Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
iemand ervaring of advies over een eventuele tuning van 1.9 dci 2004.
Ik rij met een caravan van 1500 kg erachter..
In de lage toeren (onder de 2000) heeft ie toch wel wat moeite bij een kleine hellingspercentage.
Ik ben benieuwd of het de...
Renault Espace IV 2.0T km. st.192dkm
Jammer maar helaas onze turbo is op het eind van zijn latijn :cry2: .
Als je tijdens het rijden het gas los laat dan hoor je een gerinkel, net of er iets in de uitlaat ligt te rammelen.
na onderzoek blijkt dit de...
Hallo allen,
Ik wil even een probleem voorleggen. Het betreft hier een Espace van een vriend, een 1.9dCi van 2004.
Vorig jaar is daar een gereviseerde motor ingekomen nadat de drijfstanglagers kapot waren. Motor ging kapot op vakantie met de...
Volgende situatie:
-deze week heeft vrouwlief de auto kort verplaatst om de auto schoon te maken
-tijdens de werkzaamheden is de accu aangeweest / radio geluisterd
-'s middags wil ze weg gaan en krijgt de auto niet gestart (koude start): eerste...
Onlangs werd bij het vervangen van de distributie (240DKm) geconstateerd dat mijn Katalysator leeg was. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat zou hiervan de achterliggende oorzaak kunnen zijn.
Wat te doen? Mijn renault Espace 2.2 DCI Avantage uit 2004, hield er opeens mee op! Diagnose: 1 cilinder 0 compressie, 2 stuks 17 en 1 de volledige 24. Volgens de garage mag dit echt niet, alle onderhoud gehoud, ditributie riem op tijd vervangen bij...
Beste Renaultfans,
Een week of drie geleden sloeg mijn motor op hol. Tijdens het rijden liep de motor alleen maar 2500 toeren zonder dat ik gas gaf. Het leek of de cruise control aanstond. Ik reed gewoon midden in de stad en dat bleek ook niet zo te...
Hallo allemaal vanuit Frankrijk.
Midden in een leuk frans dorpje na het kopen van une pain e du jambon is de Renault in staking gegaan. Tot dan geen enkel probleem gehad, maar nu brandt Service en twee lampjes. Het ene is volgens het boekje er is...
Model/uitvoering : ____grand espace ___________
Bouwjaar : _________2004______
Brandstof : ______diesel 2.2_________
P Bakker
dag heren ,
na mijn laatste berichten over de bakolie het volgende;
auto rijdt heerlijk , bak schakelt precies en is oke...
ik rijd al een tijdje met een grand espace initiale 2.2 dci van 2005! wat een leuke auto!
Heb maar één probleempje, als ik richting ardennen rijd dan krijg ik telken na ongeveer een 1,5 uur rijden en bergop foutmelding inspuitsysteem...
Sinds enige tijd pingelt mijn motor af en toe kortstondig. Hij doet dit vooral als ik langzaam versnel, dus niet teveel gas geef. Zodra ik doortrap is het weg. hij doet het alleen in tweede en derde versnelling.
Ik zit met een vreemd probleem.
Onze Espace IV (2.0T Aut. 2003 203.000km.) trekt slecht op bij zowel koud weer (onder vriespunt) als warm weer (>25 graden).... Daar tussen in is er geen probleem.
De auto heeft half jaar geleden een...
Ik ben erg benieuwd wat je het beste kan doen om je gelijk te halen bij een kapotte turbo. Gisteren is die van mijn Espace 1.9 Dci uit mei 2003 opgeblazen. Wie kan mij zeggen wat ik nu het beste kan doen? Wat is de beste procedure?
Alvast bedankt!!
Mijn espace uit 2003 2 liter S2005 maakt een rauw motorgeluid. Vooral bij stationair draaien lijkt het net een diesel.
Nu heb ik gehoord dat dat renault eigen is. Iemand hier ook hetzelfde blok met rauw geluid?
Hallo,
Ik heb een renault espace 2.0 turbo (benzine) uit 2005. Er komt sinds kort een kloppend geluid uit de motorkap (lijkt vanuit de kant van de bijrijder te komen). Het geluid hoor je met name als de auto warm is (dan wordt het geluid harder en...
Beste forumleden.
ik heb een probleem met de motor die geleverd is voor mijn renault espace.
IK weet dat er origineel een f4r 790 in moet. Nu is er door bongers onderdelen uit Zeeland een f4r 712 geleverd en beweren zij dat deze net zo goed is als...
ik heb een espace 3 ltr v6 diesel 2004 en bijna 2 ton gelopen
sinds kort is er een klein piepje (mechanisch)uit de motor te horen als ik gas geef, als ik het gas los laat is ook het piepje weg.
als ik een paar...
De motor van mijn Grand Espace iv 2003 2.0T loopt bij stationair ietwat onregelmatig, het is bij de toerentalmeter niet te zien, maar bij zachte muziek of geen muziek is het duidelijk te horen dat de motor (op temperatuur) onregelmatig loopt.
Weet...
Ik heb een Grand Espace 2.0T uit 2003 handgeschakeld.
Als ik optrek wil de motor wel eens schokken. Het is vooral zo in z'n 4 rond de 60 km/h.
Soms is het ook wel bij andere versnellingen/snelheden, maar voornamelijk zoals...
Ik zou zelf mijn luchtfilter willen vervangen, maar zit een beetje vast in de uitvoering.
Ik weet waar de luchtfilter is en dat je de behuizing met de 4 torx-schroeven moet losmaken.
Toch krijg ik het deksel niet hoog...
Ben 10 dagen geleden op groot onderhoud geweest met mijn Espace 2.0 dCi 150. Heeft 64.000km.
Nu had ik er een paar dagen niet mee gereden. toen ik daarstraks weg wou bleef hij lang starten. Heb de drukknop dan nog eens ingeduwd, stopte met starten....
Ik heb mijn Espace pas voor een grote beurt naar de dealer gebracht. Daar werd me verteld dat mijn auto voorzien was van een distributieketting en dat deze 200.000 km mee kan. Aangezien dit blok pas 100.000 gelopen heeft, zou deze dus voorlopig nog...
Vandaag geconstateerd dat de ven waarschijnlijk aan z,n einde is gekomen.
Bij het uitzetten van de motor dan blijf de ven nog even nadraaien, maar hij komt tikkend tot stilstand.
Als je hem met de hand draait lijkt het net of er een kogeltje...
Dacht vandaag snel even het luchtfilter en het brandstoffilter te vervangen.....
Luchtfilter is vervangen (na vijven en zessen....kan niet zeggen dat dat op een fijn bereikbare plaats zit, maar ja...het zit)
Nu nog het...
bij onze Espace 3.0dci uit 2004 brandt regelmatig het lampje 'automaatprobleem' samen met mededeling 'inspuitsysteem defect'. tevens gaat dan stationair toerental omhoog en neemt vermogen iets af.
verder is er weinig te merken, maar garage zegt dat...
onder het rijden krijg ik een storings melding brandstofinspuitsysteem defect, kan daarna gas niet meer bedienen
toerental blijft steken bij een bepaald aantal toeren, maar loopt onregelmatig. door auto uit te zetten en opnieuw te starten
is de...
Gisteren reed mijn vrouw met de kids naar huis en plotseling begon de Espace zwaar te roken van achteren.
Met de ellende van onze vorige Espace IV in onze achterhoofd heeft zei de auto metteen aan de kant gezet en de motor uit gezet en mij...
Wie heeft hier van gehoord..?
Afgelopen zondag met 120 km op de snelweg, valt mijn espace uit. Kon geen gas meer geven...
Nu is ie door de monteur uit elkaar gehaald en is er een stuk van de nokkenaspoulie afgebroken en tussen krukaspoulie en...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum