen de normale en de XL is toch z'n € 15,00 per stuk.
Ik heb een Megane; Gr Tour 1.5 Dci 60kw van 2015. Op het moment zit ik met een dilemma, is de auto het waard om er nog 1000 euro of meer aan te spenderen. De auto ziet er redelijk uit en is vrij zuinig.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum