Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vandaag van mijn Kangoo uit 2002 met 1.2 16v motor de koppakking, distributie, andere snaren, olie, oliefilter, bougies en koelvloeistof vervangen. resultaat: hij start niet meer.... :( wel brandstof maar geen vonk. Iemand enig idee wat er fout zit?
Ik heb een Renault Grand Scenic 2.0 uit 2007 met ongeveer 100.000 km op de teller. Sinds een maand of 2 hoorde ik bij het starten van de auto een geluid alsof er eventjes een kraan werd opengedraaid (klinkt als stromend water), soms doet hij dit ook...
Beste mensen,
ik zit met mijn handen in het haar... ik wilde de motorolie verversen van de auto van mijn vrouw (maar zonder erbij na te denken heb ik de olie van de versnellingsbak afgelaten :cry2: :cry2: :fp: :fp: :discuss: :shock:. Nu ben ik er...
Ik ben in het bezit van een renault twingo 1.5 Dci (86pk) uit 2012. Nu lekt er koelvloeistof waarschijnlijk uit de radiateur.
Mensen hier ervaring mee met vervangen/kosten.
Mijn scenic uit 2001 1.6 loopt niet helemaal lekker bij koude motor, als ik hem start (start prima) en even stationair laat lopen dan begint hij even beroerd te lopen lijkt een beetje op 3 cilinders, hij vangt dit wel weer zelf op. Als ik wegrijd...
Turbo zat onder de olie, heb deze voorzien van nieuwe seals & lagers. Het olieverbruik is echter nog steeds hoog. Bij koud wegrijden is er nog niks te zien maar zo gauw als de motor iets warm wordt of rap een bocht neemt...
Hallo allen,
Wie kan mij een beetje duidelijkheid geven over het volgende. Ik heb een renault clio 2014 benzine met 90.000 op de teller. Sinds 2 maanden gaat de koelvloeistof echt heel snel leeg ( om de 2 weken) nu ben ik zelf gaan kijken en ben ik...
Heb een Renault Megane Scenic 16/16v uit het jaar 2003 motor K4M versie 708.
welke olie kan ik hier het beste in gebruiken. het is mij niet helemaal duidelijk.
Mijn zoon heeft een Renault Megane cabrio 2.0 IDE van 2000. Hij was er op en neer mee naar Groningen geweest en de terugweg bij het verlaten van de snelweg hield de motor in, wat even later weer beter werd. Hij had niets gezegd en...
Voor mijn laguna 3 dci uit 2010 zoek ik motorolie. Nu krijg ik bij Kroon 3 verschillende typen. Aangezien ik er de ballen verstand van heb, vraag ik mij dan weer af: wat is het verschil en welke kan ik dan het beste nemen?
Ongeveer een jaar geleden had ik een klein projectje, dat uiteindelijk heel groot is geworden.. Het vervangen van de distributieriem. Uiteindelijk is dat met gematigd succes gelukt. Gematigd, want toendertijd liep ik tegen een...
In februari heb ik mijn motor gewisseld. De nieuwe motor draait goed en de auto rijd zalig. Maar bij het optrekken stijgt het motor toerental tijdens het overschakelen terwijl ik het gas wel los...
Twee dagen geleden reed ik met mijn 2013 Megane RS en hoorde ik bij gasgeven een nogal raar, rammelend geluid. Aangezien het ook eng klonk en ik dichtbij de garage was, ben ik daar meteen heen gegaan.
Na inspectie bleek 1 bougie los te zijn gekomen...
Ik heb nog steeds de Renault Mégane Break 1.6 16v automaat uit 2002. Inmiddels 316k op de teller.
Al sinds lange tijd heeft de auto op willekeurige momenten moeite met starten, alleen bij een eerste start v/d dag en nooit voor de ogen vd garage. Op...
Algemene vraag; heb sinds een half jaar een twingo uit 97 voor een prikkie gekocht met aantoonbare kmstand, 88.000.
De distributieriem is in 2011 vervangen bij 76.000 km, gedaan door officiële Renault. Stempel etc staat in boekje. Qua...
Ik heb een kleine uitdaging met mijn scenic 1.6 uit 2001,
Als ik rustig van het gas afkom dan bokt de motor een keer na, het is niet heel extreem maar wel erg irritant.
Ook loopt de motor niet helemaal mooi regelmatig...
Mij werd afgeraden de gloeibougies van deze auto zelf te vervangen.
Als ex monteur dacht ik dat wel even in een half uurtje te doen zelf.
Het schijnt zo te zijn dat deze met grote regelmaat afbreken of door...
Edit: opgelost, zie vraag 2e post. Sinds 28 december ben ik de trotse eigenaar van een Clio 3 estate Tce. Eind januari is er onder garantie iets gedaan aan de luchtinlaat, aangezien er een frappant geluidje te horen was bij het...
Hallo mensen.
Ik heb een Renault clio 1 waarmee ik onlangs mee langs de weg kwam te staan. Oorzaak was dus dat er geen koelvloeistof meer in zat. Nu heb ik de lekkage gevonden. Maar weet de naam van het onderdeel niet. Hoop dat iemand me verder kan...
Ik heb bij mijn Renault Scenic uit 1999 plots een ander geluid.
Het geluid is als beste te omschrijven alsof ik er een sportuitlaat op gezet heb.. een stuk lager en meer geluid. Als ik flink gas geef hoor je hem ook een beetje...
grand scenic II 2.0 op lpg van 2006 324000K
Vandaag de auto aangeboden voor de APK bij een voor mij nieuwe instantie namelijk APK de polder in Lelystad.
De remblokken zijn binnenkort aan vervanging toe en fusee kogel rechts heeft wat speling maar is...
Sinds een maand heb ik een Clio estate 1.2 TCe 100 uit 2011 (km-stand 68.000) en het olieverbruik lijkt voor nu normaal: 2300 km en nog geen 'bolletje' gezakt volgens boordcomputer. Ook tijdens de vloeistofcontroles en wintercheck heb...
Mensen graag even een advies ,
Ik ben bezig met demontage van dit koelsysteem ,maar ik weet niet hoe ik de onderste slang van de kunststof tank met vulopening aka expansievat moet demonteren het vat moet vervangen worden ,maar er zit een kunststof...
Mijn vriendin heeft een Renault Twingo uit 2009 en ik heb sterk het vermoeden dat Airco het niet meer doet. Hij is een keer bijgevuld en dan doet hij het een korte periode en waarna koelt hij niet meer....
Vandaag even dashboard in test gezet en toen kwam deze melding:
capteur temperature d'eau
Normaal zou daar OK moeten staan maar kennelijk zit er toch iets niet lekker. Ik heb dus twee dagen geleden de motor vervangen en zit nu met een aantal...
Ik heb een motor wissel gedaan van een F4P720 naar een F4P722.
Het motorblok uit mijn eigen auto had een elektronische gaspedaal regeling. Dit heb ik dit overgezet op het andere blok. Het uitlaatspruitstuk, smoorhuis met kabelboom ook over gezet...
Ik ben in het bezit van een renault Megane Senice uit 2003. Betreft een 1.8 16v. in juni 2018 heb ik de distributieriem vervangen. Nu weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft maar inmiddels hebben we er zo 17000 km mee...
Zoals het topic al luid, mijn motor moet worden uitgebouwd. Heb besloten de motor te wisselen voor een blok met minder kilometers omdat mijn eigen motor door geknapte snaar stuk is gedraaid.
Nu heb ik al een donor blok gevonden maar zit ik...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum