Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Betreft onze 2e wagen , Clio 1.4 benzine , handgeschakeld , 75 pk , bj 2000 .
Toen ik deze middag ter controle van de remschijven + blokjes de wielen van deze auto nam , constateerde ik dat de remschijven/blokjes niet gelijkmatig afslijten :
Het...
Het gaat om en 2015 Mégane Estate met 1.5DCi en EDC, nu ongeveer 125.000 km op de teller.
Enkele dagen heb ik al het gevoel dat de auto anders rijdt. Hij lijkt af en toe traag op te pakken, je voelt alsof de motor zich af en toe (vooral bij...
Allereerst een vraag, aangezien ik altijd in een traditionele automaat (Nissan Almera 1998) reed, ben ik gewend dat als ik mijn rem loslaat, dat de auto gelijk gaat rollen. Bij de Megane lijkt het wel of de versnelling er later in komt, hij gaat...
Hallo, nieuw hier. Als doorwinterde Internetter weet ik dat de Internet community vaak sneller problemen kan spotten en oplossen dan individuele pros :clap: . Dus wil ik hier eens mijn licht opsteken...
I am new in this forum and need some assistant since im not from The Netherlands but live here for 5Y.
I would like to rebuild/upgrade my Clio 172 engine/transmissions etc...
wanted to know, I can order kits and parts from UK but I don't have...
Afgelopen week hebben wij de remblokken rechts achter laten vervangen in een garage bij de renault laguna uit 2009. 2 dagen later gaf de boardcomputer aan ‘controleer parkeerrem’. De auto gaat dan ook echt niet van de parkeerrem af. De auto...
Iets meer dan een jaar heb ik een nieuwe Megane GT 205 Grandtour.
Omdat er van dit model geen manuele versie maar enkel automaat in het gama zit.
Rij ik nu met een automaat.
Hiervoor reed ik met een manuele Megane GT 180 Grandtour.
Maar...
Beste forum leden,
Ik heb een Megane /Senic uit 2004.
Een prima auto maar helaas is hij nu stuk.
Na een lange rit waarbij niets aan de hand was moest ik stoppen bij een verkeerslicht.
Tot aan het stoppen niets aan de hand maar bij het weg rijden...
Mijn schokbrekers zijn aan vervanging toe bleek uit de APK (bijna 200.00km gereden).
Nu is mijn vraag of de megane GT line estate uit 2012 nog afwijkende schokbrekers heeft tov. een normale estate uit 2012?
Ik heb sinds 3 maanden een Renault megane . Automaat op gas.
De eerste 4 weken heb ik er prima mee kunnen rijden tot ineens de multiriem onder de destrebutie ( geen idee of het goed geschreven staat) gekomen is met als gevolg dat de motor...
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een prachtige megane cc 1.9dci uit 2008 met automaat. Deze veroorzaakt echter al sinds het begin problemen, namelijk dat deze tijdens bij het optrekken vanuit stilstand van de 1e naar...
Ik ga de achteas lagers/rubbers vervangen.
Zijn er nog tips of handigheidjes van ervaringsdeskundigen op dit forum ?
Rechts achter komt volgens mij de bout tegen tankinloop aan bij het verwijderen.
Wellicht moet ik de as laten zakken, liever niet,...
Hallo ik post hier een video om te laten zien hoe moeilijk het is om versnellingen te vinden op deze video de 3de en 6de maar over het algemeen alle versnellingen zeker als hij koud is. Als hij warm is gaat het ook maar stroef en hakerig.
Overlaatst...
Helaas vandaag bemerkt met volledige uitsturen dat aan linker zijde een tik hoor. Na garage geweest nu blijkt de homokineet speling te hebben. Gelukkig geen afkeurpumt voor de apk. Maar zit me toch niet lekker. Wil deze binnenkort...
Een paar weken terug een mooie Megane coupe uit 2009 aangeschaft. Sinds een paar dagen hapert het koppelingspedaal bij het schakelen. Wanneer ik bijna mijn voet wil afhalen van het pedaal is er hinderlijk weerstand in het pedaal. En tegelijkertijd...
Mijn naam is Ed en nieuw op het forum.
Aangenaam kennis te maken!.
Een vraag namelijk: bij mijn Megane grand tour 2.0 benzine uit 2005(145.100 km) is er weer een achterveer gebroken ..voor de 2de keer (voorkant 2 jaar terug...
Hallo, ik heb een gebroken chassisveer aan de bestuurderskant. Nu wil ik beide veren voor gaan vervangen maar zie dat er verschillende lengtes te koop zijn. Ik zie ze van 300mm, 312mm, en 375mm. Hoe weet ik nu wat de exacte lengte is? Ik ga niet...
hallo ik moet me achter schijfremmen vervangen maar ik weet zo niet of ze met wiellager zijn of zonder kan iemand mijn daar mee helpen of als ik de band er afhaal dat ik het dan kan zien hoor het graag groetjes silvano
Van de week heb ik iets vreemd gemaakt. Mijn renault Mégane uit 2003 is het reperatie gegaan voor de sleepring en kaartlezer(kwam niet meer uit de startblokering) bij de garage. Na meer dan 5 dagen auto kwijt te zijn geweest heb ik...
Wil mijn start motor vervangen omdat hij binnenkort begeeft volgens garage. Hij start dan wel dan niet en ze gaven een klap op start motor en voila start weer.
Ik heb vandaag problemen gehad met mijn Renault teaffic gehad, de versnellingsbak is er mee opgehouden. Hij wil nu niet meer voor en achter uit, zowel handmatig als automatisch.
Paar dagen geleden begon deze al wat te...
Gisteravond ben ik afgesleept omdat ik toen ik uit een bocht kwam, mijn koppelingspedaal niet meer kon intrappen.De pechhulp is erbij geweest, en toen hij wat kracht gaf, deed hij het weer. Je hoorde een harde tik.
Ik heb kort geleden een Renault Megane II 1.4 16V Dynamique Comfort uit 2003 gekocht. Ik merk tijdens het rijden een bonkend geluid op. Dit komt onder de auto vandaan en is goed hoorbaar.
Vanochtend achteruit een helling opgereden en versnelling haperde. Even vooruit en toen opnieuw, lukte toen wel, maar nu krijg ik hem niet meer in automaat.Het betreft een Bustner camper. Had voor de start al wel gezien dat controle lampje brande...
Goedemorgen allemaal,
Terwijl ik vanochtend kort na het wegrijden wilde terugschakelen naar de tweede versnelling hoorde en voelde ik een tik in het koppelingspedaal.
Hierna zat het pedaal vast en stond ik stil in vrijstand.
Ik kon de Twingo...
Hallo als nieuw lid wonende in Zweden wilde ik even bedanken voor het toelaten op dit forum. Helaas kon ik mijn coördinaten niet invoeren. Het systeem gaf mijn woonplaats ergens midden in de Golf van Oman aan.
Maar nu de vraag: Ik rij met een...
Ik zie wel eens een jonge Twingo 1 te koop staan met weinig kilometers. Maar met defecte Quickshift. Is het te doen om dat om te bouwen naar handbak? Is het een kwestie van alle automatentroep eraf schroeven, andere computer + bijbehorende sleutels...
Ik rij met volle tevredenheid in een twingo 2 fase 2 diesel.
Heerlijk fel karretje, maar...........
Ik ben helemaal klaar met dat wollige wiebelende zoekende weggedrag.
Alles is nieuw en is gewoon het karakter van de auto.
Graag wil ik deze...
Hey mensen , ik ga volgende week mijn Clio voorzien van een nieuwe koppeling . Het druklager is hydraulisch , en ik was even aan het zoeken hoe dit het beste wordt ontlucht. Goed ontluchten is cruciaal. Maar dit ontluchten is soms een helse klus ,...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum