Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bij mijn Espace IV hoor ik tijdens het rijden een snelheids gebonden zoem, die tussen 80-100 km/u erg aanwezig is. Bij een scherpe bocht naar rechts verdwijnt de zoem even, bij een scherpe bocht naar links wordt het erger en voel je zelfs een...
De linker schokdemper lekt. Hij zal dus vervangen moeten worden. Iemand enig idee hoe deze te vervangen? De bovenzijde lijkt mij slecht bereikbaar. Het betreft een espace 4 3.5 V6. Van juni 2006.
M.v.g. Michel
Wie kent dit verschijnsel: als ik rustig uitrijd voor bijvoorbeeld een bocht, en ik rem op het laatste stukje, dan schokt de motor op het remmoment wat dan samenkomt met het terugschakelen naar de 1 (lastig omschrijven zeg...)
Mijn Espace heeft nu net 100 k gereden. Sinds een jaar of twee al voel ik soms dat de wagen een beetje schokt in eerste bij het opkomen van de koppeling. Is alsof de koppeling beetje davert bij aangrijpen. Rare is dat hij dit niet altijd doet....
Een vraagje. Ik heb nu ongeveer een jaar een espace IV uit 2003. Als ik de auto start worden de banden met spanningssensoren een voor een gecontroleerd en geeft daarna het bericht spanning ok. Maar bij het controleren geeft het display bij elke band...
Gisteren in eens iets vreemds:
Ik rij bij een afspraak weg, achteruit het parkeervak uit. Aangekomen bij de volgende afspraak normaal parkeren etc. Wil ik om 22:00 wegrijden.....
Kan ik het stuurhuis verwijderen, zonder het subframe te demonteren (want ik kan het hele stuurhuis niet eens zien).
I.v.m. speling op de stuurhuiskogels die in de rubberen balgen zitten, aan het stuurhuis zelf.
Het betreft een espace 3.5 V6 uit...
Heb me deze week een Espace aangeschaft,2.2 dci van het bouwjaar 2005,de eerste indruk na 1 dag is heel goed ware het niet dat de wagen enorm veel rolgeluiden maakt,Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik zonder eerst kosten te maken testen...
Ik ga vrijdag de caravan weer van stal halen, en ik was op zoek naar de max. kogeldruk voor de trekhaak.
Ik kan deze echter nergens vinden.
Er zit een afneembare trekhaak onder (wist ik niet).
Het typeplaatje zit er echter niet...
Mijn (voor mij) nieuwe Espace (2.0 Benzine/LPG, 2005) heeft af en toe last van brandende ABS/ESP lampjes (soms ook een dag niet). Vandaag bij de dealer geweest, die meet een storing tussen de pomp en de computer. Na nog een tijdje diagnostiseren is...
hallo,
gisteren een spiksplinternieuwe 2ehands espace (2005) opgehaald. Voor aflevering zijn er nieuwe remschijven voor opgezet.
Nu gaat af en toe het lampje branden... met melding remsysteem defect
ik vermoed dat er een sensor niet goed is...
Voor mijn Espace IV ph1 heb ik nieuwe achterremschijven besteld, incl. lager en ABS ring. Helaas zit de ring er niet bij, dat heb ik gereclameerd. In afwachting van antwoord leverancier ben ik wel benieuwd of ik die ABS ring eventueel kan overzetten...
Ik heb een Espace 2.2 DCI uit 2003 en sinds kort hoor ik een knak. Dit gebeurd met name als ik het gaspedaal wat sneller loslaat of induw. Voor zover ik het kan beoordelen komt het van rechtsvoor. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, of iemand...
Hallo, ik vraag mij af of het mogelijk is om velgen met banden voorzien van bandenspanningssensoren te kopen tweedehands via bijv. marktplaats. Zal de auto deze gewoon herkennen of zal dit problemen geven en de auto een storing aangeven? Het zijn...
Van mijn Espace 2.0 16V (mei 2003) werkt de ABS niet, terwijl ik geen storingsmelding krijg. Probleem is dat de wielen op sneuuw en ijs dus gewoon blokkeren, zonder dat de ABS in komt. Snelheid maakt niet uit. Ik heb het geprobeerd op lage en...
Sinds vandaag geeft mijn Espace IV 2.0T de waarde van de banden niet meer aan. Hij loopt bij het starten alle 4 de banden na maar geeft niet aan hoeveel druk erin zit, alleen 3 streepjes en vervolgens heb ik een autosymbool zonder wielen :P Iemand...
Af en toe als ik rem hoor ik een signaal en komt er eventjes STOP en een rood lampje van de remmen op het dashbord staan.Ik vermoed dat het dan tijd wordt om de remblokken te vervangen.Hoe weet ik nu of ik de voorste of de achterste moet laten...
Na een ritje van 25km kwam er een metaalachtige geur van mijn Espace. Onder de motorkap niets te vinden, rondje om de auto lopen en al gauw werd duidelijk een remklauw die vastvast oid. Kleine inspectie bracht aan het...
Wij hebben een Renault Grand Espace 3.0 DCI 130 KW automaat, km 181.000.
Al ruim een jaar geeft hij de melding Automatische Transmissie Defect. We kunnen dan wel handgeschakeld doorrijden. Dit probleem ontstaat altijd gedurende het rijden, nooit...
Van een van de voorwielen van mijn Espace IV (2004) is het ventiel met bandenspanningsensor defect. Nu wil ik deze vervangen maar weet absoluut niet welk typenr wel of niet past. Bij de dealer betaal ik de hoofdprijs, maar 2e hands zijn ze voor een...
beste lezers,
Ik heb een vraag voor de doorgewinterde Espace-rijders onder u: onze bolide heeft nog maar 120.000 km gereden, waarvan mijn aandeel 4000 was... Ik heb ondertussen een nieuwe...
Ik was van plan om winterbanden te kopen voor mijn espace maar had graag geweten of ik dezelfde bandenmaat moet aanhouden als mijn zomerbanden namelijk 225/60/16.Ik zie namelijk als ik via internet velgen en winterbanden wil bestellen voor een...
Model/uitvoering : Grand Espace 2.0dCi aut 110kW of 127 kW
Bouwjaar : 2008
Brandstof : Diesel
Ik ben nieuw op dit forum. Ik weet dus niet of mijn vraag hier wel past. Ik heb er op caravantrekker.nl ook al over gevraagd maar het leek mij goed hier...
ik heb de volgende vraag, kan ik zelf het hydraulisch druklager vervangen?
ik heb geen brug, wel oprijbokken, krikken, as steunen enz.
en waar moet ik op letten, heb ik nog special gereedschap nodig? en natuurlijk hebben jullie nog...
Heb me zelf gisteren verwend met een nieuwe set 19 inch velgen voor mijn eigen Espace III.
Wou ze eerst onder de Espace IV zetten van m,n vrouw maar die wou er niks van weten :D
Ben er nu ze eronder zitten niet tevreden vind er nog een grote...
Ik heb een Espace 3.5 v6 IV uit 2004 waarbij heel af en toe de stuurbekrachtiging uitvalt. Het gebeurd alleen als het redelijk koud en vochtig is. De hele zomer heb ik nergens last van gehad, maar sinds een paar weken is het weer 2 keer gebeurd....
Sinds enige weken ben ik de trotse eigenaan van een Renault Espace uit 2003. Een mooie 3.5 V6 waar we tot nu toe al veel plezier van hebben... Alleen helaas de kogel van de afneembare Bosal trekhaak is ondanks de toezegging niet meegeleverd. Bleek...
Model/uitvoering :Espace IV 2.0T
Bouwjaar :2003
Brandstof :Benzine
Het automatische handrem systeem gaat in werking zodra ik de auto uitzet en gaat weer van de rem af als ik handmatig ontgrendel of gas geef. Tot dusver normaal, maar als de...
hoi we hebben een flinke caravan(1500 kg) is het raadzaam om hulpveren eronder te zetten we gaan op pad met 2 volw. en 2 tieners en drie honden en dan nog de sleurhut graag jullie...
Heb een maand geleden alle remblokken laten vervangen. De remschijven achter zijn door de garage bijgeslepen. Ben een week later teruggegaan naar de garage omdat ik het rempedaal half in moest trappen om af te remmen (voor de vervanging was 1 tip...
heb sinds twee weken een Renault Grand Espace 2.2 dCI.
We gaan over een aantal weken op vakantie, vijf personen en een hoop spul dus zal de auto nogal zwaar worden. Nu las ik dat de voorste banden 2.5 Bar en de achterste banden 2.2 bar moeten...
Model/uitvoering : Espace IV Initiale
Bouwjaar : 2005
Brandstof : B
Ik heb zo'n handige parkeerrem die zichzelf op de rem zet als je de motor afzet en weer van de rem gaat als je de koppeling laat opkomen. Een ideaal systeem... als het werkt....
Ik heb de dame eind vorige week voor een groot onderhoud naar de dealer gebracht. Blijkt dat er bovendien nog volgende werken nodig waren:
fuseekogel aan beide zijden
stuurkogel
remblokken rondom.
:shock: niets van dat alles...
het valt me op dat als ik rustig 80 rijdt, de bak gewoon op een gegeven moment in de vijf staat. Als ik op dat moment overschakel op cruise control, gaat de bak terug naar de 4. Ook na lang wachten en dus nog steeds 80 te...
Wie kan mij helpen wieldoppen te vinden voor mijn Espace uit 2007? Afgelopen weekend één wieldop verloren :( Aangezien het een special edition betreft (Club Med), acht ik de kans erg klein dat ik dezelfde zal vinden dus moet ik wel 4 nieuwe kopen :x...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum