Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds 2 week de Zoe in bezit. Oh, wat is dat leuk rijden. Ik mis de Outlander Phew echt niet (nou ja, alleen de adaptive cruise control dan). Ik had alleen vandaag een rare dag. Laadschema op de kalender aangemaakt, zodat de wagen 's nachts laadt....
Vanaf vandaag kunnen elektrische rijders gebruik maken van een slim laadplein in parkeergarage P1 onder de Amsterdam ArenA. Het laadplein met 20 oplaadpunten is een Europese primeur: niet het oplaadpunt of de auto bepaalt hier hoe snel er wordt...
Locatie: Brusselsesteenweg Gentbrugge (B), recht tegenover het postkantoor op de parking.
Geplaatst en in werking sinds donderdag 22 september 2016.
Tarief: Onbekend.
Beheerder: Onbekend.
Wie heeft er ervaring met de ICU Compact met vaste kabel in combinatie met de Zoe? Ik heb bij installatie een laadpunt gevraagd dat 7,4Kw kan leveren, monofase aangesloten. Hoofdzekering in meterkast is 63A, dus dat zou OK moeten zijn. De...
Heeft er al iemand ervaring met Social Charging? Wij hebben sinds kort zelf een 22 kW laadpaal :D geplaatst op t terrein van de TUDelft bij Green Village, en willen daar middels pre-paidkaarten laten laden. En ik vraag mij dus af of...
Sommige Zoe-rijders hebben problemen met openbare laadpalen terwijl anderen dat niet hebben. Dat kan te maken hebben met de software of hardware (bijv. de BCB) in de auto. Als je vaker niet kunt laden bij openbare laadpalen, kan het de moeite waard...
We gaan morgen weekend naar Rotterdam en laad van de Valk Blijdorp nu net geen laders hebben :( aangezien wij ook naar de markthal willen zaterdag zag ik dat in de parkeergarage 8 laders vermeld staan. Iemand enig idee hoe snel ze laden? Ze worden...
Gezien de discussie nu in twee andere topics over de tarieven van het snelladen bij The New Motion / Allego, leek het mij handig om dit even in eigen topic onder te brengen.
Bij de afrekening over juli 2015 van mijn snellaadsessies bij een Allego...
De belasting op elektriciteit van laadpalen die zijn aangesloten op het vaste net, wordt vanaf 2017 gehalveerd.
Dat schrijft staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën) vrijdag aan de Tweede Kamer. Hij komt daarmee tegemoet aan een motie die door D66...
Ik kwam onderstaand filmpje tegen op YouTube. Ziet er wel tof uit, maar lijkt mij van de andere kant ook gevoelig voor vandalisme en storingen in 't motorisch gedeelte.
Grabat presenteerde begin februari hun revolutionaire gamma aan grafeen polymeer batterijen tijdens een persvoorstelling in Madrid.
Naast thuisbatterijen zijn er accu’s voor mobiel, vliegtuigen en voor fietsen, motoren, auto’s en drones, tot zelfs...
Eerder deze week meende ik al een keer hetzelfde meegemaakt te hebben, maar toen dacht ik dat ik me vergiste. Maar zojuist viel me op dat het laden (thuis) meteen startte ondanks dat ik via de auto ingepland had om na middernacht pas te starten. En...
Ik kreeg net een mail dat de nieuwe TNM app uit is, 6x keer zo snel.
- Android binnenkort . Daar moeten we dan maar even op wachten hè?
- 6x zo snel is nog steeds totaal onbruikbaar. Als ik die app start staat hij zeker 2 minuten te beuken met...
Heeft laden met deze temperaturen van +/- 2 gr. invloed op de laadsnelheid?
Ik kom zojuist van van een 22Kw lader, een 43Kw lader van fastned en een 43Kw lader van TNM. In alle gevallen kwam de snelheid niet boven de 11Kw uit. Hoe weet ik dat? Accu...
De laadkabel wordt meestal op de laadpaal los gelaten als je het release knopje op de afstand bediening of in de auto indrukt.
Bij nederlandse palen met een RFID lezer lock je de kabel op de laadpaal door 1 keer te scannen en unlock je door nog een...
Gisteravond moest ik laden op een donkere parkeerplaats, dus maar eens mijn aandacht gericht op de instellingen van mijn navigatie. Als ik via de navigatie naar een laadpunt navigeer krijg ik altijd de melding van R-link dat mijn stekker niet...
Dankzij het geklooi met mijn Nuon pas, die al een maand geleden geleverd is en de komende 48 uur nog niet werkt (leuk want ik heb ook geen lader thuis ..... :oops: ) ben ik op aanraden van Almeriaantje eens aan het kijken naar een 'noodpas' van het...
Nu dat my Zoe in UK land geland met de stoomboot uit Frankrijk in Southampton en hopelijk over 3 weken bij de dealer kan zijn heb ik via mijn broertje een TheNewMotion card aangevraagd op zijn address. Heb inmiddels de card ontvangen hier in Redhill...
Om het daadwerkelijke verbruik van de Zoe eens te checken, hou ik nu een paar dagen de kilometerstand bij en de meterstand. Twee dingen vallen mij op:
- Verbruik, op basis van de kWh-meterstand is het verbruik per 100 km, rond de 18,8 kWh, terwijl...
De lolo lijkt problemen te geven in combinatie met Renault Zoe. Gisteravond helaas zonder laadkabel moeten vertrekken nadat lolo was afgeslagen en laadkabel heeft geblokkeerd. Stop van lolo lag er uit en wilde niet meer terug. Van de qpark man...
Harm heeft al behoorlijk wat data verzameld om het maximale laadvermogen te bepalen, afhankelijk ven temperatuur en SOC. Die gegevens zijn een beetje ondergesneeuwd geraakt in de discussie over CanZE en de i907. Guilty as charged.
Tesla is nog druk bezig met het uitrollen van z'n Supercharger-netwerk. Volgens topman Elon Musk gaat het merk z'n laadpalennetwerk delen met andere fabrikanten.
Dat schrijven Amerikaanse media. CEO Elon Musk zou gezegd hebben momenteel in gesprek...
Een heel handige tip/workaround gevonden op het Duitse forum om tijdens het laden de actieradius in kilometers te tonen (en dus te zien groeien tijdens het laden):
- sluit de laadkabel aan op de ZOE, maar nog niet op de paal
- wacht totdat ZOE in...
Het leek me wel aardig eens te berichten over deze combinatie. Korte achtergrond: medio 2013 besloot ik mij oude Xsara van de hand te doen en dat het tijd was om Zero Emission te gaan bijdragen. Ik heb in de zomer een stevige zonnepaneel-installatie...
Hoe vaak komt het jullie voor dat de Zoe bij een openbare laadpaal weigert te laden ?
We hebben 'm pas een dag, maar mijn vriendin greep vanochtend gelijk al mis, bij een paal in Utrecht ( Kanaleneiland ). Het dashboard zegt : controleren......
Ik heb voor relatief weinig via ebay een RWE Ebox Solar gekocht.
De Ebox solar is het broertje van de Ebox, het grote verschil is dat ie ook via zonnecellen kan laden, ik vrees echter dat dat de Ebox Solar geen groot succes was, hij is in 2013...
Ik heb bij mij Zoe een keurige noodlaadkabel van Renault gekregen. Helaas wil de Zoe niet laden op deze kabel. Thuis wil ie helemaal niet, in de parkeergarage op het werk vond ik ook een stopcontact. Daar heb ik 'm ook geprobeerd en daar werkt de...
Beste medeZoe-rijders,
Zoals waarschijnlijk bijna alle Zoe-eigenaren heb ik ook zo'n 6-meter laadkabel bijgeleverd gekregen. Hoewel die lengte soms van pas komt is de kabel meestal veel te lang omdat je met de neus van de auto direct bij het...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum