Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo iedereen, heb een megane cc 2005 diesel , ben zeer tevreden over auto maar daar er in België meer en meer steden diesels weigeren krijg ik een probleem. Mijn vraag is dus of ik in mijn voertuig een benzinemotor kan inbouwen, eventuele...
Ik ben Philippe uit Belgie en heb een vraag.
Mijn vrouw rijdt sinds kort met een renault Megane Scenic 1.6 e RT automaat 1998.
Het weekend gepasseert heb ik bij een controle ( doe ik wekelijks ) gezien dat er gewoon water op zit en...
goedendag ik ben in het bezit van een renault twingo 2012 type II heb on line een nieuw luchtfilter en bougies besteld en wil deze zelf gaan vervangen
mijn vraag is nu hoe verwijder ik nu het luchtfilterhuis zodat ik er bij kan moet ik dan bepaalde...
Nu het weer kouder wordt heeft mijn Megane weer kuren die vorig jaar in de winter ook al de kop opstaken. Bij een koude start duurt het lang voordat de motor aanslaat. En vaak slaat hij dan na een paar seconden weer af. En als ik gas...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaand probleem.
Sinds al wat langere tijd heb ik last van een haperende auto/ motor. Nu het kouder en kouder wordt lijkt dit probleem ook steeds nadrukkelijker aanwezig te zijn. Bij een koude...
Van de week heb ik mijn Renault Mégane diesel uit 2013 voor de jaarlijkse APK en onderhoudsbeurt (A) naar de dealer gebracht. Kost altijd wel een hoop geld, maar dat hoort er toch een beetje bij als je je auto enigszins...
Ik heb sinds enkele weken een Renault clio 1.4 16v 2006 met ongeveer 100pk
Als ik optrek merk ik een hoop aanzuiggeluid alsof de uitlaat lek is. Ook merk ik bijna niets van die 100 pk. De auto is best traag voor zijn kunnen.
Ook hangt...
Wij hebben 2 weken geleden een Megane III 1.4 130TCE (173.000km) met een half jaar Bovag garantie gekocht. Na een weekend weg met diverse vreemde klachten (stotteren, slecht lopen, inhouden, ESP melding) is de auto terug naar de...
Hallo. Mijn Laguna levert niet het normale vermogen meer. Gisteren tijdens optrekken hoorde ik een knal aan de achterkant, sindsdien geen vermogen meer, wel veel rook. mijn eerste indruk is turbo defect. Niet dat ik er verstand van heb hoor.
Afgelopen weekend de olie ververst van mijn twingo dci90.
Ik kreeg andere olie mee van mijn leverancier van MPM 5w30 C4.
Het viel me meteen op dat deze olie veel dunner lijkt en helderder van kleur is als de 5w30 die ik normaal gebruik.
Kan iemand...
Ik heb in september 2015 een nieuwe renault megane e, type estate bose gekocht. Hij heeft steeds bij de dealer zijn onderhoudsbeurten gehad. Nu blijkt dat hij de afgelooen 6000 km ruim 2,5 liter olie heeft verbruikt. Olieverbruik prima maar slurpen...
Mijn GSIII van ondertussen + 5 jaar is nog nooit nagezien ivm het airco-systeem bij mijn weten.
Op zich koelt de wagen nog altijd goed , ik vraag me dus af of ik dit eens moet laten nakijken ?
Olie verversen + filters + controle van remmen enz doe...
Sinds enkele weken geeft de Renault Megane estate 3 2010, 1.5 110dci direct na het starten kort de melding aan: controleer esp samen met het gele sleutel lampje. Dit gebeurt af en toe en telkens verdwijnt na circa 30sec de melding.
Koude start op benzine erg problematisch.
Bougies- Bobines en injectoren inmiddels vervangen, probleem blijft. Op LPG rijdt auto prima!
Is er iemand die me verder kan helpen? Mijn eigen gedachten: BDP sensor?, brandstofpomp?, CPU? ....
Ik heb sinds een aantal dagen een zachte piep-fluit als ik rij. Het is lastig te omschrijven, lijkt misschien nog het meest op een piepend scharnier (van een huis). Dealer vermoed dat het ergens bij de turbo vandaan komt. Geeft aan dat de turbo er...
Afgelopen week is mijn auto voor onderhoud geweest.
Distributieketting vervangen gelukkig netjes gedaan door Renault aangezien de auto pas 2,5 jaar auto is.
Nu viel het mij vandaag op dat er over de motor geen beschermkap zit.
Wel over de accu...
Hoe verwijder ik de intercoolerbuis van de twingo 1.5DCI.
Ik moet het zwarte kleppendekseltje er af hebben om bij de verstuivers te kunnen.
Deze is nog nooit los geweest bij deze auto.
Ik zie meerdere soorten klemmen zitten is daar een how...
Een neefje van ons heeft zijn eerste wagentje gekocht.....een Clio 1.2 benzine van bj 2000.
We kunnen er niet goed aan uit waar het reservoir zich bevindt van deze wagen......in het boekje staan andere afbeeldingen en daarom is het niet duidelijk....
Hallo, ik ben met vakantie en kreeg vanmiddag melding motor te heet. Reed flink door op de autoweg en was lekker zomers temperatuurtje. Snelheid geminderd en eerste afrit genomen. Temperatuur liep gelukkig iets terug vd motor uit rode zone. Motorkap...
Hallo,distributieriem recent laten vervangen sindsdien doet de auto raar,
trekt niet snel op,slaat soms af,soms lijkt de auto af te remmen op de snelweg en bij laag toerental schud de auto.
Renault Scenic type 1 1.6
Het koelvloeistof van mijn Twinglo 1,2 uit mei 2000 is een beetje lek, dus ik kreeg het advies het peil in de gaten te houden en hem geregeld bij te vullen. Maand geleden ofzo bijgevuld, met de verkeerde kleur. Ik weet niet meer welke kleur ik er in...
Ik heb enkele maanden geleden een Renault master 2.2dci gekocht uit 2003 gekocht. De vorige eigenaar had een gat door het dashboard gemaakt en door de luchtfilter met erdoor een buisje zodat hij de remreiniger van binnen in...
Goedemorgen allen!
Mijn vrouw rijdt in een Renault Twingo uit 2008, prima karretje alleen de airco is stuk; geen koude lucht meer.
Zo'n 3 weken geleden naar de garage geweest, die gaven aan dat de koudevloeistof helemaal weg was. Ze hebben er druk...
Ik krijg as vrijdag mijn eerste Renault als tweede auto voor woon/werk
Het is een Twingo van 2011 1.5dci 193000 km
Volgens verkoper moeten de verstuivers vervangen worden omdat er twee inwendig lekken.
Op zich geen probleem ik ben ex...
Ik ben sindskort in het bezit van een Renault megane coupe 2.0 deze heb ik voor niet al te veel geld gekocht bij een autohandelaar. nou heb ik er een...
Sinds een aantal maanden zijn wij de trotse eigenaars van een estafette.
De motor loopt op zich prima maar starten is soms lastig maw bij warm weer geen probleem en slaat ze zonder choke na een aantal keren doorstarten aan. maar soms...
Hallo, ik heb al een tijdje dat mijn Scenic opeens in begint te houden. Dit duurt een paar seconden, meestal als ik langzaam rij of tijdens wegrijden maar een enkele keer wil het ook nog wel eens op de snelweg voorkomen. Soms heb ik dagenlang...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum