Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
wij hebben een Renault Megane Grandtour van aug 2008, 2 liter, automaat, 55.000 km op de teller, benzine.
Nu zegt de garage dat de distributieriem moet worden vervangen. Het is om de 6 jaar of na 100.000 km. Ik vind dat nogal een verschil....
ik hen een megane 3 cc cabriolet 2010 met tomtom navigatie, ik weet niet of de dab interface aangesloten kan worden, maar een interface die een digitaal signaal naar fm omzet, dat lijkt me nou geen verbetering, je houd de beperking van fm , beter...
Sinds enkele dagen doet zich een boeiend nieuw euvel voor bij mijn Megane II Grandtour: de achterklep gaat niet meer open, iets wat ik graag voor de zomervakantie straks wil verhelpen, want het lijkt me nogal onhandig als we ergens in het buitenland...
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van de Renault Megane hatchback 1.5 dci 110.
Eerlijkheid gebied met te melden dat hij prima bevalt en ik ook het vertrouwen heb dat dit zomzal blijven.
Toch heb ik een vraag, er zit een kleine tril/rammel in...
Zaterdag 19 april heb ik een nieuwe Megane Estate 1.2 TCE 115 PK Bose editie besteld. Weet iemand wat de gemiddelde levertijd is en waar deze auto gemaakt word? Ik heb de bestelcode toegevoegd aan mijn Renault en deze geeft al 1...
Heb van mijn Megane cabrio bj 2000 een probleem met het achter zijraam aan de bestuurderskant.
Had hier ergens gelezen dat als je de verlichting van de raamschakelaars stuk hebt,je beter schakelaars van de sloop kon halen,dan...
Ik sta op het punt over te gaan op de aanschaf van een nette Megane estate wagon.
Renault Mégane ESTATE 1.5 dCi EXPRESSION , Lmv , Navi , Ecc met 102.000 op de teller.
Nu wordt de auto afgeleverd met 6 mnd garantie en grote beurt en...
Ik ben dus Smithy, 25jaar uit Oost-Vlaanderen,België :D
Momenteel rij ik met een Dacia Sandero Stepway, maar dat is een beetje een miskoop geweest.
Wel een goede wagen, maar net niet spannend genoeg voor mij.
Na wat wikken en...
Ik heb een Mégane Grand Tour met een automaat. Op het moment dat de motor koud is en ik start de motor hoor ik een erg hard rammelend/ronkend geluid. Dit duurt maar een paar seconden, daarna is het over. Iemand hier ervaring mee, of...
Kan iemand mij helpen, ik probeer me speakers in me voordeuren te veranderen nou heb ik niet de gewenste bitset om de schroef te verwijderen.
Nou is me vraag welke maat bitset heb je nodig om de schroef los te krijgen? Als het lukt graag een...
Wie kan uitleggen hoe deze meter is af te lezen.
Deze meter bestaat uit 2 ca 3/4-concentrische ringen; de buitenste/dunnere ring is blijkbaar 'a'; bij mij is die aan het bovenste uiteinde voor ca 10% zwart.
In het instruktieboekje staat de volgende...
Bij mijn 2013- eco2-megane Expression branden overdag bij draaiende motor/uitgeschakelde verlichting altijd 4 gloeilampen (2 onder elkaar zowel links als rechts tussen koplampen en clignoteurs); vergelijkbaar met LED-verlichting bij andere auto's;...
Bij Volkswagen weet ik het vaak wel; veel past. Maar hoe zit het bij Renault?
Ik weet dat beide types dezelfde soort wielophanging, remmen en veren hebben. Maar ik ga ervan uit dat het bij een 2 liter allemaal even wat dikker,...
De handbediende airco van mijn nieuwe Megane start altijd mee op; ook als ik deze de vorige keer uitzette.
Moet ik dus b.v. in de winter niet vergeten uit te zetten.
Zie in het instruktieboek daar ook niets over.
Tips??
Ik heb een Renault Megane uit 2000.
Na mijn LPG volledig te hebben leeggereden (heel stom) eergisteren en daarna weer volgetankt is de brandstofmeter (voor LPG) van slag.
Blijft in het rood staan en oranje brandstofalarm lampje in dashboard...
Heb deze auto gisteren aangeschaft maar het instructieboekje is erg beschadigd en onleesbaar.
zou er graag een in goed leesbaar instructieboekje bij hebben.
alvast bedankt voor je resktie
Goedenmiddag sinds gisteren reageert de gehele rechterkant niet meer op sluiten en openen van de sloten/deuren.
Links werkt alles keurig .
Rechts wat wel en wat niet !
Deuren op slot tijdens wegrijden WEL
Deuren openenen sluiten met kaart WEL...
ik ben ten einde raad,tijdens het rijden kreeg ik de melding inspuiting defect en stop,de auto viel uit en kreeg hem niet meer aan.
nu het vreemde als ik een andere wagen met startkabels ernaast zet start die een paar keer wel moet...
Ik rij met een Scenic 1.6 benzine van 1997, de laatste weken begint er vanalles fout te lopen, versnellingsbak wordt héél stroef (soms krijg ik hem pas in versnelling na herhaaldelijke pogingen), kop aandrijfas begint de geest te geven...
Hoe kan het, dat de ene Megane uit 1013 een motor heeft met ca 1600cc en 101 pk en een andere met ca 1200cc en 116 pk??
Verschillen in verbruik en onderhoudskosten??
ik heb een megane 19dci uit 2004 met de volgende probleem.
heb sinds paar dagen dat die erg traag is met optrekken,pas a 2000toeren trekt die goed.
geen storingen of erge rook
De huidige auto van mijn vrouw is kapot gegaan dus is het tijd voor wat anders
Na veel rondkijken, vragen en vergelijken van verschillende merken/modellen en motortypes komt de Megane toch iedere keer weer terug op haar (ons)...
Is er iemand die een handleiding heeft om achter de zekering kast te komen om een extra geschakelde 12v aansluiting te maken voor een actieve telefoon houder?
Er moeten wat delen worden weggehaald (die onder het stuur en aan de zijkant) maar het...
Heb effe een vraag over de renault megane ll grandtour 2003 .
De laatste tijd maakt de auto een raar geluid met starten ( gggggrgrrrgggrrr) ongeveer 2a 3 sec !
Daarna hoor je het ook niet meer ( alleen met een koude start hoor je het ) .
Wat...
Hi allen, ik zit met een probleem, mijn automaat schakelt niet in zijn 1e vers en volgens mij ook niet in zijn 4e vers, als ik ook de 1e 2e en 3e versnelling inschakel veranderd er niets aan mijn toerental, bij het optrekken moet ik iets boven de...
Wij zijn al een tijdje rond aan het kijken voor een renault megane estate.
Nu zijn we verschillende types tegengekomen en hebben hier een vraag over.
Wij denken wat betreft de uitvoering aan een Dynamique.
Gisteren een trekhaak op de kop getikt, inc. kabelboom, zeer netjes.
het is van het Merk Siarr , op het type plaatje staat:
No. Homologation 94/20/EC:
01.4514
type:
L84 RLD
nu komt deze trekhaak onder een Megane 2 SEDAN 1.6 16V...
Ik wel de stuurkogels gaan vervangen maar welk merk moet ik nemen? op internet maar zie zoveel verschillende stuurkogels.
Of welke is het beste? Ik kom isosteer, Bolk,Spidam TRW Mook ect. tegen of maakt het niet veel uit.
Voor mijn Mégane type 2 zou ik willen weten hoe je de stootlijsten op de deur demonteert.
Betreft onderstaande strips waar 1.6 16V op staat en het verlengde ervan.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum