Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
hallo beste Renault rijders .
ik heb een vraag over mijn megane { kenteken 05-lz-kx }
s'morgens & s'avonds wil die niet tot moeilijk starten
als hij aan is geweest geen probleem ook al na 100 x starten blijft hij goed
het is alleen als hij en...
Ik ben voor mijn Megane 4 grandtour op zoek naar naar het 'MEGANE'-identificatieplaatje dat zich achteraan de wagen bevindt op het kofferdeksel. Bij mijn GT is dat standaard in chrome (zonder letters), maar ondertussen bevinden er zich al wat...
Ik heb een renault megane estate van 2012. Nu wil ik de achterlampen vervangen van het gedeelte dat aan de kofferbak zit en mee omhoog gaat zeg maar.
De handleiding spreekt over 2 boutjes. 1 achter een kapje in de klep. Die heb ik. En...
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Megane station uit 2010 :D . Een van de redenen waarom wij gelukkig werden van de occasion is het panorama dak, helaas heeft deze nu al kuren.
Rij met een Megane RS Trophy - bouwjaar 2018, en heb al een keer of 2 gehad dat deze niet meer start. De laatste keer weigerde hij te starten. Dashboard flikkerde, maar niets. Heb 2 pogingen gedaan, maar helaas. Naar mij garage...
Vrijdag ben ik met mijn Megane estate achter op een andere auto gereden. Alhoewel het niet met hoge snelheid ging is er wel aardig wat schade.
De auto is opgehaald en staat momenteel bij een schadebedrijf om nagekeken te worden,...
Bedankt voor het toevoegen. Sinds kort ben ik eigenaar van een Megane 3 (foto's volgen nog). Graag zou ik twee zaken willen inbouwen, namelijk:
1. stoelverwarming
2. elektrische inklapbare zijspiegels
Bij een Megane 1.6 zat de koppeling erg diep KM stand 165.000 gedacht werd dat koppelingsplaten op waren.
Alles vervangen (platen met toebehoren) maar nog steeds ontkoppelt hij pas als het pedaal tot op de bodem wordt ingetrapt. Iemand enig idee...
Ik heb een werkplaatshandboek voor Megane 1996 tot maart 1999/Scenic 1997 tot juli 1999 in de aanbieding.
Het boek is in het engels maar je kunt er gratis een technisch woordenboek bij downloaden.
Dit boek gaat over de motorcodes E7J, K7M, F3R en...
Ik sta op het punt om een prachtig complete Renault Megane Estate GT uit 2017 in Luxemburg te kopen.
De auto heeft circa 31.000 km gelopen en komt uit Oktober (30-10) 2017. De auto staat nu bij een Mercedes dealer en heeft 1 vorige eigenaar gehad...
Beste Mégane bezitters
Ik heb een megane 3 estate uit 2012 1.6 motor
Nu geeft hij geregeld een oranje motor lampje met de tekst controleer regelaar. . De motor pruttelt dan ook een beetje met optrekken. En werkt de cruise control ook niet Zodra ik...
Vandaag achterstoelen eruit gehaald ivm kleine verhuizing. Bij terugzetten gaan 2 van de 3 probleemloos. Echter 1 stoel klikt met zitting niet vast.
Bij nakijken aan onderzijde zijn de borgpennen er min of meer te ver uit.
Ik krijg ze niet in juist...
via uk toe gestuurd gekregen. Eksodusproducts...op het forum al meer aangegeven.
Verschillende mogelijkheden om fe vervaagde schakel patroon 6 versnelling met de R bij 6e versnelling
Wij hebben een megane 2006 grand tour.
Vlak na de grote beurt was opeens de accu keeg en kwam deze melding accu lading defect. Wij hebben opgestart met accuopstarten en toen deed hij het voor een dag daarna liep de accu steeds leeg . wel de...
Nadat ik de bumber eraf heb gehaald om andere koplampen te plaatsen ..angel eyes.. zag ik de aanzuigbuis van lucht los zat. Deze weer vastgezet en geborgd met ducktape....het onrustig lopen ineens weg...z
Dus niet sensor stuk ergens... :mrgreen:
Nadat ik de bumber eraf heb gehaald om andere koplampen te plaatsen ..angel eyes.. zag ik de aanzuigbuis van lucht los zat. Deze weer vastgezet en geborgd met ducktape....het onrustig lopen ineens weg...z
Dus niet sensor stuk ergens... :mrgreen:
Hallo
Ik ben sinds vandaag de trotste eigenaar van een megane uit 2004. Het betreft een 2.0 benzine met 6 versnellingen. Ik ben op zoek naar een nieuwe leesbare schakelpookknop waar de achteruit rechts beneden naast de 6e versnelling zit. Weet deze...
Ik rijd een Mégane 1.5 dci uit 2010 met 140.000 km op de klok. Tijdens onze reis naar Oostenrijk bleek de auto op de Duitse autobaan plotseling in te houden toen de weg omhoog ging en als ik bij 150 km/u gas bij wilde geven. De motor houdt dan in,...
Hallo, mijn naam is Peter en sinds kort rijd ik voor deze winter periode (ter vervanging van een cabrio) een Renault Megane uit 2003. Dat ging tot nu prima alleen gaan mijn autolampen sinds vandaag spontaan branden nadat de auto een paar uur stil...
Mijn linker en voor- en achterruit hebben issues.
Ik denk dat het door vocht komt.
2 issues die ik heb:
1. soms gaan beide achterruiten bij het starten van de motor een stukje open, dit is makkelijk op te lossen door de accu...
Ik ben Chris en nieuw in het forum. Ik ben sinds 3 jaar tevreden bezitter van een renault megane break 1.9 dCI, bj 2001. Sind enkele maanden begint de motor stationair een tikje onregelmatig te lopen, dus ik ben van plan om...
ik overweeg een Renault Megane te kopen met een 1.2 TCE motor met 130pk.
Wat zijn de ervaringen over de betrouwbaarheid van deze motor (onderhoud) en het verbruik (t.o.v. fabrieksopgave).
kan iemand mij hier verder in helpen?
zijn er specifieke...
Bonjour allemaal!
Ik heb een vraag . Vorig jaar zomer een Renault Mégane cabrio gekocht en tot mijn schrik ging vandaag het elektrische dak niet open. Ik hoor wel een geluid van een motortje maar verder gebeurt er niks...na wat speurwerk zag ik een...
als ik ga rijden dus gas geef gaan de koplampen iets zachter schijnen.
laat ik onder het rijden het gas los gaan ze weer veler schijnen.
dit doet hij alleen onder het rijden.
als ik onderlast gas geef branden ze het zelfde.
het volgende werkt niet 100%
in de klok zit het lampje van de versnelling die brand soms wel soms niet.
ook de lampjes die aangeven dat je moet schakelen doen het soms wel soms niet.
ik heb een raar iets. ik heb een megane 15 dci uit 2012.
als ik op cruis controle rijt zie je dat het verbruik omhoog en omlaag gaat.
ook voel je dit in het rijden, je voelt hem optrekken.
de kilometer teller blijft wel gelijk.
Ik merk dat als ik van radiostation wissel het soms wel 5-10 seconden duurt voordat er over wordt geschakeld naar het nieuwe station.
Is dit normaal en zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Sinds enkele enkele weken heb ik een Megane 3 Dci met 175K op de teller aangeschaft.
Sinds enkele dagen brandt het motormanagementlampje met de melding: controleer luchtvervuiling. Ook brandt soms controleer regelaar, maar nu niet...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum