Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heb een Grand Scenic 2.0 16V van 2004 met 186000 km op de teller nou wil ik hem een grote beurt geven en alles naar kijken.
De auto gaat in Juli 2011 met een caravan van 1100kg naar Hongarije op vakantie voor 4 weken.
Nou heb ik met...
Rijd al enkele jaren een Scenic II, phase I (bwjr 05/2006).
Begint sinds kort - als ie warm is - te bokken. Horten en stoten. Slaat soms zelfs af en geeft dan in boordcomputer foutmelding van injectiesysteem.
Weet van 2-tal jaren geleden, dat dit...
ik heb het volgende probleem met onze scenic 1.9dti uit 2002
klacht ontstond als eerste met eens in de 10 minuten motor vermogen weg grote wolk met onverbrande diesel uit de uitlaat,
na 5 seconden probleem weg en auto reed weer gewoon zoals...
Begin december 2010 is de distributieriem vervangen. Nadat deze vervangen was merkten we dat de wagen trager optrok en anders reageerde op het gaspedaal... Ik dacht dat dit wel zou beteren als hij terug enkele km had gereden...
Na een kleine...
De turbo van mijn grand scenic 2.0 2004 is defect.
Ineens weinig vermogen meer en met warme motor iets van een rammel/tik.
Naar dealer gebracht. Motor moet vervangen worden en turbo ook . Op mijn vraag wat er dan precies aan de hand Maakt niet...
Ik heb een Scenic van 2005 , deze heb ik 2de hands gekocht bij een erkende Opel dealer ik heb die wagen nog maar met moeite 2 maand , ik zag in mijn garage thuis wa olie liggen ik daarmee terug naar de dealer zij hebben dit gewoon afgekuist , maand...
Ik heb een probleem met mijn Renault Scenic 1.6 benzine/LPG (130000km op de teller) 4 maanden geleden heb ik hem gekocht bij een dealer. Het is een fijne auto waar ik met plezier mee naar mijn werk rijdt (35km) en met nog meer plezier weer...
Vandaag wilde de Scenic bijna geen toeren meer maken en alleen maar stotteren. Volgens de ANWB was de rechter bobine (als je voor de auto staat) gesneuveld. Snel een nieuwe gehaald van Beru en ik dacht dat ze daarna mooi liep tot ik snelheid ging...
Hallo,
Graag zou ik de volgende info willen hebben voor onderhoud werkzaamheden.
Moeten er kleppen gesteld worden zo ja welke speling of zijn het hydrolische klepstoters?
Welke olie en bij welke intervallen.
Remolie vervangen bij welke interval....
Ik heb een vervelend probleem met onze Renault Grand Scenic uit 2006, hopelijk is er hier iemand die kan helpen. Onze auto heeft bij aankoop een grote beurt gehad en wij hebben er inmiddels al weer meer dan 15000 km mee gereden. Na...
Ik zou graag eens te weten komen waar het luchtfilter zit bij een Grand Scenic uit 2005.
Heb vanmorgen eens zitten zoeken maar kon het niet vinden. :oops:
Liefst met een plaatje erbij, werkt iets makkelijker, thx
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jan-Paul en sinds oktober in het bezit van een grand scenic, 20 16v Dynamique Luxe.
Deze auto heb ik voor een goed prijs kunnen overnemen :dance:
hallo ik heb een probleempje met mijn scenic .als ik de auto s,morgens start loop hij 10 sec normaal daarna zit er een schurend geluid in na ongeveer 10/a 20 sec loop hij weer normaal doet hij alleen als hij koud is veders loop hij goed trekt goed...
heb voor een kennis een vraag.
ivm met hun gezin zoeken ze een 7 persoons wagen en gezien hun budget is een espace net iets te duur.
dus dacht ik aan een grand scenic.
nou is mijn vraag welke benzinemotor is het beste om te nemen?
en ze overwegen...
Ik heb een vreemd geval bij mijn scenic 1.9 Dci (99kW) van 2006.
Van de zomer is het oranje servicelampje gaan branden, en kreeg ik de melding controleer emissiesysteem .
Bij het uitlezen gaf de computer aan partikelilter .
Nu had voor ik...
Ik heb laatst op ebay een OBD2 USB interface gekocht incl software (wel 5 soorten!). En dat voor 29,90 incl verzending.
Dus gelijk effe de comp uitgelezen, en jawel ik heb een opgeslagen storing met code P 0010A.
Google leert mij dit:
A code...
Ik heb onlangs bij een garage de distributieriem laten vervangen.
Nu krijg ik door verhalen van andere en eigen ervaringen een nare smaak bij deze garage.
Op de nota staan dingen die gewoon niet vervangen zijn.
Ik wil eigenlijk een...
Heb Op het internet hele goede ervaringen gelezen van mensen die TSL Tri-Star Petroleum Based Olieversterker toevoegen aan de olie als ze hem verversen.
Heb een Grand Scenic 2.0 16V van 2004 en hij heeft 185000 km gelopen en het motortje loopt nog...
Mijn Scenic 1.9D start alleen 's morgens heel slecht, 4 a 5 x voorgloeien en gas bijgeven.
Eenmaal aan de praat gaat het de gehele dag zeer goed, voorgloeien en starten.
Wat zou het slechte starten 's morgens kunnen veroorzaken?...
Ik ben op zoek naar een instructie handleiding voor het LPG gebruik bij mijn Scenic die af fabriek voorzien is van LPG. Wanneer schakelt de LPG in? Welke invloed heeft de stand van de LPG schakelaar op de boordcomputer zoals nog te rijden km . Het...
Ik heb een Renault scenic van 2002 en moest gisteren ALWEER 2 bobines laten vervangen. In twee jaar zijn er nu al 4 vervangen. De ellende is dat je dan weer op de sleep moet want doorrijden als de auto de gebreken vertoont durf ik niet, kortom...
Hallo, wij hebben een Renault Scenic uit 2004. Tot nu toe probeelmloos mee gereden. Gisteren reden wij echter terug van het boodschappen doen naar huis (ritje van 5 minuten) toen we ineens een enorme stank in de auto roken. Eenmaal thuis zagen we...
Ik lees op het forum veel over problemen met kapotte kruskaslagers, maar hierbij gaat het om motoren van 2004.
Mijn auto is van bouwjaar 2006 en het ziet er naar uit dat ik ook dit probleem heb.
Kan iemand mij advies geven wat te doen in dit geval?...
hebben sinds een paar weken startproblemen met onze Grand Scenic. Hebben een 1.6 16 V benzinemotor en hebben al een paar keer gehad dat de auto, na het indrukken van de startknop, wel de startmotor aanstuurt maar de auto niet aanslaat....
Ik heb een Scenic met een 2 ltr motor uit 2004. Vorig jaar distributieriem laten vervangen door de Renault dealer. Nog geen jaar later (april 2010) slaat de motor voor een stoplicht af en wilt niet meer starten. Naar de dealer afgesleept voor een...
Ik heb een Grand Scenic 1.9 dci uit 8/2005. Na een stop bij een tankstation langs de snelweg wilde ik verder rijden, maar nog op het terrein van het tankstation hoorde ik een geratel komen uit de motor. Ik heb meteen geparkeerd en de motor uitgezet....
Vandaag voor de eerste keer mijn renault scenic (bj 2007) naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt. Vorig jaar gekocht met 22000 op de teller.Volgens Verkoper zou ik nu voor een controle terugmoeten. Nu (15000 km verder) blijkt...
Sinds enkele dagen hoor ik een geluid van onder de motorkap wanneer ik de auto start met een koude motor. Het geluid lijkt vanuit het motorblok of ergens daar heel dicht bij in de buurt te komen.
Het klinkt als een...
Ik heb een Scenic II 1,5 DCI uit 2003 met 184.000 km op de teller en nu doet zich het volgende probleem voor:
van de week ging tijdens het rijden het gele service lampje branden,met de melding in de boordcomputer: inspuiting controleren.
ik...
Dag allemaal.
Sinds een paar weken zit er een trilling in de motor (Grand Scenic 2004 2.0 L )
Tijdens het rijden is er niets te merken.
Het lijkt alleen net alsof je in een oude diesel zit: meer geluid en trillingen.
Wie heeft er tips? :D
Onze wagen loopt tot nu toe geweldig, maar er treedt een raar verschijnsel op bij het doortrekken in de hoge toeren. Als je boven de ongeveer 5000 toeren komt, dan hoor je vanachter het dashboard (al ligt de motorruimte meer voor de hand) een soort...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum