Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Om de voorzieningen voor elektrisch autorijden in Nederland te verbeteren hebben wij een onderzoek georganiseerd voor mensen met een elektrische of een plug-in hybride auto. We willen graag in gesprek gaan over ervaringen, en nieuwe ideeën aan...
Ik vraag mij echt af waarom altijd de vergelijking gemaakt moet worden waarbij het twistpunt de vervuiling is? waarbij elk item op zichzelf beoordeeld wordt. Volgens mij gaat het om het groter geheel en alles hangt...
Even een geheel andere vraag. Wie kent een leuke B&B? Net over de grens in Duitsland of in de grensstreek? (lekker eten, bier en boodschappen doen, voor de brandstofkosten hoeft het niet... :wink: )
2 eisen:
1 Ligbad
2 Laadpaal aanwezig of dichtbij?
Er is door de ADAC berekent dat electrisch rijden duurder is dan benzine/diesel rijden. Maar hoe zo tot die bereking gekomen zijn, daarover bestaan dan weer de nodige vragen... ADAC is lekker bezig in Duitsland!
Wie heeft er ervaringen met deelname aan een zonnepanelen coöperatie, om zo het stroomverbruik van de Zoe (nagenoeg) volledig te genereren. Kan handig zijn als eigen dak niet de capaciteit heeft een dergelijke hoeveelheid stroom te genereren.
Een van de services van Renault bij een ZE auto is ZE Mobiliteit. Middels deze service krijg je extra korting bij het huren van een auto bij Avis. Via Mijn Renault/mijn auto/ZE Mobiliteit kom je op een site waar 10% korting wordt beloofd voor...
Ben ik de enige die consequent het voetgangersgeluid uitzet bij vertrek? Ik vind de stilte tijdens het (langzaam) rijden een van de fraaiste eigenschappen van de Zoe en de pedestrian horn is dan echt een show stopper. Als je veel in de stad rijdt is...
Ik heb vanaf de ontvangst begin oktober j.l. de Benelux kaarten van versie 905 er in zitten.
Er is reeds enige tijd versie 935 voorhanden.
Maar hoe ik het probeer, ik kan nog steeds niet een gratis update naar kaartversie 935 binnenhalen via de...
Tot een aantal weken geleden gaf de The New Motion app (op iPhone) zeer nauwkeurig weer wanneer een laadpaal beschikbaar (groen) of bezet (blauw) was. De laatste weken is dat niet meer het geval. Vanavond nog stonden bij een laadpaal 2 auto's te...
Heb ik precies een jaar geleden gedaan Martijn. Moet nog wel even het Renault pech nummer (inclusief bij de accuhuur) opzoeken, want ik had dus afgelopen weekeinde BIJNA energiepech. In het buitenland! ;-)
Heb je dat ook wel eens gehad, je hebt net je auto aan een laadpaal gehangen, en dan kom je er achter dat je nog een raam open hebt staan. Maar op dat moment kun je het raam niet meer sluiten! :( De enige manier is de laadkabel los te maken, de...
Naar aanleiding van de inhuldiging van de snellaadzuil Electrabel (GDFSuez) nabij het Noordstation in Brussel, schreef ik een kort stukje tekst dat ik graag met jullie deel. Toevallig stelt op dit moment ook DHL de waarom-vraag waarop onderstaande...
Heb van het weekend weer eens de spons en emmer te voorschijn gehaald...
Was mij de vorige keer ook al opgevallen, je kan de ruitenwissers op de voorruit niet omhoog zetten, want dan komt de arm tegen de motorkap aan... Vraag mij dan af of iemand...
Vanochtend de auto gewassen, alleen met schuimborstel en voorzichtig van boven afspoelen (handmatig, in de wasstraat).
Hoe ver gaan jullie met het wassen met hogedrukspuit ? Een volledig geautomatiseerde wasstraat met van die ronddraaiende borstels...
Ik sta weer eens gratis te laden bij de renault dealer om de hoek, dan heb ik altijd even de mogelijkheid om te kletsen met mijn vriendin of te klooien met rlink.
Tomtom is voor mij nog een raadsel en al spelende met de instellingen kreeg ik...
Wij hebben nu sinds 1 week onze Zoe. Al eerder was besloten om op vakantie te gaan in de Ardennen, er was al geboekt in het plaatsje Viroinval Belgie, vlak bij de Franse grens. Wij zelf wonen in Heerlen.
Ik had er een tijdje geleden al over gelezen. Men wilde de uitvoeringen Zen en Intens wat verder uit elkaar halen (qua prijs). En dat is nu in Frankrijk ook gebeurd.
De Zen uitvoering is nu € 700,- goedkoper geworden dan de Intens. Maar de Zen...
De kosten van het tolvignet in Duitsland zal onder andere afhankelijk worden van de motorinhoud per 100 CC. En in de berichtgevingen wordt alleen gesproken over benzine en diesel motoren maar niet over electrische auto's. Nu ben ik benieuwd wat het...
Balen! Het scharnier van het binnenklepje is afgescheurd. Geen idee wanneer dat is gebeurd. Het is ook weer een constructie van niks. Een rolletje drukt behoorlijk stevig tegen een profiel in het scharnier om hem open te laten staan, maar het asje...
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Zoe. :D Ben de laatste weken mij al een beetje aan het voorbereiden op “actieradius angst” oftewel overal waar ik nu naar toe ga, kijk ik al of ik het zou kunnen halen danwel dat er in de buurt een...
Ruim een half jaar geleden reageerde ik op de reclame van Renault om de Zoe Experience te doen. Het was snel geregeld en binnen een paar dagen zat ik een middag in een Zoe. Het zaadje voor elektrisch rijden was geplant. De proefrit destijds was...
Vandaag was ik na een bezoek aan aviodrome (rotlaadpalen daar) aan het opladen in Kampen. Ik had een laadpaal gekozen in het centrum en was gaan eten. Terug bij de auto bleek die omringt door marionettes van de taptoe die daar plaatsvond. Ik deed de...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum