Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De bouten van de carburateur in mijn Renault 19 (TXE uit 1989) trillen regelmatig los en dan gaat de motor haperen. Schijnt een typisch probleem van deze carburateur te zijn die ook in Volvo's uit die tijd is gebruikt (waarschijnlijk 340 oid?)....
Ik ben op zoek voor mijn vader: Een compleet (alle modules) werkplaatshandboek voor een R19 (1800cc benzine) van het bouwjaar 1993. Natuurlijk is een copy ook goed en het mag best in gebruikte staat zijn.
De (on)kosten worden natuurlijk vergoed. Het...
hallo
de interval van onze 19 rl doet het niet de andere 2 standen wel maar die komen niet meer automatisch in de onderste positie terug dus precies op tijd de hendel terug halen is wat we nu doen om de wissers mooi onderaan het raam te laten staan...
Ik heb een paar weken geleden een renault 19 gekocht en zit met het volgende probleem. De accu was stuk. Ik heb er een nieuwe accu ingezet en nu bleek de dynamo ook niet genoeg bij te laden.
Met een nieuwe dynamo erin (een sloopdynamo) leek alles...
kennis van me heeft een R19.
als ie koud is, wil de motor wel starten en draaien. heb je er 200km (aan 1 stuk) mee gereden, je komt voor een rood verkeerslicht te staan, dan kun je blij zijn als de motor blijft draaien.
hij begint te...
Heeft er iemand toevallig een motortje liggen voor de elektrisch bedienbare voorportierruit van een Renault 19 Cabriolet (1995)? Voor een nieuwe vraagt Renault maar liefst 230 euro...
Ik heb een renault 19 RL 1.4 uit 1993, met 215.000km op de teller. Nu heeft deze mij vorig weekend bij het starten in de steek gelaten, en heeft een poging om hem aan te trekken ertoe geleid dat de 2de versnelling kapot is. (En hij wil nog...
Even een vraagje.
mijn renault 19 loopt ineens vreselijk hard stationair.
nu is mij verteld dat dit komt door een lekke inlaatspruitstukpakking.
en dat dit vreselijk moeilijk is om te doen dus in de garage een
kapitaal gaat kosten...
Dag mensen,
Ik ben nieuw op dit forum aangezien ik altijd Citroen heb gereden maar nu voor de aankoop van een '93 Ren19 sta. De auto heeft lichte schade aan rechter achterscherm en rechter portier. Het is een 1.4 Driver met 114000km. Hebben jullie...
Afgelopen donderdag nacht hebben een stel vandalen mijn Renault Express in de fik gezet. Oude auto maar erg betrouwbaar! Ik kan hem helaas laten afvoeren, de motor is totaal uitgefikt.
Anyway, vandaag heb ik een Renault 19 RN 1.7 U9...
Hallo renault rijders, Ik ben Rootje en rij sinds een 8 jaar een renault..
Eerst een renault 5, prima auto, 6 jaar gehad en toen problemen met de steekas..
Toen een renault 19 uit '89, goede auto, tot mijn distributiesnaar knapte.
dat is drie weken...
kunnen jullie enkele tips geven hoe je een distributieriem moet vervangen van een renault r19 cabrio 1800 benzine (1995). mss dat jullie kunnen uitleggen hoe en wat en eventueel met enkele foto's of een technisch boek mij kunnen helpen?...
De knipperinstallatie van mijn renault 19 1.4 RN '93 is defect, althans dat denk ik. Als ik links of rechts knipper, of de alarmlichten aanzet, branden de lampjes continu, zonder te knipperen dus. De zekering is nog in orde, net als alle lampjes....
Ik heb een vraagje over mijn Renault R19 TR bouwjaar 1991.
Als ik hard rem gaat soms de rotor van de startblok kapot. Dit klinkt raar maar het is egt zo.
Wat is de oorzaak van de probleem. Ik heb al 3 keer de rotor vervangen..
Ik vermoed dat...
Even te gast op jullie site - zelf actief op het Volvo850forum- maar heb sinds kort een leuke vriedin met een R19 uit '92 (volgens mij een 1.8i en met al 233dkm op de teller-> :? dat zijn standen die je eerder bij een Volvo verwacht :wink: )...
Ik bezit een R19 Cabrio van de eerste generatie (1994). Onlangs heb ik wegens een aanrijding het kofferdeksel moeten vernieuwen. Ik heb daarvoor dat van een nieuwer model met de reflector tussen de achterlichten gebruikt en de gaten van het...
Ik ben gisteren wezen kijken voor een R19 uit 1993, maar nu viel mij op bij de testrit dat de toerenteller nogal onrustig was. De verkoper vertelde mij dat dit bekend is bij Renault. Weet iemand of dat normaal is of zou er iets anders aan de...
Hallo ik ben Remco 21 jaar en ebn sinds anderhalve maand in eht bezit van een Renault 19 16v uit 94. Hele nette auto boekjes en gehele historie erbij. Ik ben alleen nog opzoek naar de tenishce specificaties en dergelijk is hier misschien iemand die...
Zal me eerst ff voorstellen. Ben Dennis en ben 24 jaar, als hobby heb ik o.a. auto en het verbouwen daarvan. Nu heb ik een daily driver op het oog. Gaat om een rode R19 1.4 3 drs hatchback uit 1991. Hij heeft meegespoten bumpers en spiegels......
Van de Renault 19 heb ik diverse werkplaatshandboeken. De werkplaatshandboeken zijn door Renault uitgebracht in modulevorm. Bijvoorbeeld de motor is een aparte module. Ook van de Renault 19 heb ik onderdelenboeken. De zgn. explosie tekeningen zijn...
Mijn renault 19 (latidude) heeft start problemen (hij start helemaal niet) als de motor warm is.
Als ik hem af laat koelen is er geen enkel probleem, maar als ik net gereden heb dan gebeurt er echt helemaal niets. Zelfs de startermotor doet helemaal...
Nu heb ik een keer een probleem waar we niet uit komen.
Een klant heeft een 19 16v uit 1991 met ABS.
Die auto heeft een probleem met de remmen.
Wanneer het ABS lampje brandt heeft de auto bijna geen gevoel in de remmen.
Je kan het rempedaal eerst...
He hallo mijn naam is Morpheus
Ik heb een vraag.
Ik heb een renault 19 en mijn centrale deurvergrendeling is defect
De schakelaar in de auto werkt ook niet en de baterij van de afstandbediening is gewoon vol.
OOk is de de zekering nog heel.
Ik heb...
Mijn Renault 19 16V uit 1991 en is voorzien van ABS heeft geen druk meer op het remsysteem het controle lampje op het dashboard blijft branden tijdens het rijden en gaat wel uit tijdens stationair draaien, maar bij het intrappen van het rempedaal...
De lampjes achter de toerenteller en de snelheidsmeter van mijn Renault 19 1.4 RN ('93) zijn kapot. Om deze te vervangen, moet dan het hele dashboard eruit? Of kan dit op een andere handige manier?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum