Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Een beetje offtopic maar toch ook weer niet helemaal. Met de presentatie van Mission E heeft Porsche de knuppel in het hoenderhok gegooid door de industrie/overheden te motiveren over te stappen naar 800v laden. De redenering is simpel en logisch:...
Al een tijdje loop ik met het idee om elektrisch te gaan rijden. Na veel googelen, reviews en videos bekijken, ben ik uitgekomen bij een keuze tussen de Nissan Leaf en de Renault Zoe. In eerste instantie had ik de Zoe afgedaan...
Vandaag wordt mijn dashboard vervangen bij Hans Jongerius Gouda. Ik zeg eerlijk, van mij hoefde het niet zo HEEL erg, maar de garage drong er toch een pietsie op aan, en ik kan best luisteren. Toen ik de...
Beste forumleden,
De Zoe is de eerste elektrische auto die Renault vanaf tekentafel heeft ontwikkeld. Dat er dan na het op de markt verschijnen van deze auto wat meer defecten aan het licht komen dan bij de lancering van een conventionele (ICE) auto...
Beste allen,
Een collega van mij is heel ernstig ziek en zal niet meer beter worden…
Daarom wil hij zijn Zoë (tweede auto) verkopen.
We hebben het natuurlijk bij de dealer neergelegd, maar ik heb hem beloofd ook even op het forum te posten mocht...
Heeft iemand dat ook wel eens gehad, dat het laadklepje spontaan opent, terwijl je niet op het desbetreffende knopje hebt gedrukt?
Het is mij nu al meerdere malen overkomen, en het lijkt meer voor te komen als het rode battery low lampje aan is....
Gister deed de boordcomputer van mijn Renault Zoe het niet meer. Niet na het indrukken van aan/uit-knop, ook niet na opnieuw indoen van het sd-kaartje. Ook niet na een uur de auto helemaal afgesloten te hebben.
Overigens rijdend in een tunnel zag...
Ooit heb ik een probleem gehad met een laadpaal die mijn kabel niet meer los wilde laten, toen moest ik dus een andere kabel kopen omdat ik anders niet verder kon en ik had die dag een afspraak.
Ik krijg op dit forum sinds gisteren vaak onderstaande melding
Alleen wanneer ik op tabblad Algemeen Zoe en Technische vragen Zoe klik. Bij Meetings en Opladen geen melding.
Herkent iemand dit? Wat is het?
In de voorstelronde meldde ik dat ik waarschijnlijk over met contactkilometers heen zou gaan en dat ik daarom misschien mijn contract nog moest aanpassen.
E-Mission reageerde:
KM's buiten het huurcontract zijn net zo duur als er binnen. Alleen...
Ik ben nieuw op het forum en deze woensdag ontvang ik mijn Zoe Intense QuickCharge! Dat is net op tijd voor de jaarlijkse camping reis die mijn vrouw en ik te ondernemen in de richting van het zuiden van Frankrijk, en dit jaar zijn...
Ik merk nu vaak dat er belachelijk veel insecten op mijn zoe te vinden zijn na een ritje. Nu vroeg ik mij af of anderen dit ook opmerken bij hun zoe. Ik ben namelijk erg benieuwd of dit door de lak komt of door een eventueel elektrisch veld oid dat...
Voor mijn bachelorscriptie voor mijn studie Technische Planologie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Doe ik een onderzoek naar het verplaatsingsgedrag van de bestuurders van volledig elektrische auto's.
Met dit onderzoek wil ik gaan...
Mocht je onderweg een Renault Zoe Z.E. spotten, wil je dan het kenteken hier doorgeven. Het liefst met een foto uiteraard. Ik ga een Zoe register bijhouden, heb nu na drie dagen al 29 kentekens.
Achter het stuur zit een klein pookje waarmee je het audio-gebeuren kan bedienen. Hier zit bovenop een knopje Media waarmee je normaal gesproken van audiobron kan wisselen. Nu gebeurt het bij mij regelmatig dat als ik terug wil van USB-stick-muziek...
Alhoewel ik zonder Renault Zoe al een aardige verbruiker ben, gezin met meer dan 6 computers/ wasmachine/ droogtrommel, vroeg ik me af of het voor mij tijd begint te worden om eens na te denken over een vergelijking tussen de energieaanbieders....
Ik heb 2 weken geleden een Zoe gekocht. Maar in de uitvoering zoals we hem/haar (zijn we nog niet uit of de Zoe mannelijk of vrouwelijk is... :wink: ) wensen was hij niet op voorraad in Nederland.
Geen punt want we hebben nog ander vervoer genoeg....
Het is altijd een risico om als early adopter een product te kopen. Je kunt zo maar een, technisch superieure, Betamax videorecorder kopen en er achter komen dat VHS toch de standaard word. Zolang je recorder kunt gebruiken waarvoor hij bedoeld is,...
Weet iemand met zekerheid te bevestigen dat er GEEN Takata airbag in de Renault Zoe zit?
Er worden momenteel wereldwijd miljoenen auto's teruggeroepen met deze airbag omdat deze levensgevaarlijk is en/of ernstige verwondingen kan veroorzaken....
Hoe interpreteren jullie de opmerking over 1% per maand? Verliest de accu 1% per maand door lekstroom of verliest de accu 1% capaciteit per maand? Het is toch in ieder geval verwarrend en anders verontrustend....
op dit moment zijn wij bezig met het onderzoek Smart Grid in Balans . Samen met een aantal partners (o.a. Enexis, Renault, Accenture, Greenflux, Sycada.Green) doen we onderzoek naar de koppeling tussen het aanbod van duurzame...
Een zorgelijk bericht. Ik kreeg laatste weken nog maar 117 km na reset boardcomputer bij hogere temp dan 15 graden buitentemp. Even garage gebeld of ze vorige week bij de onderhoudsbeurt nog de conditie van de accu hadden gecheckt. Blijkt mijn...
Gisteren kreeg ik een enquete in de mail van Renault. Hebben andere ZOE-rijders die ook ontvangen?
Gevraagd werd naar diverse combinaties van duurzame energie-opwekking / gestuurd laden en een elektrische auto. Doordat het
De tekst van de mail en...
Nissan zet op zijn stand op de RAI alleen maar EV modellen neer. Daar bovenop laat Nissan in een tweet weten dat elke foto van je Leaf goed is voor een gratis ticket. Omdat we dezelfde leider hebben (Carlos) geld dat natuurlijk ook voor ons, dus ik...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum