Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag mensen,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Ik heb nog steeds mijn GS uit 2005 met LPG_G3. Een aantal mankementjes gehad, waaronder natuurlijk de display.
Maar nu blijkt ie olie te lekken doordat de ontluchtingsslang verstopt...
Hallo allemaal ik ben nieuw hier, en heb sinds begin december een scenic 2 uit 2004 met toen 135000 op de teller ik heb er nu ruim 6000 km mee gereden en het lampje luchtverontreiniging ging vanochtend branden en niet meer uit. :(
Mijn vraag wat is...
Hallo. Ik ben nieuw op dit forum, dus even kort voorstellen; via allerlei omwegen door gezinsuitbreiding weer bij Renault terechtgekomen. Ondanks wat minder prettige eerdere ervaringen toch weer de stap naar Renault gezet. Die minder prettige...
Is mijn 1.5 dci ( 28 feb 2006) motor van de 2e generatie? De motor levert 106 pk en zit in een scenic tech road.
Ik lees allerlei verhalen over de slechte k9k (1.5dci) vooral de lagers schijnen problemen te geven.
Is mijn...
Ik krijg de melding inspuiting controleren op mijn display van mijn Scenic II van 2004.
Naar de dealer geweest en aan de PC gehangen, blijkt de luchtmassameter defect te zijn zegt ie.
FF vervangen zegt ie, 370 pleuries.
Sinds twee weken hebben wij een Grand Scenic deluxe uit 2006. Al vrij snel constateerden wij een licht getik of ratel ergens voor onder het dashbord. Wij weten nu zeker dat het geluid gekoppeld is het geven van gas.
Tijdens het rijden op constante snelheid (40 a 50 km) hoor ik een zacht tikkend geluid ergens onderin het dashboardkastje. Wanneer ik ietje gas bijgeef is het geluid direkt weg, wanneer ik daarna zachtjes het gaspedaal ietsje terug laat komen is...
Ik verlies wat kv en zie dit liggen op de bak; links onder de accu zeg maar.Vanmiddag geprobeerd kunststof plaat onder de accu los te krijgen maar de torx bouten zitten te vast geroest.
Met de hand de T...
Hallo,
Ik heb een Grand Scenic uit 2055. Inmiddels ruim 200.000km op de teller. Zelf heb ik hem nog maar een jaar, maar heb er al veel aan gehad.
Al vanaf de aanschaf vind ik dat er een bepaalde resonantie in het gaspedaal zit. Een vriend die enig...
Vorige week op de terugreis vanuit vakantie Zwitserland, deed mij auto al wat raar, startte moeilijk liep niet lekker stationair en kreeg een melding emissiesysteem controleren. een paar dagen...
Model/uitvoering : Renault Grand Scenic
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine
Hallo,
Ik ben op zoek naar het ophangmechaniek voor een reservewiel voor een Grand Scenic.
Die worden helaas maar weinig 2ehands aangeboden, maar ik zag ze wel voor een...
Ik rijd een Scenic 1.6 16v uit 2007. Ik vermoed dat deze auto meer inhoudt, ofwel meer power heeft, dan hij mij laat zien. Dit komt door het volgende.
In januari van dit jaar heb ik in een Grand Scenic eveneens uit 2007 een proefrit gemaakt en in...
Net een groot onderhoud laten uitvoeren waarbij op mijn verzoek ook de koelvloeistof is vervangen (op vakantie een lek gehad, door ANWB ter plekke gerepareerd, bijgevuld met water)....
Renault scenic II 1.9 dci
Bouwjaar 2004
Diesel
Bij het staren van de moter (koud) display geen problemen. Na het starten van de motor (warm) gaat mijn lampje service branden maar gaat na 100-300 meter rijden weer uit en blijft uit en heb weer vol...
Gisteren mijn GS uit 2005 naar de dealer gebracht voor een grote beurt. Zat wel een rammel in de motor dus daar wilde ik ook even naar laten kijken.
Iets na enen werd ik gebeld dat er toch iets mis was met het geluidje en dat de reparatie incl grote...
Ik heb een Scenic II 2.0 2004 Km-stand +/- 115000. Sinds een week draaide bij het starten of bij het intrappen van de koppeling de motor op meer dan 2000 toeren stationair. Het verdween ook weer even spontaan als het kwam. De laatste 2 dagen draait...
Ik ben naar tevredenheid in het bezit van een Renault Grand Scénic 1.6 16v van september 2004. Ik heb deze auto gekocht in 2008 bij een Renault dealer waarbij mij werd gemeld dat de auto afgeleverd zou worden met een onderhoudsbeurt...
Wagen houdt in, zou de EGR eens willen reinigen maar kan hem voor mijn Scenic niet meteen vinden ;-)
op alle youtube filmpjes zit hij kort bij de overgang van de luchtdarm naar de inlaatstuk, daar zit wel een klep, maar niet de cylinder met...
Wij zijn toe aan een andere auto en zijn zeer gechameerd van de Grande Scenic.
Nu is mijn oog gevallen op 1 uit 2005 , maar na verschillende onderwerpen over deze motoren te hebben gelezen slaan bij ons een lichte twijfel toe.
Is het...
Wij zijn opzoek naar een scenic vanaf 2004 op LPG, nu heb ik een knappe op het oog van 2004 met redelijk weinig kilometers
en goed onderhouden. Nu weet ik dat de oude 1.4 motor van renault een ketting had en geen riem en dus
niet vervangen hoefde te...
Ik heb een Scènic 2004, LPG, waarvan 1 bobine er steeds in no time binnen paar dagen uitknalt. Zowiezo vliegen de bobines er om de haverklap uit. Maar die ene is helemaal een ramp. Schijnt op LPG sneller kapot te gaan, door t verhitten, dan op...
Onze Scenic II 1.5 dCi van 2006 hort en stoot na zijn eerste start.
Nu heb ik vernomen dat er over een lengte van ca.5cm lucht in de brandstofleiding zit en wel de leiding tussen het filter en het handpompje. Zou dit het probleem...
Ik ben in bezit van een Grand Senic 1.9 DCI uit 2005. Ik wil preventief het brandstoffilter vervangen maar kan het niet vinden. Kan iemand mij vertellen waar het filter zit en hoe ik erbij kan komen? Verder vraag ik mij af of na...
Ben in het bezit van een Grand Scenic 2004 (benzine 1.6) en sinds kort maar de auto een ratelend geluid aan het einde van de koude start. Vaak slaat de auto gewoon aan maar soms moet ik een tweede keer starten waarbij ik...
Hallo, ik ben in het bezit van een Scenic II 1600 16V. Auto is voorzien van een Vialle LPI installatie. Auto maandag gebruikt, niets aan de hand. Gisteren auto weer van stal gehaald en doet zich het volgende voor. Auto rijdt op benzine normaal, doch...
Ik ben sinds kort in het bezit van een Scenic 16i bouwjaar 2000, 117000km. Het valt mij op dat de motor een nogal roffelend geluid maakt zo vanaf 2500 toeren. Niet alleen bij het optrekken dus. Volgens mij komt het bij het luchtfilter vandaan. Als...
Mijn grand Scénic II 2.0 16V uit 2005 staat nu aan +- 190.000,
Vandaag viel tot mijn verbazing ineens de zeer rustige synchrone loop van de motor op.
Deze mooie loop van het blok herken ik van mijn vorige 2.0...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum