Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een vraag over het laden bij een Renault dealer. Gister ben ik daar wezen snelladen. Gestopt bij 99% en de actieradius gaf 150 km aan. Ik was de straat nog niet uit en hij was al gedaald naar 125km.
Ik heb het idee dat dit bij 11kw...
Hallo. Ik heb de laatste weken enkele keren gezien dat de Zoe blijft doorladen terwijl de accu vol is. Althans hij blijft stroom vragen. Gisteravond bijvoorbeeld aan de thuislader gezet om 2200. Echter vanochtend (laden was alk voltooid) is meerdere...
Al op diverse plekken besproken, maar er nog geen draadje voor.
Ik kom steeds vaker in de knoop omdat er (vaak) plug-in hybrides uren lang staan geparkeerd bij een (semi) snellandpaal. Gisteren was het weer raak bij van de Valk in Vught :cry:...
Ik verwacht binnenkort een Zoe, maar breek mijn hoofd momenteel over de installatie van een laadpaal. De bedrijven die ik aanschreef reageren zeer traag en komen met zeer dure oplossingen waar ze liefst ook nog een soort abonnement instoppen. Daarom...
Ik rijd nog niet zo lang elektrisch en gebruik de app van New Motion. Nu viel me op dat daar ook veel laadpunten op staan die zich bevinden op particuliere grond. Hier heb ik normaal gesproken geen toegang toe.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het laden van hun ZOE op een Tesla Wall Connector (lader met type 2 stekker voor thuis 11 of 22kw dus geen supercharger).
Gaat dit werken op een ZOE ?
Vorige week heb ik in het voorstel draadje goede tips gehad voor mijn reisje naar Duitsland.
het is me helaas niet meegevallen. Langs de snelweg is prima, het een na het andere grote tankstations biedt gratis laden, fantastisch!
Echter op het...
Hallo, ik ben sinds 2 maanden een tevreden ZOE rijder. Voor de meeste kwaaltjes heb ik (o.a. op dit forum) een oplossing kunnen vinden of ermee leren leven, maar over het volgende probleem heb nog weinig tot niets kunnen vinden.
Nou, vanochtend was het dan voor het eerst echt raak: mijn auto was niet opgeladen. De kalender stond ingesteld op 4 uur. Ik heb gecontroleerd dat alles in orde was. Er stond netjes op het dashboard: Resterende tijd: --:-- , dus dat betekent dat de...
Zoals jullie weten is TNM met grote snelheid (30+ inmiddels, vermoed 60 voor het einde van het jaar) 43kW snelladers aan het plaatsen in heel Nederland. Fastned zal dit jaar vermoedelijk ongeveer 20 stuks hebben staan, echter doelstelling is dus...
In het topic Laadsnelheid Q90 is, uiteraard, de laadsnelheid van de Q90 besproken. Als een gevolg daarvan is er een Google formulier gemaakt, waar de laadinfo van alle versies op verzameld en getoond kan worden. Reden waarom ik een apart onderwerp...
Beste mensen, ik heb hier een 11 kW Mennekes laadstation. Is het mogelijk om dit ding ook met 1 fase aan te sluiten? Zie onder afbeelding van het binnenwerk. Alvast bedankt!
In april krijg ik een ZOE en ben dus nu bezig met een laadpaal aan te schaffen. Door mijn installatietechnisch bedrijf wordt geadviseerd om een paal te nemen waar de stekker van de auto in moet. Mijn eigen voorkeur gaat naar een vast kabel...
Ik heb vandaag 2x geladen met mijn Zoe R90. Ik ervaarde het als schokkend dat het niet sneller ging dan 8 kwh. Om zeker te stellen dat het niet aan de lader lag heb ik ook bij een ander laadstation geladen met hetzelfde resultaat. Bij een...
Diverse gesprekken en topics op dit forum volgend, gecombineerd met mijn eigen ervaringen, vraag ik me af of en zo ja in welke mate wij Zoe rijders laadproblemen kennen. Enerzijds krijg ik signalen van mensen die problemen kennen maar net zo goed...
Ik maakte, na een mooie tip van HarmOtten, een diagnosestekker waarmee enkele veel voorkomende problemen kunnen gedetecteerd worden:
het neuterpobleem
de faseverwisseling
Bij een conform stopcontact licht enkel de groene LED op. Het laden zou...
Discussie m.b.t. veilig 3-fasen laden uit een andere thread:
Ad, heb je bij de EV-Boxen zowel thuis als op kantoor de absolute zekerheid gekregen dat er een Type B aardlek- & foutstroomdetector in het circuit van de EV-Box zit? Die kan ofwel...
Snap dat de geschatte eindtijd een, wat het woord al zegt, schatting is.
Maar na 14 laadbeurten (soort lader maakt vrijwel niets uit: 3,7 / 11 / 22 geprobeerd) zie ik een soort van trend, de Zoë schat de eindtijd elke keer weer rond de 40% te hoog...
Recent hebben we een trip gemaakt met onze Zoe naar de Diemelsee. Om beter met de reistijd te kunnen plannen was ik al een poos op zoek naar een geschikte tool. Google maps doet het leuk maar nu ben ik met furkot.com aan de slag gegaan en het bevalt...
Wij hebben sinds kort in Lisse nieuwe lantaarnpalen met gewone stopcontacten eraan. Deze zijn natuurlijk voor andere verlichtingen (de slingers met kerst en zo), echter ik zat eraan te denken om voor mijn verhuizing (half december) een keer te...
Ik ben gestart om een laadnetwerk op te tuigen, waarbij VOORAF zichtbaar is wat de kosten zijn bij laadpalen van het netwerk Gastvrijladen.nl De kosten worden in de app zichtbaar gemaakt incl. BTW.
Je krijgt op locatie de keuze...
Ik plan voor volgende zomer een roadtrip door VK en Frankrijk, niet met de Zoe, maar wel met de BMW i3. Welke laadpassen kunnen jullie aanbevelen voor deze landen? De pas van The New Motion zou er niet werken hebben ze me bevestigd. Ik plan de trip...
Recent hebben we kunnen lezen dat de overheid weg wil van aardgasaansluitingen. Dat geldt voor nieuwe als bestaande woningen. Ik ben daar wel voorstander van. (Mijn vrouw minder, die kookt graag op gas).
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum