Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Inmiddels ben ik zo'n 1,5 jaar in het bezit van een tweedehands Renault Zoe 22kw, wat mij uitstekend bevalt. Via mijn zonnepanelen op mijn dak rijd ik vrijwel volledig 'groen'. Nu heb ik een paar vragen, waarop mede Zoë gebruikers...
Ik ben in een discussie verwikkeld met mijn dealer en Renault Nederland mbt de BMS update.
Mijn Canze zegt dat de SOH 76% is. De dealer (Bochane Arnhem) wil dat ik betaal voor de BMS update, ik vind van niet.
Er moet ook een APK en onderhoudsbeurt...
Op het Duitse forum wordt regelmatig gesproken over een aanhanger achter de Zoe, in Oostenrijk zijn er ook een paar Zoe's te vinden met trekhaak. Het gaat om aanhangers zowel geremd als ongeremd met een max. gewicht van 750 kg. De trekhaak schijnt...
Ik wil een OBD kopen m.n. om snel te kunnen zien hoe de toestand van de accu is (hoop nog steeds een betaalbare Zoe met koopaccu te vinden). Alleen lees ik de meest tegenstrijdige verhalen (i.c.m. Zoe) over de ELM327. Soms zou het zijn dat je min....
Ik zit op laceentrale.fr te kijken. Een van de problemen is hoe zie ik welke accu er in zit .
Bij x210, x240 is dat volgens mij simpel altijd 22 Kw. Maar bij R90 is mij dat onduidelijk en aangezien mijn Frans erg beperkt is maakt dat mailen wat...
Even een vraagje weet iemand het aanhaalmoment van de wielbouten van de Zoë (41 Kw.) met stalen velgen dit i.v.m. Zomer/winterbanden wissel! Heb heel internet afgezocht maar kan niet vinden...
Vandaag reed mijn dochter met de Zoe op een 80 km weg. En kreeg ineens storing remsysteem in het scherm.
Het vreemde was dat ze niet meer kon remmen, als ze op het rempedaal trapte voelde het trillend aan.
Ze kon niet meer remmen en heeft met...
Als ik op een klinkerwegdek rij komt vanaf de voorkant een rammelend geluid uit de ZOE. Zover ik kan nagaan zit alles vast. Behalve de binnenkant van de spatborden, in dit kunststof onderdeel zit behoorlijk wat speling. Kan het ver indrukken...
Beste medeZoe-rijders,
Korte vraag: is de antenne van de GPSontvanger onderdeel van de antenne op het dak? (dat zwarte antennetje dat eraf geschroefd kan worden). Achtergrond: mijn GPS was weer eens een paar dagen van slag (pointer staat op een...
Als ik met mijn Zoe over een drempel rij en er af ga hoor ik bij het inveren een krakend geluid.
Ik kan nog niet goed plaatsen of dit van de ophanging af komt of dat het interieurdelen zijn.
Al weer even geleden maar wellicht relevant mochten anderen dit probleem ook ervaren: Ongeveer 4 weken na het ingebruiknemen van mijn Zoe is de BCB (onderdeel van de lader) defect geraakt. Zoiets gebeurt altijd op het slechtste moment, namelijk ver...
Ik heb een technische vraag:
Zoals sommigen van jullie weten zijn wij off grid.
Nu willen we de Zoe gaan laden op ons thuissysteem dat we willen uitbreiden.
Sinds een tijdje heb ik de verlichting op stand Auto staan, zodat de auto zelf bepaalt wanneer het dimlicht aan gaat, en wanneer alleen dagrijlampen. Als het dimlicht aan gaat, schakelt ook de navigatie op nachtkleuren.
Over het algemeen werkt het...
Sinds een aantal maanden heb ik in mijn ZOE van 2017 last van een wat vettige/frituur lucht. Er wordt nooit frituur gegeten in de auto. Hij ruikt gewoon niet fris. Kan dit soms te maken hebben met de airco? Als iemand suggesties heeft hoor...
Context: dit is geen keyless entry, een simpele life sleutel, moet in de sleuf
Na bijna 5 jaar trouwe dienst merkte ik dat de auto een beetje lastig op de keycard reageerde. Kaart in sleuf, kaart niet herkend in het display. In de loop van de weken...
Heel technisch is mijn vraag niet, maar de raamrubbers aan de buitenkant van de portieren zitten. Die schuiven namelijk tijdens het rijden en bij het autowassen omhoog, dus Zitten behoorlijk los. Die van de voorportieren meer dan die van de...
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een 2e hands Zoe en heb er één gevonden die mij aanspreekt bouwjaar 2015 type Intens.
Nu heb ik in de media begrepen dat er nu door Renault een type 2 Zoe op de markt is gekomen met een grotere actieradius 400 km....
De auto gaf aan elektrische storing gevaar, rood aangegeven rechts in het display, hierna is de auto ophaald door een berger en afgevoerd naar de gagage
hij reed nog wel maar ik mocht niet verder...
De linkerdeur van onze ZOE maakt een rammelend geluid. Het bakje uitgeruimd, het geluid blijft. Hoe haal ik de interne bekleding los, zonder van alles kapot te maken? Kennelijk ligt er iets los in de deur. Het is een ZOE van eerste kenteken...
Als je de ZOE parkeert en op slot doet, staat er na een paar minuten geen spanning meer op de 12V connector. Voor normaal gebruik is dat ook goed, want de 12V accu wordt dan niet bijgeladen vanuit de 400V accu. En je hebt de 12V accu nodig om later...
Sinds 16 januari 17:11 wordt de data over laadniveau en -status in de ZE Services app niet meer geupdate. Ook ontvang ik sindsdien geen e-mails meer over starten en stoppen van het opladen.
De laatste week verloopt het ontgrendelen/openen van de laadklep (het Renault logo) niet soepel meer. De elektromotor van die klep hoor ik wel, maar hij blijft dicht! :shock: Na 4-5 keer proberen opent het ding zich wel. Aangezien de auto nog geen 3...
De achterportieren hebben zo'n 'nokje' (mechanische weerstand) waardoor ze open blijven staan. Ik veronderstel dat deze mechaniek in het tonnetje zit direct boven de onderste scharnier (zie fotos).
Bij mij wordt die weerstand wat groter. Misschien...
Misschien een vreselijk noob vraag, maar de koplampen van de Zoe, krijgen die spanning via de 400 volt accu onder mijn billen? Of via de 12 volt accu? Als je de auto aanzet in de avond gaan de koplampen direct branden en blijven lekker branden, kan...
Gisteren toch maar voor 3 jaar updates gekocht voor de Zoe.. ik heb een factuur gekregen, ik zie het staan in mijn Rlink store, als ik op beheren en mijn pakketten klik, komt er een popup dat er een update is, maar mijn Rlink zegt dat de SD...
Het viel ons op dat de airco en de kachel vrijwel niets meer deden.
Omdat een goed vriend om de hoek een garage heeft, hebben we de airco vloeistof en drukken gecontroleerd.
Voor zo ver hij kan.
Er zou 1000 gram in moeten zitten en er zat...
Ik heb sinds een maandje een zwarte R90 Intens. Héél fijn ding.
We laden tot nu toe voornamelijk op een openbare laadpaal bij ons in de buurt, maar ik ben bijna zover dat ik een laadpunt bij onze parkeerplaats in de VvE-garage kan aanvragen. Leden...
Heb je deze melding wel eens gehad?, en dat je dacht: Waar komt die nu opeens vandaag? Hill Start Assist_.JPG Ik wel, maar nu weet ik wat de meest waarschijnlijke oorzaak daarvan is.
Na deze foutmelding volgen nog enkele boodschappen, maar heeft...
Vandaag weer proberen te laden bij een Evbox lader (station Arnhem). Gewoon weer niet werken he, rode ring op de lader en auto blijft zeggen bezig met controleren , tot de rode ring.
Heeft dit nu echt met software in m'n Zoe te maken? Kan de dealer...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum