Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb hierbij een vraagje voor mijn moeder haar Grand modus
Me moeder haar auto had 3 weken stil gestaan aangezien we met 2 andere auto's op vakantie waren geweest en vorige week bij terugkomst bleek de airco niet meer te werken tenminste...
Hallo,iedereen
ik ben een belg van 42jaar wat niet zo speciaals is,let wel dat ik sedert vandaag een in het bezit ben van een Renault safrane 3000 v6 RXE met 270.000km
Iemand ervaring met zo'n auto?
Blanco gekeurd maar de motor zweet wat olie,en of...
Mijn renault grande scenic van 2014 16tce slaat af bij langzaam rijden bijvoorberld de bocht om gaan. Op de boord computer komt dan te staan traction control uitgeschakeld. Als je dan weer start is het weer ingegeschakeld.
Mijn megane estate 1.5 dci uit 2011 trilt sinds kort stationair. Het lijkt net of de auto iets te weinig toeren maakt en niet lekker loopt. Toerental is qua aantal wel normaal. Als ik vervolgens de airco aanzet is de...
Hallo wie kan mij helpen ik heb namelijk regelmatig start problemen met mijn scenic.
Het maak niet uit of het winter of zomer is. de startmotor draait goed maar het duurt lang voordat de motor aanslaat.
Gek is dat de ene keer start de motor goed en...
Ik heb afgelopen week de nokkenassensor vervangen van me laguna 2 2006 1.6 16 klepper ivm storing op dashboard. En dacht dat het slecht starten van de motor ook door die sensor kwam. Storing is weg maar slecht starten blijft. Zou ik...
In de pakkingset twee pakkingen. Één met de uitsparingen voor de injectie maar bout gaten komen niet overeen.
Pakking twee past maar bedekt de uitsparingen van de injectie.
Ik heb een renault clio station uit 2014. Nu wil ik tanken maar slaat het tankpistool telkens af. Nu lees ik online verschillende verhalen over verkeerde hals in de benzine tank of ontluchten.
Het maakt niet uit hoe ik het pistool erin stop...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---Kangoo 1998 19D
Ik vraag mij af of bij stilstaan of er er die uitlaatlucht(CO2) in de in inlaat terecht komt?
Het hoopt zich toch op in de motorruimte denk ik, en voor mij ook niet gezond.
Zou...
Onlangs heb ik een Renault Megane station gekocht uit 2009, merkte tijdens het rijden dat hij toch niet zo soepel loopt en voor mij gevoel inhield.
Vandaag na gekeken en blijkt dat 2 bougie's vol zaten met olie. Het gaat om cilinder 1 en 3....
Hallo,
Ik ben sinds 3 jaar eigenaar van een Espace 2.0 T en eigenlijk een beetje fan van deze auto.
Sinds kort verliest de auto olie en het ziet er naar uit dat dit van de kleppendeksel pakking komt.
Nu ben ik gepensioneerd en wel wat gewend. Ik wil...
Wegens gezinsuitbreiding ben ik me aan het oriënteren voor een GS III 1.2 TCE (dus de facelift ,3.2)
Ik heb al veel gelezen over kettingproblemen hier op het forum.
het valt me in advertenties op dat bij sommige auto's de...
Ik kijk al een poosje mee op het forum en heb advies nodig. Wij rijden al jaren een Renault en wegens gezinsuitbreiding willen we graag een grotere auto erbij.
Wij hebben ondertussen gekeken naar een Grand Scenic 1.4 tce met 130 pk...
We weten inmiddels wat het probleem is. Injector 1 moet vervangen worden.
Is dit relatief makkelijk zelf te doen? Of wat zijn gemiddeld de kosten om dit bij een garage te doen?
Bij voorbaat dank.
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik woon momenteel op curacao.
Ik heb een vraag over de renault scenic van me vader.
Een monteur hier heeft de water pomp vervangen, maar totaal geen rekening gehouden met de timing, dus alles gewoon los gegooid.
Tot...
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Hallo,
ik ben bezig de cylinderkop te demonteren van mijn Kangoo.
Van het inlaatspruitstuk heb ik aan de bovenzijde de 4 lange m6 bouten en van de achterzijde
de 2 m6 moertjes los.
Echter...
Beste Renault kenners,
Ik heb een twingo van 1997 benzine 1.2 tijdens het rijden
Viel de motor uit en doet hij niets meer. De accu is vol maar krijg geen stroom.
Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt.
Mvg,
Albert
Het probleem: na 150+ km met rond 100km/h op de snelweg krijg ik een noodloop...een klein schokje en er is vermogenverlies. Kon de eerste X een parkeerplaats op en zag allemaal bellen in de...
Ik heb een Renault Clio Tce uit 2014. Sinds vanochtend maakt de auto een hard ratelend geluid.
Ik heb de dealer al gemaild voor een afspraak. Iemand een idee waar dit door komt?
Zojuist heb ik er even een filmpje van gemaakt. Zowel...
Onze scenic 2 2.0 16v 2002 doet raar.
Bij het starten vaak een te hoog toerental maar langzaam zakt ie dan naar hoe het hoort te zijn. Tijdens rijden rijdt ie op zich goed maar bij het intrappen van de koppeling en gas los zakt het toerental vaak...
Een paar weken geleden is ivm een defect de Eurogas computer van m'n Megane vervangen. Sindsdien heb ik regelmatig bovengenoemde melding. Altijd pas na minimaal een minuut of 6-7 rijden, en meestal gaat deze na een paar seconden weg. Als het langer...
We hebben sinds een maandje nu een renault grand espace 3.5 v6 uit 2005 en zijn er vandaag achter dat de koppakking kapot is. Garage vraagt zoch rond de €3000,- en ze vermoeden dat het de achterste kop is.
Hulp gevraagd: Grand scenic 2.0 gaat continue in Noodloop. Auto geeft aan ‘Inspuiting controleren’
Renault dealer geeft aan storing op het gasklephuis en dat er een diepere storing met ‘massa punten’ of iets dergelijks is, heb het gasklephuis al...
Beste,
Ik heb een vraag over de F3P motor die in de 19/laguna etc heeft gezeten. Nu zijn er 2 varianten van deze motor de 1 met 1794cc en de ander 1783cc die de vorige heeft opgevolgd. Heeft iemand een idee waarom dit toen gedaan is? En wat er...
Ik bezit een Mégane III, van na de facelift, uit 2015, met de 1.5 dCi 110pk motor (en EDC, maar dat lijkt me irrelevant).
De flexibele turboslang aan de achterzijde van het blok, zeg maar aan de zijde van het schutbord dus, zweet een klein...
1.5 dci 110.pk Bj 2012 GSIII
Heden 400km gereden, +- 120 km/uur, Motor ff laten draaien bij pauze, half uur pauze, terug 300km gereden idem.
Plots motorsturing...
Kan vanalles zijn natuurlijk, morgen weten we meer.... Auto is getakeld.... Wij zijn...
Hallo iedereen
Ik zit namelijk met een probleem bij me Laguna II Ph2
Hij reed eerst goed maar de ochtend erna wilde ik hem startte en hoorde ik alleen maar een klik. Alle controle lichtjes branden nog perfect qua sterkte.
Uiteindelijk om dat de...
Wij rijden sinds kort een kadjar 1.2 tce uit 2015. Nu rijdt deze af en toe met hikken en stoten. Tijdens wat speurwerk kwam ik op de website van unlimited tuning, hier wordt aangegeven dat hun dit kunnen verhelpen.
Tijdens het vervangen van de xeon koplamp voor mijn Grand Scenic II uit 2007 is de aansluiting van de benzine retour leiding op de injectorengalerij afgebroken deze galerij is tweedehands verkrijgbaar echter om deze eerst te demonteren moet ik...
Betreft : al een tijdje hebben we geen of amper verwarming in onze clio 1.4 benzine bj 2000.
De motor geeft geen foutmeldingen , de warmtemeter ( motor) gaat altijd mooi tot het midden.
Echter na een korte of lange rit is de ventilator altijd aan...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum