Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb een Renault Clio Tce uit 2014. Sinds vanochtend maakt de auto een hard ratelend geluid.
Ik heb de dealer al gemaild voor een afspraak. Iemand een idee waar dit door komt?
Zojuist heb ik er even een filmpje van gemaakt. Zowel...
Onze scenic 2 2.0 16v 2002 doet raar.
Bij het starten vaak een te hoog toerental maar langzaam zakt ie dan naar hoe het hoort te zijn. Tijdens rijden rijdt ie op zich goed maar bij het intrappen van de koppeling en gas los zakt het toerental vaak...
Een paar weken geleden is ivm een defect de Eurogas computer van m'n Megane vervangen. Sindsdien heb ik regelmatig bovengenoemde melding. Altijd pas na minimaal een minuut of 6-7 rijden, en meestal gaat deze na een paar seconden weg. Als het langer...
Hulp gevraagd: Grand scenic 2.0 gaat continue in Noodloop. Auto geeft aan ‘Inspuiting controleren’
Renault dealer geeft aan storing op het gasklephuis en dat er een diepere storing met ‘massa punten’ of iets dergelijks is, heb het gasklephuis al...
Beste,
Ik heb een vraag over de F3P motor die in de 19/laguna etc heeft gezeten. Nu zijn er 2 varianten van deze motor de 1 met 1794cc en de ander 1783cc die de vorige heeft opgevolgd. Heeft iemand een idee waarom dit toen gedaan is? En wat er...
Ik bezit een Mégane III, van na de facelift, uit 2015, met de 1.5 dCi 110pk motor (en EDC, maar dat lijkt me irrelevant).
De flexibele turboslang aan de achterzijde van het blok, zeg maar aan de zijde van het schutbord dus, zweet een klein...
1.5 dci 110.pk Bj 2012 GSIII
Heden 400km gereden, +- 120 km/uur, Motor ff laten draaien bij pauze, half uur pauze, terug 300km gereden idem.
Plots motorsturing...
Kan vanalles zijn natuurlijk, morgen weten we meer.... Auto is getakeld.... Wij zijn...
Hallo iedereen
Ik zit namelijk met een probleem bij me Laguna II Ph2
Hij reed eerst goed maar de ochtend erna wilde ik hem startte en hoorde ik alleen maar een klik. Alle controle lichtjes branden nog perfect qua sterkte.
Uiteindelijk om dat de...
Wij rijden sinds kort een kadjar 1.2 tce uit 2015. Nu rijdt deze af en toe met hikken en stoten. Tijdens wat speurwerk kwam ik op de website van unlimited tuning, hier wordt aangegeven dat hun dit kunnen verhelpen.
Tijdens het vervangen van de xeon koplamp voor mijn Grand Scenic II uit 2007 is de aansluiting van de benzine retour leiding op de injectorengalerij afgebroken deze galerij is tweedehands verkrijgbaar echter om deze eerst te demonteren moet ik...
Betreft : al een tijdje hebben we geen of amper verwarming in onze clio 1.4 benzine bj 2000.
De motor geeft geen foutmeldingen , de warmtemeter ( motor) gaat altijd mooi tot het midden.
Echter na een korte of lange rit is de ventilator altijd aan...
Hallo allemaal! Ik heb een vraag. Mijn Clio 1.6 16V start soms slecht.
En dat gebeurd 1 keer in de week. Soms ben ik wel 10 minuten bezig
om hem aan de praat te krijgen. Maar als ie dan start, loopt ie
gelijk weer als een zonnetje! En nogmaals, soms...
Sinds 31 december 2018 ben ik de eigenaar van een Renault Clio 1.2 Tce uit 2011 (toen 67.500 km op de teller). De auto rijdt fijn en bevalt me erg goed. Wat me wat opviel was een fluittoon bij het optrekken (vanaf 1900 rpm) bij...
ik heb een vraag. mijn scenic heeft sinds een paar maanden last met doortrekken.
als ik een randweg (80km/h) op rij vanaf een rotonde gangetje of 20/30km/h en wil gas geven dan voel je de auto willen/nietwillen/willen, een...
Ik heb sinds een aantal maanden een Grand Scenic 2 en deze bevalt me erg goed, maar! Hij is wel heel erg lawaaiig! Het klinkt tijdens het rijden alsof je met een oude diesel op pad bent. Ik heb met mijn telefoon een DB meting gedaan en kwam...
Onlangs kreeg ik mijn auto niet gestart. Na veel proberen lukt het toch. Een dag later hetzelfde probleem maar toen was ik van huis. ANWB gebeld en die keek en had het probleem zo opgelost. ANWB pompte een paar keer in...
Ik had graag geweten of er een indicatie op het dashboard is bij een megane coupe 15 dci :
- wanneer er regeneratie van het roetfilter nodig is
- wanneer er regeneratie van het roetfilter aan de gang is
renault Grand Senice 1,5 dCi
Goede morgen,
Ik heb een vreemd probleem met mijn Renault grand senice 1.5 diesel uit 2011.
Vanmorgen wilde ik naar mijn werk rijden en bij gas geven (rond de 3000 toeren) ging de auto inhouden. Ik wilde al langs de...
Kangoo bwj '00 F8Q 47 KW , ik heb aan de roetstop gedraaid of voorinspuiting, ge weet waar ge die ook kunt stilleggen.
Omwille van stilvallen, na 200 K zullen die o ringen aan gasklepas wel versleten zijn, hij zuigt valse lucht.
Ik zou graag een...
Goedendag, Ik denk dat mijn thermostaat vervangen moet worden,
want temperatuur loopt op, en de ven draait niet. Weet alleen de
thermostaat niet te vinden bij mijn Clio. Wie weet waar hij ongeveer zit?
Alvast thanx voor de info. Groetjes Marcel.
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---,Renault kangoo motorcode D7FG7
Mijn zoon heeft zonder olie gereden. Ik kan een tweedehands motor kopen met (dezelfde motorcode zeggen ze.) Maar de krukaspolie is niet hetzelfde?? Is dat...
Ik heb een renault clio 1.6 automaat van 2006. KM stand: 115.000
Tijdens het rijden krijg ik de melding defect injectie. Vervolgens gaat de auto naar noodloop en kan je geen gas meer geven. Door de auto uit te zetten, 10 sec te wachten en...
Onze Captur TCe 120 Dynamique (motortype H 5 FT / 412) heeft vanaf nieuw (april 2017), bij stationair lopen, een geluid bij de motor ter hoogte van distributie, aircopomp, dynamo enz.
Hij heeft nu bijna 17.000 km gelopen en het geluid is...
Beste forum leden, graag wil ik mij even voorstellen en mijn verhaal kwijt. Mijn naam is Patrick vd Hoeven en sinds juli 2019 de eigenaar van een Renault Captur. Bij aankoop 92.000 op de teller. Hij...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum