Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb sinds een aantal dagen een zachte piep-fluit als ik rij. Het is lastig te omschrijven, lijkt misschien nog het meest op een piepend scharnier (van een huis). Dealer vermoed dat het ergens bij de turbo vandaan komt. Geeft aan dat de turbo er...
Afgelopen week is mijn auto voor onderhoud geweest.
Distributieketting vervangen gelukkig netjes gedaan door Renault aangezien de auto pas 2,5 jaar auto is.
Nu viel het mij vandaag op dat er over de motor geen beschermkap zit.
Wel over de accu...
Hoe verwijder ik de intercoolerbuis van de twingo 1.5DCI.
Ik moet het zwarte kleppendekseltje er af hebben om bij de verstuivers te kunnen.
Deze is nog nooit los geweest bij deze auto.
Ik zie meerdere soorten klemmen zitten is daar een how...
Een neefje van ons heeft zijn eerste wagentje gekocht.....een Clio 1.2 benzine van bj 2000.
We kunnen er niet goed aan uit waar het reservoir zich bevindt van deze wagen......in het boekje staan andere afbeeldingen en daarom is het niet duidelijk....
Hallo, ik ben met vakantie en kreeg vanmiddag melding motor te heet. Reed flink door op de autoweg en was lekker zomers temperatuurtje. Snelheid geminderd en eerste afrit genomen. Temperatuur liep gelukkig iets terug vd motor uit rode zone. Motorkap...
Hallo,distributieriem recent laten vervangen sindsdien doet de auto raar,
trekt niet snel op,slaat soms af,soms lijkt de auto af te remmen op de snelweg en bij laag toerental schud de auto.
Renault Scenic type 1 1.6
Het koelvloeistof van mijn Twinglo 1,2 uit mei 2000 is een beetje lek, dus ik kreeg het advies het peil in de gaten te houden en hem geregeld bij te vullen. Maand geleden ofzo bijgevuld, met de verkeerde kleur. Ik weet niet meer welke kleur ik er in...
Ik heb enkele maanden geleden een Renault master 2.2dci gekocht uit 2003 gekocht. De vorige eigenaar had een gat door het dashboard gemaakt en door de luchtfilter met erdoor een buisje zodat hij de remreiniger van binnen in...
Goedemorgen allen!
Mijn vrouw rijdt in een Renault Twingo uit 2008, prima karretje alleen de airco is stuk; geen koude lucht meer.
Zo'n 3 weken geleden naar de garage geweest, die gaven aan dat de koudevloeistof helemaal weg was. Ze hebben er druk...
Ik krijg as vrijdag mijn eerste Renault als tweede auto voor woon/werk
Het is een Twingo van 2011 1.5dci 193000 km
Volgens verkoper moeten de verstuivers vervangen worden omdat er twee inwendig lekken.
Op zich geen probleem ik ben ex...
Ik ben sindskort in het bezit van een Renault megane coupe 2.0 deze heb ik voor niet al te veel geld gekocht bij een autohandelaar. nou heb ik er een...
Sinds een aantal maanden zijn wij de trotse eigenaars van een estafette.
De motor loopt op zich prima maar starten is soms lastig maw bij warm weer geen probleem en slaat ze zonder choke na een aantal keren doorstarten aan. maar soms...
Hallo, ik heb al een tijdje dat mijn Scenic opeens in begint te houden. Dit duurt een paar seconden, meestal als ik langzaam rij of tijdens wegrijden maar een enkele keer wil het ook nog wel eens op de snelweg voorkomen. Soms heb ik dagenlang...
Ik heb een vraag over het trekken van een paardentrailer. Heb me hierover al geprobeerd te informeren, maar de ene zegt dit en de ander zegt dat. Ben benieuwd naar de meningen op dit forum hierom. Ik heb een renault clio estate een...
Hallo allemaal.
Ik zit met het volgende probleem bij mijn renault megane uit 2002 1600 motor.
Ik heb nu al 2 x gehad dat de auto niet op de gas springt maar gewoon op benzine blijft rijden.
Het gaslampje blijft dan ook groen knipperen inplaats van...
Goede morgen mn dochter heeft een clio daar heb ik katalysator van vervangen maaar gaat na eniige tyd in storing motor management lampje.
Lsten uitlezen door VSR garage en de achterste sensor meet geen constante waarde en nu word gezegt dat de...
Goedemiddag heren.
Ik heb een vraagje. Ik heb een renault megane2 van 2006, hatchback 4 deurs.
Ik heb laatst een lpg installatie laten inbouwen.
het werkt allemaal goed op 1 puntje na.
De brandstofmeter die blijft dalen ongeacht ik op lpg rijdt....
Ik heb sinds 1 a 2 maanden af en toe een bonk gevolgd door een schrapend geluid uit de motor zo'n 4 a 5 seconden nadat ik de auto gestart heb. Dit is alleen bij koude motor.
Ik zag dat in 2017 iemand een soortgelijke vraag gesteld heeft...
Ik heb nu in 2 kadjars met de 1.2 te 130pk gereden en hier viel mij op dat bij het gasgeven een fluitend geluid hoorbaar is (turbo?). Ook in een clio van 1 jaar oud hoorde ik dit. In mijn huidige Mégane uit 2012 (1.2 115pk) is dit geluid totaal niet...
Net nadat ik mijn renault megane 2 station uit 2008 gekocht had merkte ik een raar geluid als ik het gas los liet.
Uiteindelijk bleek dit de retourleiding van de airco te zijn die tegen mijn motorblok aan kwam. De garage heeft toen de...
:!: Hallo ik heb een Clio 3 van 2005 nu krijg ik de melding met een sleuteltje Olie vernieuwen. En ik heb nog geen 2000 km met de nieuwe olie gereden. Ik rij niet veel km maar in december 2016 is er nieuwe olie in gegaan. En het oliepeil staat goed....
hallo, ik heb sinds een week een melding ; controleer luchtverontreiniging / controleer injector system staan in het scherm van mijn Renault megane 1.5 dci bose uitv. hij rijdt ook in de noodloop . nu heb ik hem door een vriend laten uitlezen en er...
Hallo ik heb sins kort deze storings melding. en heb hem een keer laten uitlezen en die zeide dat het is met de katalysator is, maar dan blijft die een tijdje weg en komt die weer terug. hoor graag of iemand me verder kan helpen
Vandaag wordt het gaskleppenhuis even schoongemaakt, omdat de auto soms bij het starten op toeren gaat (1000) en dan gelijk terugzakt en afslaat. Moet deze dan nog ingeleerd worden daarna? Ik vind meerdere topics, maar wordt er niet helemaal wijs...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum