Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Bij deze wil ik u het volgende voorleggen.
Hieronder een feiten relaas met de kanttekening dat eerstgenoemde manco’s zijn opgelost. In het kader van de beeldvorming en het volledig zijn noem ik deze toch
Heb in meerdere (Renault Laguna v6) auto's goede ervaring met een wat doorzichtige soort motor-honing.
Maakt ratelende kleppen/klepstoters stiller en maakt interne smering beter.
(Versleten) motoren worden er stiller van; lopen soepeler.
Kost zo'n...
Hey mensen , ik wil de bakolie van m'n Clio2 1.5dci (Bak JH3145) vervangen wegens schokkerig vertrekken vanuit stilstand.
Bij warme motor (en bak) is het probleem weg.Bij koude motor dribbelt ie zonder echt van z'n plek te komen.
Er werd hier al...
Ik heb een Renault Megane Scenic 16/16v uit het jaar 2000. Is het noodzakelijk om de olie af te tappen om de Oliefilter te vervangen? Hij lekt namelijk olie bij de filter. Ik denk dat deze niet goed gemonteerd is.
Goedeavond. Mijn kangoo 4x4 1.9 dci is er tijdens het rijden plotseling mee opgehouden. Gelijk toen de motor er mee ophield ging het motor stoplamje knipperen. Hij is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Waar zou dit evt aan kunnen liggen??...
Hallo, ik heb bijna een jaar geleden een renault megane 2 gekocht bj 2009 met 187000 km op de teller gekocht.
Een week nadat ik deze had gekocht begon ik een raar fluitend geluid te horen als ik kortstondig gas gaf met de koppeling ingedrukt dit was...
Ik heb een Renault Laguna 1 met 1600 16v motor nou is als volgt tot aan 100km per uur trekt die goed maar zodra ik wil versnellen naar de 130 is het net of de motor inhoud en moet die echt moeite doen om te versnellen
Iemand tips
Beste Renault lezers met een K4M 1.6 16v motor op benzine en of lpg
Ik heb sinds een paar maanden een megane 2 coupe cabriolet 1.6 16v uit 2004 met wat gebreken die ik op moest lossen. om mensen die soortgelijke problemen ook te willen helpen hier...
hallo allemaal
de thermometer van mn auto geef niet meer als tot de eerste streep {kwart van de meter}aan bij deze buiten themp,
verwarming geeft wel warme lucht
bij hogere snelheid gaat hij net boven de kwart
heb ik een thermostaat die bij 83...
Hallo, ik ben Tanja en ik heb een Twingo 1.2.1. De motor lekt olie en dat komt op de motor en verdampt. Nu kan ik niet zien waar hij precies lekt. Nu zit er pal onder de vuldop een soort bakje van een 2cm in het vierkant. Daar zit wel olie in en kan...
Een aantal weken geleden is het middenstuk van de uitlaat, van onze Dacia Sandero (BS) Hatchback 1.4 (55kW) vervangen omdat hij in het midden doorgeroest was. Sindsdien geeft de Dacia een schavend/schrapend geluid, alsof er metaal...
Hallo,
De temperatuurmeter van mijn Renault Clio 1.4 uit het jaar 1998 doet het heel af en toe (vaak als ik over een hobbelige weg heb gereden slaat ie soms aan). Ik denk dus dat de temperatuursensor kapot is. Nu heb ik zelf niet heel veel verstand...
Ik heb een lastig probleem met mijn auto dat volgens mij voor de technici onder jullie volgens mij een uitdaging is.
Ik heb een Megane 1.5 dci uit 2005 met ca. 340.000 km op de teller.
Sinds kort krijg ik regelmatig de...
Ik heb recent een Megane Coupe 2.0 TCE uit 2009 aangeschaft en ik ben op zoek naar een bedrijf voor chip tuning. Na langdurig zoeken op het internet kwam ik niet tot een duidelijke conclusie. Er is erg veel aanbod op het gebied van chip tuning en...
Hoi zou iemand mij kunnen helpen ik heb momenteel een Renault scenische 1.6 16v uit 2002
Ik heb laatst een ander blok erin laten leggen wat best wel wat koste
Maar helaas doet de auto nu raar
Sinds kort als ik hem start draait hij 2000 toeren en...
Ik heb een bijgeluid vanonder de motorkap van mijn Megane 3 1.5dci 81kw b.j. 10-2013 / k9k636 ) Omdat een geluid moeilijk te omschrijven is heb ik op internet/YouTube gezocht, bijgaand de link. Het geluid klinkt hetzelfde en is bij...
Ik had al langere tijd een kort piepje wat van de multiriem leek te komen bij het starten. Dat was altijd maar een fractie van een seconde. Nu is hij de laatste tijd meer gaan piepen dus heb ik een keer de multiriem eraf gehaald....
Hallo ik ben nieuw op het forum en ik zou graag e.e.a over mijn kangoo te weten komen.
Bij het afremmen op de motor is er een ratelend geluid waar te nemen. Dit is enkel als de motor op bedrijfstemperatuur is. Tussen 3000 en 2000 toeren. De garage...
Hallo iedereen, heb een megane cc 2005 diesel , ben zeer tevreden over auto maar daar er in België meer en meer steden diesels weigeren krijg ik een probleem. Mijn vraag is dus of ik in mijn voertuig een benzinemotor kan inbouwen, eventuele...
Ik ben Philippe uit Belgie en heb een vraag.
Mijn vrouw rijdt sinds kort met een renault Megane Scenic 1.6 e RT automaat 1998.
Het weekend gepasseert heb ik bij een controle ( doe ik wekelijks ) gezien dat er gewoon water op zit en...
goedendag ik ben in het bezit van een renault twingo 2012 type II heb on line een nieuw luchtfilter en bougies besteld en wil deze zelf gaan vervangen
mijn vraag is nu hoe verwijder ik nu het luchtfilterhuis zodat ik er bij kan moet ik dan bepaalde...
Nu het weer kouder wordt heeft mijn Megane weer kuren die vorig jaar in de winter ook al de kop opstaken. Bij een koude start duurt het lang voordat de motor aanslaat. En vaak slaat hij dan na een paar seconden weer af. En als ik gas...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaand probleem.
Sinds al wat langere tijd heb ik last van een haperende auto/ motor. Nu het kouder en kouder wordt lijkt dit probleem ook steeds nadrukkelijker aanwezig te zijn. Bij een koude...
Van de week heb ik mijn Renault Mégane diesel uit 2013 voor de jaarlijkse APK en onderhoudsbeurt (A) naar de dealer gebracht. Kost altijd wel een hoop geld, maar dat hoort er toch een beetje bij als je je auto enigszins...
Ik heb sinds enkele weken een Renault clio 1.4 16v 2006 met ongeveer 100pk
Als ik optrek merk ik een hoop aanzuiggeluid alsof de uitlaat lek is. Ook merk ik bijna niets van die 100 pk. De auto is best traag voor zijn kunnen.
Ook hangt...
Wij hebben 2 weken geleden een Megane III 1.4 130TCE (173.000km) met een half jaar Bovag garantie gekocht. Na een weekend weg met diverse vreemde klachten (stotteren, slecht lopen, inhouden, ESP melding) is de auto terug naar de...
Hallo. Mijn Laguna levert niet het normale vermogen meer. Gisteren tijdens optrekken hoorde ik een knal aan de achterkant, sindsdien geen vermogen meer, wel veel rook. mijn eerste indruk is turbo defect. Niet dat ik er verstand van heb hoor.
Afgelopen weekend de olie ververst van mijn twingo dci90.
Ik kreeg andere olie mee van mijn leverancier van MPM 5w30 C4.
Het viel me meteen op dat deze olie veel dunner lijkt en helderder van kleur is als de 5w30 die ik normaal gebruik.
Kan iemand...
Ik heb in september 2015 een nieuwe renault megane e, type estate bose gekocht. Hij heeft steeds bij de dealer zijn onderhoudsbeurten gehad. Nu blijkt dat hij de afgelooen 6000 km ruim 2,5 liter olie heeft verbruikt. Olieverbruik prima maar slurpen...
Mijn GSIII van ondertussen + 5 jaar is nog nooit nagezien ivm het airco-systeem bij mijn weten.
Op zich koelt de wagen nog altijd goed , ik vraag me dus af of ik dit eens moet laten nakijken ?
Olie verversen + filters + controle van remmen enz doe...
Sinds enkele weken geeft de Renault Megane estate 3 2010, 1.5 110dci direct na het starten kort de melding aan: controleer esp samen met het gele sleutel lampje. Dit gebeurt af en toe en telkens verdwijnt na circa 30sec de melding.
Koude start op benzine erg problematisch.
Bougies- Bobines en injectoren inmiddels vervangen, probleem blijft. Op LPG rijdt auto prima!
Is er iemand die me verder kan helpen? Mijn eigen gedachten: BDP sensor?, brandstofpomp?, CPU? ....
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum